AUTOSAN A8V
|
Historia modelu i dane techniczne
W koncernie "Polskie Autobusy" składającym się z Jelcza i Autosana istniał podział produkcji - Jelcz produkował autobusy miejskie, autosan międzymiastowe i turystyczne. W momencie upadku Jelcza Autosan musiał przejąć produkcję także autobusów miejskich.
W roku 2007 zaprezentowano Autosana A8V Wetlina w wersji międzymiastowej. Pod koniec 2008 roku zadebiutowała wersja miejska.
Autobus jest zbudowany na podwoziu Mercedes-Benz Vario O818D. Napewno znakiem rozpoznawczym Wetliny jest bardzo nowoczensa linia nadwozia przyciągająca uwagę. |
Dane techniczne:
Silnik | MB OM 904 LA Euro 5 |
Pojemność silnika | 4 250 ccm |
Moc silnika | 177 KM |
Ilość miejsc | 40 (w tym 12+2 siedzące) |
Układ drzwi | 0-2-2 |
Długość | 7965 mm |
Szerokość | 2440 mm |
Wysokość | 2760 mm |
Wysokość podłogi | b.d./250 |
W komunikacji miejskiej Nowego Sącza
Wetlina dotarła do Nowego Sącza w styczniu 2010r. Wóz był pojazdem prezentowanym przez Autosana w różnych miastach. Jest to pierwszy Autosan Wetlina wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Sprzedany w 2021r. do MPK Kraśnik. |
Nr tab. |
Marka i typ |
Data produkcji |
Rok zakupu |
Rok kasacji |
Barwy fabryczne |
Uwagi |
#28 |
Autosan Wetlina A8V |
2009 |
2010 |
- |
 |
egzemplarz demonstracyjny |
Początkowe malowania pojazdów
schematy odpowiadają latom dostaw

Numery taborowe:
#28
Dalsze lata eksploatacji pojazdów

Numery taborowe:
#28 począwszy od 2011r.
|
|