19 758 Wiadomości w 3 975 wątkach, - wysłana przez 85 użytkowników - Najnowszy użytkownik: robns

MAN NL283F


Historia modelu i dane techniczne

MAN A21 (NL 223/263/283/313) to trzecia generacja autobusów niskopodłogowych, która trafiła do produkcji w 1998r. W niektórych opcjach posiadają 100% niskiej podłogi - także w drzwiach tylnych. Autobus pod względem parametrów jest bardzo zbliżony do poprzednika. Poprawiono największe niedociągnięcia. MAN A21 posiada znacznie nowocześniejszą linię nadwozia. Standardowo produkowane są pojazdy o długości 12 metrów, jednak zdarzają się wyjątki, jak np. ten typ, gdzie autobus ma 10,5 metra.
Najstarsze egzemplarze są wycofywane na zachodzie Europy i sprzedawane do przedsiębiorstw komunikacyjnych w innych krajach, także w Polsce.

Dane techniczne:

SilnikMAN D0826|MAN D 2866
Pojemność silnika6 870 ccm
Moc silnika280 KM
Ilość miejsc95 (27+1 siedzących)
Układ drzwi2-2-1
Długość10500 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość2880 mm
Wysokość podłogi340 / 340 / 588 mm

W komunikacji miejskiej Nowego Sącza

Do Nowego Sącza w 2014r. sprowadzono 1 egzemplarz tego unikatowego autobusu. Przydzielony numer taborowy to #301. Na początku 2015r. dołączył do niego autobus z nr VIN o jeden niższym, a więc po roku rozłąki znowu spotkały się razem u nowego właściciela.


Nr tab. Marka i typ Data produkcji Rok zakupu Rok kasacji Barwy fabryczne Poprzedni właściciel
#301 MAN NL283F 2002 2014 - ex RBS Bern #16
#302 MAN NL283F 2002 2015 - ex RBS Bern #15


Początkowe malowania pojazdów
schematy odpowiadają latom dostaw



Numer taborowy:
#301



Numer taborowy:
#302