21 705 Wiadomości w 4 644 wątkach, - wysłana przez 93 użytkowników - Najnowszy użytkownik: Volvo09021996

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Hannibal

Strony: [1] 2
1
Działania GSMK / Mikołajkowy autobus 2018
« dnia: 30 Listopad 2018, 19:33:54 19:33  »
Małą tradycją stało się że w ten wyjątkowy dzień - 6 grudnia - dzień urodzin św. Mikołaja na ulice Nowego Sącza wyjeżdża specjalny autobus z specjalną załogą :) Tak będzie i w tym roku. Zapraszamy  już w najbliższy czwartek na przejażdżkę z Mikołajem!



2
Imprezy / Jesienne klimaty
« dnia: 19 Listopad 2016, 17:03:05 17:03  »
Witajcie,

jako iż w temacie imprez i specjalnych przejazdów dawno nic się nie działo, zapraszamy wszystkich chętnych w przyszłą sobotę tj. 26.11.2016 na jesienną wycieczkę Jelczem M11 #317 :)
Przejedziemy znaną i lubianą trasą przez Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczną, Muszynę aż do Krynicy, by wrócić przez Krzyżówkę, Łabową, Nawojową do Nowego Sącza :) W skrócie znana i lubiana Dolina Popradu :)

Termin: 26.11.2016 (sobota)
Zbiórka: 9:30 na przystanku Aleja Batorego - Dworzec PKP.
Koszt: w zależności od ilości uczestników, ale tak by pokryć koszty paliwa (10-20zł)

W przypadku jakichkolwiek zmian będziemy informować Was w tym temacie na bieżąco.
Zgłoszenia tutaj lub na priv.

Zapraszamy wszystkich chętnych :)

3
Komunikacja w Polsce / MZK Gorlice
« dnia: 17 Grudzień 2013, 20:41:42 20:41  »
Oczekiwany od jakiegoś czasu nowy zakup MZK - Solaris Alpino -  w końcu dotarł na zajezdnie w Gorlicach :) :

http://www.gorlice.pl/12,Aktualnosci.htm?id=4613

http://gorlice.naszemiasto.pl/artykul/galeria/2103010,mzk-gorlice-wzbogacil-sie-o-nowy-autobus,id,t.html

 :)

4
Imprezy / [14.12.2013] Pożegnanie Jelczy PR110
« dnia: 27 Listopad 2013, 20:06:46 20:06  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji ma zaszczyt zaprosić na imprezę pożegnalną Jelczy PR110M -  na zakończenie eksploatacji tych kultowych autobusów w MPK Nowy Sącz.
W grudniowy dzień wyruszymy na trasy miejskie jak i podmiejskie na których można było spotkać "Peerki" w czasie blisko 35 lat eksploatacji w Nowym Sączu.

Impreza odbędzie się w sobotę - 14 grudnia 2013 roku.
Zbiórka na dworcu MPK przy ulicy Kolejowej (na przeciwko dworca PKP) o godzinie 9:45. Wyjazd o 10:00. Planowany koniec imprezy około godziny 17:30-18:00. Prosimy zaopatrzyć się w statywy.

Koszt udziału w imprezie to około 20 - 30zł - w zależności od ilości uczestników, na pokrycie kosztów wynajęcia autobusu. W przypadku dużej ilości chętnych osób wystawimy dwa Jelcze PR110M.

Zgłoszenia przyjmujemy  na adres mailowy pr110m@onet.eu do dnia 10 grudnia. W mailu prosimy podać imię i nazwisko, oraz numer telefonu.

Link do wydarzenia na facebook: https://www.facebook.com/events/329546360519565

Serdecznie zapraszamy !

5
Imprezy / [28.09.2013] Jelczem M11 przez Dolinę Popradu
« dnia: 29 Sierpień 2013, 19:48:06 19:48  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji ma przyjemność zaprosić na imprezę Jelczem M11 przez Dolinę Popradu.

Nawiązując do zorganizowanej kilka lat temu zimowej imprezy Jelczem 120M ponownie udamy się trasą przez Dolinę Popradu, odwiedzając przy okazji uzdrowiskowe miejscowości tym razem w scenerii zaczynajacej się Złotej Jesieni. Dotrzemy między innymi do Krynicy Zdroju, Muszyny, Piwnicznej a także do malowniczych wiosek znajdując się przy trasie przejazdu. W planie liczne fotostopy.

Impreza odbędzie się w sobotę - 28 września 2013 roku.
Zbiórka na dworcu MPK przy ulicy Kolejowej (na przeciwko dworca PKP) o godzinie 9:45. Wyjazd o 10:00. Planowany koniec imprezy około godziny 17:30-18:00.

Koszt udziału w imprezie to około 25 - 30zł - w zależności od ilości uczestników, na pokrycie kosztów paliwa i OC.

Zgłoszenia przyjmujemy  na adres mailowy pr110m@onet.eu do dnia 24 września. W mailu prosimy podać imię i nazwisko, oraz numer telefonu.

Link do wydarzenia na facebook: https://www.facebook.com/events/159122307614721/

Serdecznie zapraszamy !

6
Imprezy / Śladami linii 30
« dnia: 20 Sierpień 2013, 21:37:43 21:37  »
Czas na kolejną z cyklu wycieczek "Śladami linii".   :)
Tym razem obierzemy całkiem nowy kierunek, a mianowicie udamy się śladami linii 30 i 32 czyli Mogilno i Paszyn  :)

Wycieczka odbędzie się w tą sobotę 24 sierpnia. Start o 13:30 na końcu zatoki Batorego, koniec  pewnie koło 17-18. W planach oczywiście grill, przewidziano tak jak zwykle sklepostop aby zakupić prowiant.

Koszt: 10 - 15zl

Zgłoszenia proszę słać na moje pw lub gg.

Zapraszam :D

7
Imprezy / [29.06.2013] Początek lata czyli Jelczem M11 po Krakowie i okolicach
« dnia: 17 Czerwiec 2013, 18:30:09 18:30  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji wraz z Krakowskim Klubem Modelarzy Kolejowych ma przyjemność zaprosić na kolejną imprezę Jelczem M11 w grodzie Kraka, pod hasłem: Początek Lata czyli Jelczem M11 po Krakowie i okolicach.
Impreza odbędzie się w sobotę - 29 czerwca 2013 roku.
Zbiórka przy bramie zajezdni Wola Duchacka o godzinie 9:45. Wyjazd o 10:00.  Drugie miejsce zbiórki to przystanek autobusowy dla linii 112 w kierunku Tyńca - Most Grunwaldzki - odjazd z tego miejsca o 10:10. Planowany koniec imprezy około 18:00 - 19:00.


Koszt udziału w imprezie wynosi 30zł, na pokrycie kosztów płynów ustrojowych.

Zgłoszenia przyjmujemy  na adres mailowy pr110m@onet.eu do dnia 27 czerwca.. W mailu prosimy podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz wybrane miejsce zbiórki.

 

 

 


Serdecznie zapraszamy!

8
Imprezy / [15/16.06.2013] MIGocka - po Krakowie od zmierzchu do świtu.
« dnia: 2 Czerwiec 2013, 21:20:52 21:20  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji wraz z Krakowskim Klubem Modelarzy Kolejowych ma przyjemność zaprosić na imprezę pod hasłem: MIGocka czyli Jelczem M11 po Krakowie od zmierzchu do świtu

Impreza odbędzie się w nocy z soboty na niedziele - 15/16 czerwca 2013 roku.
Zbiórka przy bramie zajezdni Wola Duchacka o godzinie 21:45. Wyjazd o 22:00. Drugie miejsce zbiórki to przystanek autobusowy Dworzec Główny Zachód przy ulicy Pawiej - odjazd z tego miejsca o 22:20. Planowany koniec imprezy około 6:00 rano.
Nocną wycieczkę zakończymy wspólnym pieczeniem kiełbasek, prowiant na grilla we własnym zakresie.

Koszt udziału w imprezie wynosi 30zł, na pokrycie kosztów paliw ustrojowych.

Zgłoszenia przyjmujemy  na adres mailowy pr110m@onet.eu do dnia 13 czerwca.. W mailu prosimy podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz wybrane miejsce zbiórki. 

 

 

 

Serdecznie zapraszamy!

Od siebie dodam że impreza jest w tym dniu co majówka solarisa, tak więc jest okazja by po spotkaniu z nowoczesnością, wieczorową porą zasmakować przejazdu prawdziwą legendą  :)

9
Imprezy / Na zimowo
« dnia: 9 Styczeń 2013, 18:52:44 18:52  »
W końcu doczekaliśmy się śniegu, co za tym idzie to w nadchodzącą sobotę tj 12 stycznia odbędzie się kolejny wyjazd krajoznawczy z Jelczem M11 #317 w roli głównej.  :) Tym razem kierunek WPKowskich linii 8 i 21 ;)

Zbiórka: 9:50 Dworzec MPK
Koszt: 20zł

Zapraszam wszystkich chętnych, również te osoby, które do tej pory nigdy nie brały udziału w wycieczkach, nie ma czego się baĆ  :wink:  :)


Zgłoszenia udziału w tym temacie lub do mnie na priv.

10
Imprezy / Szukając jesiennych motywów
« dnia: 18 Październik 2012, 20:14:12 20:14  »
W tą sobotę tj: 20 października planowany jest z racji na zapowiadaną dobrą pogodę przejazd Jelczem M11 #317 po okolicach. To jeden z lepszych momentów aby wykonaĆ zdjęcia z jesiennymi motywami.

Start: 13:00 dworzec MPK
Koniec: wedle uznania

Koszt jak zwykle czyli do 15zł

Zapraszam zainteresowanych  :)  

PS: Zgłoszenia tu lub na pw do mnie.

11
Imprezy / Śladami 21
« dnia: 27 Wrzesień 2012, 18:55:40 18:55  »
Jako iż z imprezy wyjazdowej nici, zapraszam wszystkich w tą sobotę 29 września na imprezę pt: "Śladami linii 21". Odwiedzimy jedną z najpiękniejszych i najdłuższych dawnych linii MPK - dojedziemy przez Chomranice aż do Męciny.

Start o 11:00 na dworcu MPK, koniec  pewnie koło 15-16.

W planach oczywiście grill, przewidziano tak jak ostatnio sklepostop aby zakupiĆ prowiant.

Koszt imprezy tak aby pokryĆ paliwo czyli pewnie w granicach 15zł.

Zgłoszenia udziału w tym temacie.

12
Działania GSMK / Autobusy GSMK w obsłudze linii 0
« dnia: 13 Wrzesień 2012, 19:00:12 19:00  »
Jako iż ostatnio zacieśniła się nasza współpraca z MPK i Muzeum Okręgowym w Nowym Sączu w/s obsługi linii 0 do Miasteczka Galicyjskiego zakładam specjalny temat temu poświęcony.

Cytuj
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. w Nowym Sączu informuje, że w dniach 14 i 15.09.2012r. (piątek i sobota) kursuje specjalna bezpłatna linia 0 w relacji Dworzec MPK - Miasteczko Galicyjskie uruchomiona na zlecenie Muzeum Okręgowego w Nowym Sączu z okazji imprezy plenerowej "GALICJA W FILMACH, DOKUMENTACH, FOTOGRAFIACH I OPRACOWANIACH".


Szczegóły na: http://www.mpk.sacz.pl/1/komunikaty.htm

Obsługa oczywiście Jelcz M11 #317  :)

13
Imprezy / Zamykamy Klamką - 5.05.2012r
« dnia: 8 Kwiecień 2012, 20:20:42 20:20  »

Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji pragnie zaprosiĆ na organizowaną  5 maja 2012 roku (sobota) imprezę pożegnalną PKS Nowy Sącz pod tytułem "Zamykamy Klamką".
Autobusy tego przewoźnika wyjadą po raz ostatni na drogi 30 czerwca, będzie to więc jedna z ostatnich okazji na przejazd wozem PKS Nowy Sącz (oryginalny Autosan H9-21).

Trasa przejazdu będzie wiodła po malowniczych trasach okolic Łącka i Zabrzeży. Dojedziemy również do jednej z najdłuższych miejscowości w Polsce – Ochotnicy.
Start imprezy, na dworcu  PKS w Nowym Sączu 5 maja o godzinie 10, po przyjeździe autobusu z Krakowa z godz. 7:50 (z Katowic 6:00). Czekamy również na pociąg z Tarnowa z 7:49, przyjazd na dworzec PKP o 9:55. Podjedziemy na dworzec PKP o 10:05. Koniec imprezy planowany jest na godzinę 18.

Koszt imprezy zależnie od ilości uczestników będzie wynosił 25-30 zł. Zapisy i wszelkie informacje prosimy wysyłaĆ na adres mailowy pr110m@onet.eu do dnia 30 kwietnia.

Serdecznie zapraszamy!

14
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 23 Październik 2009, 19:53:56 19:53  »
Remont powoli rozpoczęty, na razie od "drobiazgów"  :wink:

15
Cytuj
Leszek Zakrzewski
TRAMWAJ W NOWYM S¡CZU
Ożywienie gospodarcze w Nowym Sączu po uruchomieniu połączenia kolejowego z Tarnowem i resztą monarchii austro-węgierskiej, spowodowało wzrost liczby ludności i rozwój urbanistyczny miasta. Niestety dworzec kolejowy został usytuowany w odległości ponad 2,5 km od Rynku, w okolicach którego mieściły się wszystkie ważniejsze urzędy oraz instytucje miejskie i powiatowe. Tej niedogodności miano zaradziĆ przez budowę linii tramwajowej, łączącej dworzec kolejowy z Rynkiem.
Energii elektrycznej miał dostarczyĆ planowany do realizacji zakład wodno-elektryczny (elektrownia wodna) na Popradzie w okolicach Barcic. Elektrownia miała zaspokoiĆ potrzeby miasta w zakresie oświetlenia ulic miejskich, zaopatrzyĆ w potrzebną energię elektryczną warsztaty kolejowe, stację kolejową, stację pomp miejskiego wodociągu w Świniarsku, cztery cegielnie w okolicach miasta, a także dostarczyĆ prądu dla oświetlenia prywatnych domów w Nowym i Starym Sączu. Elektrownia miała byĆ wybudowana na końcu kanału długości 4,5 km, zbudowanego w formie rury betonowej o średnicy 2,3 m, przecinającego po cięciwie łuk rzeki. Uzyskany spadek o wartości 22,5 m miał zapewnie odpowiednią moc przepływającej wody. Moc użyteczną elektrowni szacowano na 1114 KM. ZapewniĆ ją miały trzy turbiny po 560 KM, sprzęgnięte bezpośrednio z generatorami prądu trójfazowego 10 kV.
W celu spiętrzenia i kierowania wody do kanału, na rzece miał byĆ wybudowany jaz szerokości całkowitej ponad 80 m.
Napowietrzna sieĆ elektryczna miała byĆ poprowadzona wzdłuż koryta Popradu do torów kolei żelaznej, stamtąd odgałęzieniem do Starego Sącza i Świniarska. W kierunku Nowego Sącza prąd miał byĆ dostarczany kablem podziemnym. Obniżaniu napięcia miały służyĆ stacje transformatorowe 10kV/220 V.

W sprawozdaniu Miejskiego Urzędu Budownictwa z 1907 roku, inżynier Karol Gorski, pisał: „( … )miejska kolej elektryczna wytworzy bardzo wielką łatwośĆ komunikacji, połączy ściślej śródmieście z powstającem w okolicy warsztatów kolejowych i dworca środowiskiem, wpłynie nadto korzystnie na rozwój środkowej części miasta, która nieco za wielką posiada odległośĆ od śródmieścia i warsztatów. Na przebycie pieszo drogi ze śródmieścia na dworzec kolejowy potrzeba dziś około 35 minut czasu, wóz miejskiej kolei przebędzie ją w przeciągu 14 minut".
Aby zapewniĆ płynnośĆ prowadzenia ruchu na planowanej Iinii, zakładając dziesięciominutowe następstwo kursujących pojazdów, wystarczyło wybudowaĆ jednotorową linię z mijankami na końcowych przystankach i w dwoma mijankami na trasie, po której naraz mogły kursowaĆ trzy wagony tramwajowe.
W projekcie początek trasy sytuowano przy ulicy Kolejowej w okolicy dzisiejszych "zielonych budek". Pojedynczy tor po 20 metrach przechodził w początkową mijankę o torach długości po 25 m, usytuowanych nieco z lewej strony budynku dworca kolejowego po czym skręcał w lewą nitkę dwupasmowej ulicy Batorego. Po 400 metrach od początku trasy planowany był kolejny przystanek, usytuowany przy Szkole Powszechnej im. Władysława Jagiełły. Następny przystanek-mijanka miał się znajdowaĆ na obecnym parkingu sklepu "Lach". Dalej przewidywano, ze tor skręci w ulicę Grodzką. W km 1,2 - na trójkątnej wysepce przy skrzyżowaniu z ulicą Jagiellońską ¬znajdowaĆ się miał kolejny przystanek. Tory planowano poprowadziĆ prawą stroną ulicy Jagiellońskiej. Przed skrzyżowaniem z ulicą Staszica znajdowaĆ się miał rozjazd do zajezdni tramwajowej (centralnej stacji miejskiej kolei) na dwa stanowiska, usytuowanej na części placu dzisiejszego dworca PKS. Dalsza trasa wieśĆ miała nadal ulicą Jagiellońską, przy czym przystanek projektowano za skrzyżowaniem z ulicą Mickiewicza - w km 1,7, a mijankę w km 2,1 - tuz przed skrzyżowaniem z ulicą Kościuszki. Kolejny przystanek w km 2,4- na Rynku (naprzeciw obecnej restauracji "Bona"). Trasa kończyĆ się miała mijanką i przystankiem na Placu 3 Maja, jej całkowitą długośĆ obliczano na 2,714 km.
Dla inwestycji tej zaprojektowano tor o szerokości 1000 mm, zbudowany w oparciu o szyny systemu Teplitz o masie 76,38 kg/ m.b. układane na warstwie szutru.
Zasilanie miał zapewniĆ transformator z zakładu "wodno-elektrycznego" w Barcicach, obniżający napięcie 10 kV dostarczanego prądu trójfazowego na napięcie 500 V. Prąd zasilaĆ miał dwa układy: silnik trójfazowy (o mocy 32 kW) i prądnicę prądu stałego o mocy 50 KM przy napięciu 550 V). Dodatkową rezerwę miała stanowiĆ bateria akumulatorów złożona z 256 ogniw o łącznej pojemności 93 Ah zasilana z dodatkowego agregatu. Cała aparatura zasilająca miała byĆ zainstalowana w budynku obok remizy wozów. Roczne zapotrzebowanie na energię oceniono na 135 000 kWh (po 5 halerzy/ kWh) w pierwszym okresie działalności.
Przewidziano przewód jezdny miedziany o przekroju 35 mm2 zawieszony na stu¬pach nośnych zbudowanych z dwuteowników.
Tabor miały stanowiĆ cztery wagony osobowe z szesnastoma miejscami siedzącymi i czternastoma stojącymi w I i II klasie. Wagony zamierzano wyposażyĆ w dwa silniki po 23 KM, w elektryczne ogrzewanie, oświetlenie i elektryczny hamulec. Jeden z wozów stanowiĆ miał rezerwę.
Do przewozu towarów ze stacji do sklepów i magazynów w centrum miasta, planowano zakup dwóch dwuosiowych wozów krytych o nośności 6 t. każdy.
Całkowity koszt realizacji inwestycji oszacowano na 463 tys. koron. Roczna eksploatacja miała kosztowaĆ 47 tys. koron. Oprócz dwóch pracowników administracji przewidziano zatrudnienie pięciu motorniczych, pięciu bileterów, jednego kontrolera i dwóch osób w rozdzielni napięcia.
Założono w kalkulacji (przy 22 tys. mieszkanc6w miasta) przewóz roczny w początkowym okresie 220 tys. ludzi. Bilet I klasy miał kosztowaĆ 16 halerzy, bilet II klasy -14 halerzy, nadanie zaś wagonu z towarem -10 koron.
Z przedstawionego opisu wagonów wynika, że najprawdopodobniej przewidywanym dostawcą tych pojazdów miała byĆ Sanocka Fabryka Wagonów. Podobne wozy w ilości 30 sztuk zostały w latach 1901-1902 dostarczone do Krakowa (typ SW1 na tor 900 mm). Wagony te nie miały drzwi, a jedynie przenośne barierki Posiadały po trzy szerokie lub po sześĆ węższych bocznych okien. Z przodu nad pojedynczym, okrągłym reflektorem znajdował się numer wozu, niewiele wyżej, pod szybą, tabliczka z opisem trasy. Na dachu, w podświetlanym od wewnątrz bębnie, umieszczano numer trasy. Na bocznej ścianie wagonu, pod środkową szybą, umieszczano tabliczkę z opisem trasy. Na dachu po obu stronach znajdowały się deski reklamowe, zasłaniające jednocześnie zainstalowaną aparaturę elektryczną (oporniki rozruchowe). Masa pojazdu wynosiła 8 t, wymiary 8,4 x 1,9 x 3,3 m (długośĆ, szerokośĆ, wysokośĆ). Na dachu znajdował się pojedynczy prętowy odbierak prądu.
Podobną linię również o szerokości 1000 mm uruchomiono w 1911 roku w Tarnowie (biegła od dworca ulicami: Dworcową - Krakowską - Wałową - Lwowską (do Gospodarczej); obsługiwało ją osiem wozów, całkowita długośĆ trasy wynosiła 2,58 km. Po kasacji sieci trakcyjnej w 1942 r. przez Niemców, uległa likwidacji. W tymże roku liczba warszawskich tramwajów sięgała 757 pojazdów.
Jako ciekawostkę należy dodaĆ, iż zniżka przysługiwała dzieciom nie według wieku, ale wzrostu. Przy wejściach do wozów istniały specjalne miarki, dzieci wyższe niż 1 metr płaciły jak dorośli.



Strony: [1] 2