W 1986 roku WPK Nowy Sącz dostało kilka sztuk Jelczy M11. Było to 5 wozów. Autobusy te były eksploatowane w Nowym Sączu do około roku 1992 i posiadały numery taborowe: #317, #318, #319, #328 i #329. Wszystkie egzemplarze poza #319 zostały przekazane do MZK Nowy Targ natomiast #319 poszedł na Pogotowie Liniowe gdzie służył do 1997 roku poczym został złomowany. Tutaj przewija się wątek że #329 trafił do MZK Limanowa - na razie nie ustalono faktycznego losu pojazdu.
W 1986 roku do WPK dotarła druga transza Jelczy M11. Zostały one przydzielone do oddziału Limanowskiego i Nowowtarckiego, numery taborowe zaczynały się na #4xx. W Nowym Targu w służbie pozostają jeszcze: #411, #415, #416, #417, #418, #421. Wóz #414 został złomowany w 2007 roku. Do Limanowej trafiły M11 z niższymi numerami - znany jest los tylko #408 która obecnie złuży gdzieś na Białorusi.
Jelcze M11 były wymieszane z numeracją razem z Jelczami PR110 również w oddziałach. Z danych którymi dysponujemy na tą chwilę można przypuszczaĆ, że w WPK Nowy Sącz w sumie służyło około 15-20 Jelczy M11.
#408
M11 w MZK Nowy Targ
http://www.phototrans.eu/2415,1285,24.htmlNasza nowosądecka #317
oraz tu kolejne zdjecia:
http://www.mkksp.info/22/mzknowytarg317.htmi najstarsze:
A co do #317 to rozpoczęliśmy walkę o najstarszego sądeckiego Miga
[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 6:06 pm ]Typ: Jelcz M11
Klasa pojemności: MAXI
IlośĆ drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
SzerokośĆ drzwi: 1220/1220/1220 mm
WysokośĆ podłogi w drzwiach: 920/920/920 mm
DługośĆ: 11000 mm
SzerokośĆ: 2500 mm
WysokośĆ: 3080 mm
Rozstaw osi: 5400 mm
Zwis przedni: 2480 mm
Zwis tylni: 3120 mm
PrędkośĆ maksymalna: 82 km/h
Miejsca ogółem: 100
w tym siedzące: 30
w tym stojące: 70
Masa całkowita: 16000 kg
Masa własna: 9200 kg
Obciążenie osi przedniej: 6000 kg
Obciążenie osi tylnej: 10000 kg
Średnica zawracania: 21500 mm
Zbiornik paliwa: 250 l.
Silnik: RABA-MAN D2156HMU6
PojemnośĆ silnika: 10350 cm3
Moc silnika: 142 kw/193 KM
Moment obrotowy: 696 Nm
Usytuowanie silnika: pomiędzy osiami, leżący
Skrzynia biegów: mechaniczna, 5-biegowa CSEPEL ASH75.2
Oś przednia: RABA
Oś tylna: RABA 118,52
Hamulce: bębnowe/bębnowe