A tak mnie wzięło na wspomnienia - małe zestawienie pętli których już nie ma. Jedne zostały zapomniane, inne stały się przystankami a jeszcze inne ustąpiły miejsca nowym lokalizacjom. Lecimy nieco chaotycznie to jest tak jak mi się przypomniało
- Westerplatte - ta końcówka zmieniana była dwa razy. Pierwotnie pętla zlokalizowana była na olbrzymim parkingu przy ulicy Batalionów Chłopskich - stoi tam obecnie blok z numerem 10. Później została przesunięta na skrzyżowanie Sucharskiego i Westerplatte. Autobusy zaczynały w zasadzie z samego skrzyżowania - przystanek początkowy znajdował się przed skrzyżowaniem z ulicą Westerplatte. Około 2000 roku powstały zatoki i został cofnięty na obecne miejsce.
- Bulwar Narwiku Parking - niegdyś gdy nie było możliwości parkowania autobusów w Rynku (Bużniczej) autobusy np linii 24 zjeżdżały na dół na ulicę Bulwar Narwiku i zawracały na końcówce na której obecnie Ćwiczą nauki jazdy. Ta pętla nie funkcjonowała długo - około tylko 2 lat.
- Osiedle Helena - mało osób pamięta, że autobusy ówczesnej linii 23 które kończyły trasę za mostem zawracały zupełnie gdzie idziej. Autobus jechał w lewo w ulicę Jesionową i kończył trasę pod cmentarzem. Wyjeżdżał ulicą Starowiejską. Końcówka Dunajcowa nie jest tak stara ale nie pamietam dokładnie kiedy powstała.
- Zabełcze - pętla funkcjonowała na wysokości kościoła przy Tarnowskiej. Autobus skręcał w lewo za sklep (wtedy chyba meblowy) i tam nawracał. Tutaj kończyły szczytowe linie najpierw o numerze 6 a potem zmieniona na 5 bis.
- Naściszowska - niefortunna nazwa bo pętla była przy Barskiej. Linia 18 kończyła na klepisku po lewej stronie przy obecnym przystanku Barska Góra.
- Grunwaldzka - tutaj mam problem ze zlokalizowaniem pętli - wiem, że jak się jechało od ulicy Zielonej to pętla była gdzieś po lewej stronie ale gdzie - raczej za połową ulicy Grunwaldzkiej.
- Osiedle Gołąbkowice - to końcówka która była na obecnym skrzyżowaniu ulicy Lwowskiej/Sucharskiego/Prażmowskiego w miejscu stacji paliw. Wtedy nie było ani ulicy Sucharskiego ani Prażmowskiego a kończyło tutaj dużo linii.
- Aleja Piłsudskiego - gdy ta ulica była w budowie autobusy linii 36 zawracały na obecnym skrzyżowaniu z ulicą Magazynową. Nie pamiętam, czy skrzyżowanie to wtedy już istniało ale mi się wydaje, że nie. Wtedy przy zatoce znajdowało się boisko i często dzieciarnia z Gorzkowa tam rozgrywała mecze.
Do tego dochodzi wiele końcówek które obecnie znamy a kończą na nich trasy objazdowe czy jakieś specjalne.
- Lwowska Tartak to obecne Lwowska Miasteczko Galicjskie
- Osiedle Wólki - duża nieużywana pętla na wprost ulicy Konstanty
- Dwie pętle na Zabełczu (przystanki: Zabełecka - Gaj i Zabełecka - Gaj II)
- Jamnica PKP (klepisko koło dworca)
- Piątkowa Łęg (klepisko koło: Piątkowa Łęg - zakład)
No i nie używany Bulwar Narwiku - pamiątka po komunikacji miejskiej do gmin: Chełmca, Podegrodzia i Łukowicy.
Jest jeszcze więcej starych pętli ale nie zostały po nich żadne ślady. Szczegółowe ich zestawienie jest wynikowym dawnych tras a o tym dyskucja prowadzona jest tutaj (no bardziej prowadzona była bo coś szło to jak krew z nosa
) :
http://gsmk.org.pl/forum/viewtopic.php?t=703