Portal GSMK

Komunikacja Miejska Nowego Sącza => Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie => Wątek zaczęty przez: J.R. w 22 Listopad 2008, 20:36:09 20:36

Tytuł: Jelcze M11 w WPK Nowy Sącz
Wiadomość wysłana przez: J.R. w 22 Listopad 2008, 20:36:09 20:36
W 1986 roku WPK Nowy Sącz dostało kilka sztuk Jelczy M11. Było to 5 wozów. Autobusy te były eksploatowane w Nowym Sączu do około roku 1992 i posiadały numery taborowe: #317, #318, #319, #328 i #329. Wszystkie egzemplarze poza #319 zostały przekazane do MZK Nowy Targ natomiast #319 poszedł na Pogotowie Liniowe gdzie służył do 1997 roku poczym został złomowany. Tutaj przewija się wątek że #329 trafił do MZK Limanowa - na razie nie ustalono faktycznego losu pojazdu.
W 1986 roku do WPK dotarła druga transza Jelczy M11. Zostały one przydzielone do oddziału Limanowskiego i Nowowtarckiego, numery taborowe zaczynały się na #4xx. W Nowym Targu w służbie pozostają jeszcze: #411, #415, #416, #417, #418, #421. Wóz #414 został złomowany w 2007 roku. Do Limanowej trafiły M11 z niższymi numerami - znany jest los tylko #408 która obecnie złuży gdzieś na Białorusi.
Jelcze M11 były wymieszane z numeracją razem z Jelczami PR110 również w oddziałach. Z danych którymi dysponujemy na tą chwilę można przypuszczaĆ, że w WPK Nowy Sącz w sumie służyło około 15-20 Jelczy M11.

#408
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/40/222128.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,222128,0.html)

M11 w MZK Nowy Targ
http://www.phototrans.eu/2415,1285,24.html

Nasza nowosądecka #317
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/16/244782.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,244782,0.html)
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/0/241500.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,241500,0.html)
oraz tu kolejne zdjecia:
http://www.mkksp.info/22/mzknowytarg317.htm
i najstarsze:
(http://gsmk.org.pl/grafika/317_05.jpg)

A co do #317 to rozpoczęliśmy walkę o najstarszego sądeckiego Miga  :D

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 6:06 pm ]
Typ: Jelcz M11

Klasa pojemności:   MAXI
IlośĆ drzwi:   3
Układ drzwi:   2-2-2
SzerokośĆ drzwi:   1220/1220/1220 mm
WysokośĆ podłogi w drzwiach:      920/920/920 mm
DługośĆ:   11000 mm
SzerokośĆ:   2500 mm
WysokośĆ:   3080 mm
Rozstaw osi:   5400 mm
Zwis przedni:   2480 mm
Zwis tylni:   3120 mm

PrędkośĆ maksymalna:   82 km/h
Miejsca ogółem:   100
w tym siedzące:   30
w tym stojące:   70

Masa całkowita:   16000 kg
Masa własna:   9200 kg
Obciążenie osi przedniej:   6000 kg
Obciążenie osi tylnej:   10000 kg
Średnica zawracania:   21500 mm
Zbiornik paliwa:   250 l.
Silnik:   RABA-MAN D2156HMU6
PojemnośĆ silnika:   10350 cm3
Moc silnika:   142 kw/193 KM
Moment obrotowy:   696 Nm
Usytuowanie silnika:   pomiędzy osiami, leżący
Skrzynia biegów:   mechaniczna, 5-biegowa CSEPEL ASH75.2
Oś przednia:   RABA
Oś tylna:   RABA 118,52
Hamulce:   bębnowe/bębnowe
Tytuł: m11
Wiadomość wysłana przez: J.R. w 6 Grudzień 2009, 15:35:28 15:35
Dobra - aby czytaĆ dalej należy usiąśĆ i wstrzymaĆ oddech:

Wszystko ex WPK Nowy Sącz

Nowy Targ:
#414
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/3/373983.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373983,0.html)

#415
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/4/373984.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373984,0.html)
No i kurde jak z tą rejestracją :?:

#416
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/5/373985.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373985,0.html)

#421
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/6/373986.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373986,0.html)

No i masakra - nasz nowosądecki przekazany w 1992r razem z naszą #317 oraz dwoma innymi:

#318
(http://www.phototrans.eu/images/photos/small/2/373982.jpg) (http://www.phototrans.eu/14,373982,0.html)

Chwała autorowi tych zdjęĆ :D
Tytuł: Jelcze M11 w WPK Nowy Sącz
Wiadomość wysłana przez: Hannibal w 6 Grudzień 2009, 18:53:27 18:53
Masakra  :twisted: