Portal GSMK
Komunikacja Miejska Nowego Sącza => Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie => Wątek zaczęty przez: J.R. w 14 Luty 2009, 19:00:16 19:00
-
Ten temat służy by dyskutowaĆ i rozwijaĆ schematy na naszym portalu. A więc odmienne malowania pojazdów, reklamy itp. Także historyczne dyskusje.
Więc zapraszam do wymiany zdań :P
-
Jak dla mnie rewelacyjne dzielo, co zreszta juz wielokrotnie w rozmowach z tworcami podkreslalem :) Zdecydowanie lepsze niz na stronie łódzkich milosnikow.
Co do reklam to nieustannie poszukuje szkicow reklam z lat mniej wiecej 1999-2001. Na razie niestety bez efektu... ale jeszcze sporo szaf do inwentaryzacji w domu, wiec szansa jest :) Choc nie sa to oczywiscie profesjonalne dziela, lecz zwykle, odreczne rysunki. Ale moze cokolwiek by sie dalo na tej podstawie zdzialac.
-
Dobra - trzeba zabraĆ się za schematy PKSów.
Burdzio co na froncie słychaĆ :?: Co masz gotowe :?: Albo tu umieśĆ albo na maila prześlij.
Jutro o ile dotrze już pismo oficjalne będę załatwiał numery taborowe wozów i daty przyjścia i kasacji.
Jak dobrze pójdzie częśĆ odnośnie taboru MPK chciałbym zamknąĆ do końca marca. Mam nadzieję, że również do tego czasu uda się napisaĆ historię komunikacji miejskiej w Nowym Sączu i przygotowaĆ parę schematów sieci z niektórych lat.
Kto pisze historię komunikacji? Chociaż ogólnie - ja potem mogę to przeredagowywaĆ ale tu trzeba osobę która siedzi w trasach.
Również pytanko czy coś w sprawie danych z PKSu wiadomo, lub kiedy tak w przybliżeniu będzie coś wiadomo :?: Oraz kto pisze historię PKSu na Sądeczczyźnie :?:
-
Burdzio co na froncie słychaĆ :?:
Dobrze, że mi przypomniałeś ;) Napisz mi na gg swojego maila, to Ci wyślę :)
Oraz kto pisze historię PKSu na Sądeczczyźnie :?:
Można napisaĆ, bo pewna książka mi się znalazła :)
Tak btw. nie kojarzy ktośmoże, w którym to roku testowali Irisbusa MidiRidera?
-
Co do historii moge sie tego podjac. Pogadamy o tym dokladniej jeszcze na gg jak by to mialo wygladac. Numery taborowe i kasacje tak jak sie umawialismy rowniez moge wpisac do rejestru jak tylko je uzyskasz.
-
W schematach Sana H100B poprawiono układ siedzeń. Wygląda to teraz tak:
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/san_h100b_s1.png)
i tak:
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/san_h100b_s2.png)
Pytanie za 100 punktów - jak naprawdę wyglądał układ siedzeń w Sanie H100B :?:
W warszawskim, jedynym odrestaurowanym pojeździe tego typu układ siedzeń jest inny. Powiedziałbym, że bardzo zbliżony do ogórka. Natomiast na 2 zachowanych fotografiach wnętrz sanów na pewno jest inny układ siedzeń. Ten który tutaj narysowałem jest wzorowany na tych zdjęciach. Problem polega na tym, że są to zdjęcia 2 egzemplarzy i pytanie czy były jakieś podserie tych autobusów i układy ulegały zmianie.
W każdym razie wychodzi na to że jest 20+2 (kierowca i konduktor) miejsca siedzące. Co by odpowiadało mniej więcej fabrycznemu 21 miejsc (kierowca nie był wliczony). Mimo wszystko jak ktoś wie coś na temat wnętrza, ma jeszcze jakieś zdjęcie to proszę o prezentacje.
[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 8:16 pm ]
Wykończeniówka w podstronach MPK:
Mavag Tr5
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/mavag.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/mavag_tr5_s1.png)
Poprawka w Jelczach L100:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_l100.php
(inny tył i detale z przodu w #57)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/jelcz_l100_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/jelcz_l100_s2.png)
Podziękowania dla zgłaszającego błąd :D
Poprawka w Jelczach L090M:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_l090.php
Czyli wpisane kasacje #52 i #53 oraz informacje o losie #51.
Lecimy z PKSami:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/kom_pks.php tutaj podstrona na bieżąco aktualizowana a w szczegółach na razie jest tak:
San H100A:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/san_h100a.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h100a_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h100a_s2.png)
Przyczepa Jelcz P01:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/jelcz_p01.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_p01_s1.png)
Jelcz L11 i L11/2:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/jelcz_l11.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_l11_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_l11_s2.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_l11_s3.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_l11_s4.png)
Ikarus Zemun IK160P:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/ikarus_zemun_ik160.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/zemun_ik160p_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/zemun_ik160p_s2.png)
-
Kawał dobrej roboty :)
-
Jak znajde swoją mape NS z bodajże z 1991 roku to napisze schemat lini komunikacjnych z tego okresu...
OK :) Prosim zatem.
Promocja PKS ciąg dalszy:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/dab_ls575.php
DAB LS 575 układ drzwi 2+2+0 schemat 1
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s1.png)
DAB LS 575 układ drzwi 2+2+0 schemat 2
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s2.png)
DAB seria 6 układ drzwi 2+0+2
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s5.png)
DAB LS 575 układ drzwi 1+0+2 nieco krótszy, ostatni dobity
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s6.png)
DAB LS 575 układ drzwi 2+2+0 dzwina improwizacja PKSu :)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s4.png)
DAB LS 575 układ drzwi 2+2+0 koniec służby
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/dab_ls575_s3.png)
No - codziennie nowa podstrona ;)
-
Ja wam nie bronię pisac :)
Im więcej materiałów tym lepiej. Piszcie - czekamy :)
Najwięcej linii było około 1997 roku - 47.
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 8:27 pm ]
Dawno nic nie przybywało zatem lecimy:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/san_h01a.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h01a_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h01a_s2.png)
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/san_h25a.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h25a_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h25a_s2.png)
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/san_h27a.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h27a_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/san_h27a_s2.png)
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/autosan_h9_35.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/autosan_h9-35_s1.png)
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/jelcz_043.php
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_043_s1.png)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/jelcz_043_s2.png)
ps. korekty na MPKowskich L100 naniesione ponownie - teraz chyba to już ostateczna wersja :)
[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 7:34 pm ]
Na razie sam schemacik i na razie tylko w takim malowaniu - podstrona w budowie, inne schematy będą ale za parę dni :)
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/schematy/autosan_h9-21_s1.png)
-
(http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/schematy/chausson_ah_48.png)
Był w ilości 1. Uzyczony z PKS Kraków, oddany w zamian za Mavag'a z MZK Warszawa.
Ze schematów KM brakuje już chyba tylko Ikarusa 620. Schematów autobusów z samego początku nie będę robił bo w zasadzie nic o nich nie wiadomo. Pozostały 2 zdjęcia i tyle.