23 393 Wiadomości w 5 763 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hannibal

Strony: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13
166
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 5 Październik 2009, 22:38:40 22:38  »










Jeszcze jedna porcja zdjęĆ, ze ¯niw :)

167
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 3 Październik 2009, 20:32:40 20:32  »
Przygotowania kombajna do imprezy były ciężkie, podjeliśmy walkę i opłaciło się.  :)
No cóż - super trasa, super pogoda i super ekipa zrobiły swoje. Impreza była
R E W E L A C Y J N A i co to więcej dodaĆ :)
Podziękowania dla wszystkich uczestników i przede wszystkim dla naszego kierowcy za to, że spełniał nasze zachcianki i w znakomitym stylu pokonaliśmy trasę naszej wycieczki. :)

GarśĆ zdjęĆ:












To tylko garstka zdjęĆ. Reszta jutro  :mrgreen:

168
Tabor GSMK / Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 28 Wrzesień 2009, 16:01:22 16:01  »
Melduje wykonanie zadania.
Podziękowania dla wszystkich, którzy się przyczynili :)

169
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 19 Wrzesień 2009, 20:08:07 20:08  »
GSMK informuje:
1. Dla osób które jadą autobusem firmy Szwagropol (6:50 z Krakowa) lub PKS NS (6:40 z Krakowa) - z dworca PKS na dworzec MPK (PKP) są dwa przystanki autobusowe - można dojśĆ idąc Alejami - cały czas prosto aż do ich końca (wychodząc z dworca PKS należy skręciĆ w lewo) - zresztą trudno zabładziĆ bo drugi koniec Alei widaĆ z dworca PKS lub ewentualnie podjechaĆ autobusem MPK - każdy autobus MPK z Alei Wolności jedzie na dworzec MPK - jedynie linie 13 i 23 na sam dworzec nie wjeżdżają tylko stają obok niego.
2. Można czekaĆ na przystanku Aleja Wolności PKS (jak wyjdzie się z dworca to z lewej strony po tej samej stronie Alei co dworzec PKS) - tutaj mała uwaga - proszę ten fakt zgłosiĆ nam i profilaktycznie podaĆ nr telefonu - mogą byĆ opóźnienia gdybyśmy czekali na pociąg.
3. Osoby wsiadające na dworcu MPK - autobus podjedzie na stanowisko A - czyli nie dla liniowych autobusów MPK tylko dla busiarzy - czyli tak jak mamy w zwyczaju rozpoczynaĆ każdą imprezę.
4. Na imprezie obowiązuje regulamin imprez organizowanych przez GSMK - standardowy, znany z poprzednich imprez - można z nim się zapoznaĆ na naszym forum - http://gsmk.org.pl/forum/viewtopic.php?t=316
5. Poniżej przewidywany rozkład jazdy wraz z fotostopami - trasa raczej nie ulegnie zmianie a miejsca fotostopów mogą byĆ minimalnie przesuwane - w zależności od sugestii uczestników. Jednak mimo wszystko zastrzegamy sobie prawo zmiany trasy bez podania przyczyny.

Rozkład Jazdy:

9:50 - Dworzec MPK
10:00 - Dworzec PKS/Aleje Wolności
10:05 - Konarskiego
10:10 - Wincentego Pola
10:15 - Konstanty zatoka
10:20 - 25 stara pętla
10:25 - Ogrodowa pętla
10:35 - Bóżnicza
10:50 - Myśliwska II
10:55 - Myśliwska III pętla
11:00 - Zabełecka
11:10 - Zabełecka - miasto
11:15 - zjazd na Roszkowice
11:20 - Roszkowice pętla
11:30 - Sucharskiego pętla
11:40 - Armi Krajowej (sklepostop)
12:00 - CZAS WYRÓWNAWCZY
12:10 - Skansen brama
12:15 - Falkowska Działki
12:25 - Kunów pętla
12:35 - Mystków kapliczka
12:50 - Piątkowa Łęg I
12:55 - Piątkowa Łęg Pętla
13:00 - Piątkowa Łęg II
13:15 - Skrót Mystków mostek
13:20 - Skrót Mystków las
13:30 - Mystków Kościół
13:45 - Wola Wyżna I zakręt
13:55 - Wola Wyżna - pętla
14:05 - Jamnica Góry I
14:15 - Jamnica Góry Pętla
14:30 - Jamnica zjazd
14:35 - Jamnica pętla nowa.
14:45 - Kręta domy
14:55 - Juranda krzaki
15:10 - Poręba stara pętla
15:20 - Poręba Majdan
15:30 - Łazy Biegonickie
15:35 - Łazy wiata
15:50 - Węgierska Carbon
16:05 - Dąbrówka Cmentarz
16:15 - Cegielnia pętla
16:25 - Off Road Bielowicka
16:40 - Dworzec PKP
16:45 - Dworzec PKS
16:50 - Konarskiego
16:55 - Dworzec MPK
17:00 - Zajezdnia MPK

Zgłoszenia: pr110m@onet.eu

Zapraszamy!

170
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 12 Wrzesień 2009, 22:30:09 22:30  »


Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji we współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym sp. z o.o. w Nowym Sączu ma zaszczyt zaprosiĆ na pożegnanie Jelczy L090M zwanych  "kombajnami" lub "krokodylami". Impreza pt. "Ostatnie żniwa" odbędzie się 3.10.2009r (sobota).
 
Impreza rozpocznie się oficjalnie na dworcu MPK stanowisko A (obok dworca PKP) przy ulicy Kolejowej o 9:50.
O 10:00 podjedziemy na przystanek Aleje Wolności - PKS (jak sama nazwa wskazuje obok PKSu w kierunku Starego Miasta) i tam również będzie można do nas dołaczyĆ (czekamy na Szwagropol z Krakowa - z godziny 6:50 i pociąg z Tarnowa z godziny 7:47). Trasa będzie głównie wiodła po liniach gdzie kombajny pojawiały się na codzień - zarówno ostatnio jak i na początku swej służby w 1999r. Jednak nie zabraknie też ulic nie używanych normalnie przez autobusy MPK - strome podjazdy, wąskie drogi i piękne widoki. Na koniec również offroad "kombajnem".
Oficjalny koniec eksploatacji tych pojazdów nastąpi już 30.09.2009r jednak dzięki życzliwości MPK specjalnie dla nas raz jeszcze jeden z tych wozów (już bez reklamy) przewiezie imprezowiczów. Powodem złomowania tych wozów jest głównie ich wadliwa konstrukcja - wysoka podłoga, przesadnie duża kabina kierowcy, wąziutkie drzwi, konstrukcja ramowa i przegrzewanie się hamulców. Tak więc z około 20 wyprodukowanych wozów w służbie na koniec roku 2009 pozostanie nie więcej niż 15.

Szczegółowa trasa, rozkład jazdy wraz z fotostopami zostanie zaprezentowana niedługo. Przewidywany koszt od osoby: 15-20zł (zależy od ilości uczestników). Zapraszamy do Nowego Sącza!

Zgłoszenia prosimy słaĆ na adres:

pr110m@onet.eu

171
Administracja / DostępnośĆ forum i grupy
« dnia: 15 Sierpień 2009, 13:19:05 13:19  »
Forum w pełnym wymiarze dostępne dla osób posiadających konto na forum.
Zapraszamy i zachęcamy do rejestracji.

172
Cytuj
Leszek Zakrzewski
TRAMWAJ W NOWYM S¡CZU
Ożywienie gospodarcze w Nowym Sączu po uruchomieniu połączenia kolejowego z Tarnowem i resztą monarchii austro-węgierskiej, spowodowało wzrost liczby ludności i rozwój urbanistyczny miasta. Niestety dworzec kolejowy został usytuowany w odległości ponad 2,5 km od Rynku, w okolicach którego mieściły się wszystkie ważniejsze urzędy oraz instytucje miejskie i powiatowe. Tej niedogodności miano zaradziĆ przez budowę linii tramwajowej, łączącej dworzec kolejowy z Rynkiem.
Energii elektrycznej miał dostarczyĆ planowany do realizacji zakład wodno-elektryczny (elektrownia wodna) na Popradzie w okolicach Barcic. Elektrownia miała zaspokoiĆ potrzeby miasta w zakresie oświetlenia ulic miejskich, zaopatrzyĆ w potrzebną energię elektryczną warsztaty kolejowe, stację kolejową, stację pomp miejskiego wodociągu w Świniarsku, cztery cegielnie w okolicach miasta, a także dostarczyĆ prądu dla oświetlenia prywatnych domów w Nowym i Starym Sączu. Elektrownia miała byĆ wybudowana na końcu kanału długości 4,5 km, zbudowanego w formie rury betonowej o średnicy 2,3 m, przecinającego po cięciwie łuk rzeki. Uzyskany spadek o wartości 22,5 m miał zapewnie odpowiednią moc przepływającej wody. Moc użyteczną elektrowni szacowano na 1114 KM. ZapewniĆ ją miały trzy turbiny po 560 KM, sprzęgnięte bezpośrednio z generatorami prądu trójfazowego 10 kV.
W celu spiętrzenia i kierowania wody do kanału, na rzece miał byĆ wybudowany jaz szerokości całkowitej ponad 80 m.
Napowietrzna sieĆ elektryczna miała byĆ poprowadzona wzdłuż koryta Popradu do torów kolei żelaznej, stamtąd odgałęzieniem do Starego Sącza i Świniarska. W kierunku Nowego Sącza prąd miał byĆ dostarczany kablem podziemnym. Obniżaniu napięcia miały służyĆ stacje transformatorowe 10kV/220 V.

W sprawozdaniu Miejskiego Urzędu Budownictwa z 1907 roku, inżynier Karol Gorski, pisał: „( … )miejska kolej elektryczna wytworzy bardzo wielką łatwośĆ komunikacji, połączy ściślej śródmieście z powstającem w okolicy warsztatów kolejowych i dworca środowiskiem, wpłynie nadto korzystnie na rozwój środkowej części miasta, która nieco za wielką posiada odległośĆ od śródmieścia i warsztatów. Na przebycie pieszo drogi ze śródmieścia na dworzec kolejowy potrzeba dziś około 35 minut czasu, wóz miejskiej kolei przebędzie ją w przeciągu 14 minut".
Aby zapewniĆ płynnośĆ prowadzenia ruchu na planowanej Iinii, zakładając dziesięciominutowe następstwo kursujących pojazdów, wystarczyło wybudowaĆ jednotorową linię z mijankami na końcowych przystankach i w dwoma mijankami na trasie, po której naraz mogły kursowaĆ trzy wagony tramwajowe.
W projekcie początek trasy sytuowano przy ulicy Kolejowej w okolicy dzisiejszych "zielonych budek". Pojedynczy tor po 20 metrach przechodził w początkową mijankę o torach długości po 25 m, usytuowanych nieco z lewej strony budynku dworca kolejowego po czym skręcał w lewą nitkę dwupasmowej ulicy Batorego. Po 400 metrach od początku trasy planowany był kolejny przystanek, usytuowany przy Szkole Powszechnej im. Władysława Jagiełły. Następny przystanek-mijanka miał się znajdowaĆ na obecnym parkingu sklepu "Lach". Dalej przewidywano, ze tor skręci w ulicę Grodzką. W km 1,2 - na trójkątnej wysepce przy skrzyżowaniu z ulicą Jagiellońską ¬znajdowaĆ się miał kolejny przystanek. Tory planowano poprowadziĆ prawą stroną ulicy Jagiellońskiej. Przed skrzyżowaniem z ulicą Staszica znajdowaĆ się miał rozjazd do zajezdni tramwajowej (centralnej stacji miejskiej kolei) na dwa stanowiska, usytuowanej na części placu dzisiejszego dworca PKS. Dalsza trasa wieśĆ miała nadal ulicą Jagiellońską, przy czym przystanek projektowano za skrzyżowaniem z ulicą Mickiewicza - w km 1,7, a mijankę w km 2,1 - tuz przed skrzyżowaniem z ulicą Kościuszki. Kolejny przystanek w km 2,4- na Rynku (naprzeciw obecnej restauracji "Bona"). Trasa kończyĆ się miała mijanką i przystankiem na Placu 3 Maja, jej całkowitą długośĆ obliczano na 2,714 km.
Dla inwestycji tej zaprojektowano tor o szerokości 1000 mm, zbudowany w oparciu o szyny systemu Teplitz o masie 76,38 kg/ m.b. układane na warstwie szutru.
Zasilanie miał zapewniĆ transformator z zakładu "wodno-elektrycznego" w Barcicach, obniżający napięcie 10 kV dostarczanego prądu trójfazowego na napięcie 500 V. Prąd zasilaĆ miał dwa układy: silnik trójfazowy (o mocy 32 kW) i prądnicę prądu stałego o mocy 50 KM przy napięciu 550 V). Dodatkową rezerwę miała stanowiĆ bateria akumulatorów złożona z 256 ogniw o łącznej pojemności 93 Ah zasilana z dodatkowego agregatu. Cała aparatura zasilająca miała byĆ zainstalowana w budynku obok remizy wozów. Roczne zapotrzebowanie na energię oceniono na 135 000 kWh (po 5 halerzy/ kWh) w pierwszym okresie działalności.
Przewidziano przewód jezdny miedziany o przekroju 35 mm2 zawieszony na stu¬pach nośnych zbudowanych z dwuteowników.
Tabor miały stanowiĆ cztery wagony osobowe z szesnastoma miejscami siedzącymi i czternastoma stojącymi w I i II klasie. Wagony zamierzano wyposażyĆ w dwa silniki po 23 KM, w elektryczne ogrzewanie, oświetlenie i elektryczny hamulec. Jeden z wozów stanowiĆ miał rezerwę.
Do przewozu towarów ze stacji do sklepów i magazynów w centrum miasta, planowano zakup dwóch dwuosiowych wozów krytych o nośności 6 t. każdy.
Całkowity koszt realizacji inwestycji oszacowano na 463 tys. koron. Roczna eksploatacja miała kosztowaĆ 47 tys. koron. Oprócz dwóch pracowników administracji przewidziano zatrudnienie pięciu motorniczych, pięciu bileterów, jednego kontrolera i dwóch osób w rozdzielni napięcia.
Założono w kalkulacji (przy 22 tys. mieszkanc6w miasta) przewóz roczny w początkowym okresie 220 tys. ludzi. Bilet I klasy miał kosztowaĆ 16 halerzy, bilet II klasy -14 halerzy, nadanie zaś wagonu z towarem -10 koron.
Z przedstawionego opisu wagonów wynika, że najprawdopodobniej przewidywanym dostawcą tych pojazdów miała byĆ Sanocka Fabryka Wagonów. Podobne wozy w ilości 30 sztuk zostały w latach 1901-1902 dostarczone do Krakowa (typ SW1 na tor 900 mm). Wagony te nie miały drzwi, a jedynie przenośne barierki Posiadały po trzy szerokie lub po sześĆ węższych bocznych okien. Z przodu nad pojedynczym, okrągłym reflektorem znajdował się numer wozu, niewiele wyżej, pod szybą, tabliczka z opisem trasy. Na dachu, w podświetlanym od wewnątrz bębnie, umieszczano numer trasy. Na bocznej ścianie wagonu, pod środkową szybą, umieszczano tabliczkę z opisem trasy. Na dachu po obu stronach znajdowały się deski reklamowe, zasłaniające jednocześnie zainstalowaną aparaturę elektryczną (oporniki rozruchowe). Masa pojazdu wynosiła 8 t, wymiary 8,4 x 1,9 x 3,3 m (długośĆ, szerokośĆ, wysokośĆ). Na dachu znajdował się pojedynczy prętowy odbierak prądu.
Podobną linię również o szerokości 1000 mm uruchomiono w 1911 roku w Tarnowie (biegła od dworca ulicami: Dworcową - Krakowską - Wałową - Lwowską (do Gospodarczej); obsługiwało ją osiem wozów, całkowita długośĆ trasy wynosiła 2,58 km. Po kasacji sieci trakcyjnej w 1942 r. przez Niemców, uległa likwidacji. W tymże roku liczba warszawskich tramwajów sięgała 757 pojazdów.
Jako ciekawostkę należy dodaĆ, iż zniżka przysługiwała dzieciom nie według wieku, ale wzrostu. Przy wejściach do wozów istniały specjalne miarki, dzieci wyższe niż 1 metr płaciły jak dorośli.



173
Cytat: "J.R."
Pytanie kolejne - już techniczne - kiedy zaczynamy przygotowywaĆ filmy Question

Akcje pasuje rozpocząĆ stosunkowo sprawnie, więc po przygotowaniu materiałów filmy można by było zacząĆ robiĆ jakoś w czerwcu. Myślę, że wyrobimy się z materiałami do połowy czerwca i wtedy też widzę tą akcję, którą notabene wymyśliłem.  :twisted:
Ogólnie też przygotował bym filmy współczesne z takimi końcówkami jak np: 35 Stramki, czy 31 Zabełcze Gaj.

174
Administracja / Jesteśmy stowarzyszeniem !!!!! :)
« dnia: 26 Luty 2009, 16:49:13 16:49  »
:mrgreen:

175
Administracja / Galicyjski Portal Komunikacyjny
« dnia: 14 Luty 2009, 19:14:20 19:14  »
Uff, nareszcie udało się to w miarę ukończyĆ. :)
Same prace nad portalem i jego zawartością zostały rozpoczęte miesiąc temu, plan zakładał portal bazujący na phpbb2 co zresztą było do niedawna widaĆ. (przebudowanie menu etc)
Półtora tygodnia temu została podjęta odważna decyzja nad rezygnacją z starego portalu. Wówczas to wraz z J.R przystąpiliśmy do pracy na nowym portalem i efekty można dziś oglądaĆ.  :mrgreen: Warto było, chociaż sporo czasu i nerwów stworzenie tego kosztowało. Oczywiście portal nadal będzie rozwijany i to również będzie trwało.
Nieskromnie powiem, że nareszcie powstała prawdziwa strona o komunikacji miejskiej w Nowym Sączu. Kiedyś to było moje marzenia, dziś to się spełnia.  :)
Oczywiście prosimy o sugestie i opinie. To dopiero zalążek i  nie popadamy w samozachwyt. ;)

Podziękowania za współpracę  :)

PS: Jakby co to we współczesnych wozach tapicerki siedzeń są mojej roboty, zażaleń nie przyjmuje  :twisted:

176
Imprezy / Kwadratem po trójkącie
« dnia: 12 Luty 2009, 15:49:53 15:49  »
Dzięki wielkie za relację - znakomicie oddaje klimat imprezy  :)
To jeszcze czekamy na filmik  :P

177
Hydepark / Koszulki GSMK itp.
« dnia: 1 Luty 2009, 21:16:28 21:16  »
Gadżety muszą byĆ  :)
Kalendarz już jest w planie - na rok 2010, ale to końcem roku będziemy go zapewne opracowywaĆ :)
Czekamy na papiery, działamy z M11 a potem prawdaż jakieś gadżety  :twisted:

179
Imprezy / Kwadratem po trójkącie
« dnia: 31 Styczeń 2009, 20:18:22 20:18  »
Noo, fotki się obrabiają  :twisted:
Wielkie, wielkie podziękowania dla wszystkich - extra było. :)

180
Imprezy / Regulamin imprez organizowanych przez GSMK.
« dnia: 27 Styczeń 2009, 17:40:49 17:40  »
REGULAMIN IMPREZ KOMUNIKACYJNYCH ORGANIZOWANYCH PRZEZ GSMK

Regulamin korygowano ostatni raz 21.07.2013r.

Ogólne:

1. Uczestnictwo w imprezie odbywa się za zaproszeniem.

2. Osoby niepełnoletnie muszą znajdowaĆ się pod opieką osoby dorosłej (zaleca się by był to inny uczestnik imprezy).

3. Należy bezwzględnie stosować się do uwag i poleceń organizatorów. Niestosowanie się do poleceń może spowodować wykluczenie z udziału w przejeździe bez prawa do jakichkolwiek roszczeń jak i skutkować stałym wykluczeniem z imprez.

4. Organizatorzy mają prawo odmówić uczestnictwa dowolnej osobie bez podania przyczyny.

5. Wszystkie problemy i uwagi odnośnie wydarzeń w czasie przejazdu należy bezwzględnie natychmiast zgłaszać organizatorom.

6. Zabrania się używania wulgarnych wyrażeń, obrażanie pozostałych uczestników, organizatorów jak i osób postronnych oraz narażania ich na straty materialne jak i moralne.

7. Wnoszenie i spożywanie napojów alkoholowych oraz palenie tytoniu jest kategorczynie zabronione.

8. Zabrania się zaśmiecania i dewastowania pojazdu. Osoby dewastujące pojazd mają obowiązek usunąć na własny koszt uszkodzenia, jakie spowodowały. Zabrania się samowolnego otwierania drzwi pojazdu, wychylania się przez okna, wystawiania przez nie przedmiotów oraz wyrzucania odpadków i śmieci.

Na fotostopach:

9. Przy robieniu zdjęć należy pamiętać, że pojazd znajduje się na drodze publicznej. Bezwzględnie należy przestrzegać Kodeksu Ruchu Drogowego, zabrania się biegania w czasie fotostopów. Osoby biorą na siebie całkowitą odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo.

10. Zabrania się nieuzasadnionego przedłużania postojów oraz przeszkadzania innym uczestnikom w wykonywaniu zdjęć. Ilość fotostopów jest uzależniona od warunków ruchu i od zdyscyplinowania uczestników. Liczba fotostopów podczas imprezy może ulec zmianie względem zaplanowanej.

11. Organizatorzy przejazdu zastrzegają sobie prawo zmian w planie przejazdu, zmian lokalizacji fotostopów, zmian w czasie trwania imprezy bez podania przyczyny.

12. Po zakończeniu imprezy organizatorzy na forum GSMK zamieszczają listę lub mapkę wszystkich fotostopów.

Strony: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13