W połowie lat 70-tych w Dani opracowano autobus DAB serii 5 (DAB LS 575). Pojazd posiadał alumioniowe nadwozie o układzie drzwi i długości dopasowanej do konkretnej potrzeby klienta. Na początku lat 80-tych zmoderniowano nieco autobus. Od 1981r oznaczany był jako seria 6 różniąca się detalami i silnikiem. DABy w porówaniu do podobnych zachodnich konstrukcji były trwałe, miały dobrze rozplanowane wnętrza. Produkowano je do 1983r.
Na początku lat 90-tych pojazdy te na zachodzie były już przestarzałe. Państwa byłego bloku wschodniego sprowadzały różne typy autobusów - 15-letnie wówczas autobusy były znacznie nowocześniejsze niż nowe pojazdy powstające w naszych fabrykach. Do Polski trafiło około 80-90 DABów obu serii. Służyły głównie w Skarżysku Kamiennej (komunikacja miejska) i w Nowym Sączu (PKS). Śladowe ilości kupili także inni przewoźnicy. Obecnie w naszym kraju DABy obu serii zniknęły już z dróg. Ostatnie wozy kończą swoją służbę na ulicach Oświęcimia i Łasku. |