Portal GSMK
Komunikacja Miejska Nowego Sącza => Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie => Wątek zaczęty przez: J.R. w 22 Listopad 2008, 20:36:09 20:36
-
W 1986 roku WPK Nowy Sącz dostało kilka sztuk Jelczy M11. Było to 5 wozów. Autobusy te były eksploatowane w Nowym Sączu do około roku 1992 i posiadały numery taborowe: #317, #318, #319, #328 i #329. Wszystkie egzemplarze poza #319 zostały przekazane do MZK Nowy Targ natomiast #319 poszedł na Pogotowie Liniowe gdzie służył do 1997 roku poczym został złomowany. Tutaj przewija się wątek że #329 trafił do MZK Limanowa - na razie nie ustalono faktycznego losu pojazdu.
W 1986 roku do WPK dotarła druga transza Jelczy M11. Zostały one przydzielone do oddziału Limanowskiego i Nowowtarckiego, numery taborowe zaczynały się na #4xx. W Nowym Targu w służbie pozostają jeszcze: #411, #415, #416, #417, #418, #421. Wóz #414 został złomowany w 2007 roku. Do Limanowej trafiły M11 z niższymi numerami - znany jest los tylko #408 która obecnie złuży gdzieś na Białorusi.
Jelcze M11 były wymieszane z numeracją razem z Jelczami PR110 również w oddziałach. Z danych którymi dysponujemy na tą chwilę można przypuszczaĆ, że w WPK Nowy Sącz w sumie służyło około 15-20 Jelczy M11.
#408
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/40/222128.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,222128,0.html)
M11 w MZK Nowy Targ
http://www.phototrans.eu/2415,1285,24.html
Nasza nowosądecka #317
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/16/244782.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,244782,0.html)
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/0/241500.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,241500,0.html)
oraz tu kolejne zdjecia:
http://www.mkksp.info/22/mzknowytarg317.htm
i najstarsze:
(http://gsmk.org.pl/grafika/317_05.jpg)
A co do #317 to rozpoczęliśmy walkę o najstarszego sądeckiego Miga :D
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 6:06 pm ]
Typ: Jelcz M11
Klasa pojemności: MAXI
IlośĆ drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
SzerokośĆ drzwi: 1220/1220/1220 mm
WysokośĆ podłogi w drzwiach: 920/920/920 mm
DługośĆ: 11000 mm
SzerokośĆ: 2500 mm
WysokośĆ: 3080 mm
Rozstaw osi: 5400 mm
Zwis przedni: 2480 mm
Zwis tylni: 3120 mm
PrędkośĆ maksymalna: 82 km/h
Miejsca ogółem: 100
w tym siedzące: 30
w tym stojące: 70
Masa całkowita: 16000 kg
Masa własna: 9200 kg
Obciążenie osi przedniej: 6000 kg
Obciążenie osi tylnej: 10000 kg
Średnica zawracania: 21500 mm
Zbiornik paliwa: 250 l.
Silnik: RABA-MAN D2156HMU6
PojemnośĆ silnika: 10350 cm3
Moc silnika: 142 kw/193 KM
Moment obrotowy: 696 Nm
Usytuowanie silnika: pomiędzy osiami, leżący
Skrzynia biegów: mechaniczna, 5-biegowa CSEPEL ASH75.2
Oś przednia: RABA
Oś tylna: RABA 118,52
Hamulce: bębnowe/bębnowe
-
Dobra - aby czytaĆ dalej należy usiąśĆ i wstrzymaĆ oddech:
Wszystko ex WPK Nowy Sącz
Nowy Targ:
#414
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/3/373983.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373983,0.html)
#415
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/4/373984.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373984,0.html)
No i kurde jak z tą rejestracją :?:
#416
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/5/373985.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373985,0.html)
#421
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/6/373986.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373986,0.html)
No i masakra - nasz nowosądecki przekazany w 1992r razem z naszą #317 oraz dwoma innymi:
#318
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/2/373982.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373982,0.html)
Chwała autorowi tych zdjęĆ :D
-
Masakra :twisted: