Portal GSMK
GSMK => Działania GSMK => Wątek zaczęty przez: ddzkm w 5 Grudzień 2012, 02:16:50 02:16
-
Witam!
Mam pytanie - możecie zdradziĆ czym zabezpieczacie antykorozyjnie kratownice w pojazdach?
Pozdrawiam!
-
Mam pytanie - możecie zdradziĆ czym zabezpieczacie antykorozyjnie kratownice w pojazdach?
Najpierw oczyszczenie mechaniczne czyli w naszym przypadku szlifierka kątowa i tarcza do czyszczenia, czasem druciana choĆ obecnie już powoli przymierzamy się do testów piaskowania. Drugi etap to na pordzewiałe elementy idzie Cortain. Trzeci etap to neokor w kolorze czerwonym, czwarty to neokor w kolorze srebrnym (taka kolejnośĆ kolorów gdyż ułatwia wykrycie niedomalowanych fragmentów). No i piąty etap to substancja biteksopodobna.
-
Drugi etap to na pordzewiałe elementy idzie Cortain.
Znaczy się na takie, których nie da się oczyściĆ? Zawsze myślałem, że przy gruntowej odbudowie oczyszcza się 100% rdzy, ew. wymienia uszkodzone fragmenty? Dlatego właśnie myślałem, żeby podwozie mojej przyczepy daĆ do profesjonalnego piaskowania, jeśli wszystko przygotuje się do niego wcześniej to cena wcale nie jest taka powalająca.
No i piąty etap to substancja biteksopodobna.
Na całe podwozie czy tylko w okolicach nadkoli?
-
Znaczy się na takie, których nie da się oczyściĆ? Zawsze myślałem, że przy gruntowej odbudowie oczyszcza się 100% rdzy, ew. wymienia uszkodzone fragmenty?
Tak ale masz częśĆ elementów które są z grubej blachy a mają wżery. To wystarczy przejechaĆ to szczotką i zabezpieczyĆ - szlifując na połysk fizycznie zmniejszasz grubośĆ blachy a więc osłabiasz ją. Jeśli wżery są duże to się frament wymienia, jeśli nie to wystarczy tak zrobiĆ.
Dlatego właśnie myślałem, żeby podwozie mojej przyczepy daĆ do profesjonalnego piaskowania, jeśli wszystko przygotuje się do niego wcześniej to cena wcale nie jest taka powalająca.
No dla nas cena była zaporowa.
Na całe podwozie czy tylko w okolicach nadkoli?
A odkąd to się konserwuje tylko nadkola? To czarne po bokach i od spodu profili to właśnie bitex - od góry nie ma by dało się chodziĆ po kratownicy:
(http://www.gsmk.org.pl/grafika/remont_317/317_22_07_2011_08.jpg)
(http://www.gsmk.org.pl/grafika/remont_317/317_04_06_04.jpg)
Zrobił się offtopic - wydzielam.
-
OK, dzięki za te cenne rady ;-) Dla mnie przygoda z remontami pojazdów to nowośĆ, a nie chciałbym czegoś spsuĆ w moim pięknym zestawie.
-
Mam pytanie. W naszej M11 oblamal sie element laczacy ciegno gazu z pedalem. Pilnie potrzebujemy przestawic autobus. Czy jezeli stoimy przodem do ciegna gazu(naprzeciw dlugiej klapy z lewej strony autobusu) w M11 to wolne obroty silnika sa jak sie ciegno pociagnie do siebie czy jak je sie odepchnie. Bardzo prosilbym o odpowiedz.
Pozdrawiam
-
Czy jezeli stoimy przodem do ciegna gazu(naprzeciw dlugiej klapy z lewej strony autobusu) w M11 to wolne obroty silnika sa jak sie ciegno pociagnie do siebie czy jak je sie odepchnie.
Obroty silnika zwiększa się ciągnąc siłownik do siebie, natomiast odpychając w stronę silnika i dociskając do maksymalnego wychylenia się go gasi :)
-
Dzieki ogromne. naprawde :) Nasza klubowa M11 niestety postanowila ze sie ruszac nie chce i oblamalo sie lozysko pod pedalem. Jeszcze raz dzieki :) Teraz mozna robowac ja przestawic bo silownik jest w polozeniu gaszenia :)