CHAUSSON AH 48
|
Historia modelu i dane techniczne
Polska po zniszczeniach II Wojny Światowej nie była w stanie i nie miała odpowienich fabryk by uruchomić produkcję autobusów. Potrzeby przewozowe w miastach a także w komunikacji międzymiastowej wciąż rosły. Pojazdy pozystane z dostaw jako pomoc po zniszczeniach wojennych jak i te które przetrwały II Wojne Światową dokonywały swego żywota. Około roku 1947 rozpoczeto dostawy francuskich autobusów Chausson, z włoch pozystano kilkanaście nowych autobusów a także podwozia które zabudowywano polskimi nadwoziami. |
Dane techniczne:
Silnik | Panhard 4HL |
Pojemność silnika | 5 700 ccm |
Moc silnika | 85 KM |
Ilość miejsc | 70 (w tym 30 siedzących) |
Układ drzwi | 1-0-1 |
Długość | 10470 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 3025 mm |
Wysokość podłogi | b.d. |
W komunikacji miejskiej Nowego Sącza
Średnie i małe miasta nie mogły liczyć jednak na przydział takich wozów. Kilkanaście autobusów pozyskały jednak lokalne oddziały PKSu - jak oddział Tarnowski. Jeden autobus Chausson (prawdopodobnie typ AH 48) został wypożyczony ówczesnemu MZK Nowy Sącz.
Nieznane są dzisiaj formalne szczegóły przekazania oraz dokładny czas jednak pojazd ten po około roku został wymieniony w Warszawie za używanego Mavaga Tr5. Było to spowodowane odgórnym zarządzeniem gromadzenia wszystkich Chausson'ów w Warszawie. Mavag Tr5 formalnie należał już do MZK Nowy Sącz. |
Nr tab. |
Marka i typ |
Data produkcji |
Rok wypożyczenia |
Rok zamiany |
Barwy fabryczne |
Uwagi |
#xx |
Chausson AH 48 |
1948 |
1951 |
1953 |
 |
wypożyczony z PKS Tarnów |
Początkowe malowania pojazdów
schematy odpowiadają latom dostaw

Numery taborowe:
Chausson AH 48
|
|