Partia zdjeĆ historycznych autobusów z Nowego Sącza i okolic. Kilka zdjeĆ jest wrzuconych ponownie bo ten dział jest całkowicie jawny. Zdjecia pochodzą z pocztówek, archiwum MPK oraz niektórych miłośników.


Jedna z głównych pętli - pod dworcem PKP. Na pierwszym planie stoi Star 52, na drugim stoją dwa Sany H01. Ten czerwony to na pewno MPK, też żółty myślę, że poprostu tak wyszedł na focie ale to raczej wóz MPK także. Zdjęcie jest podwójne - na czarno-białym jest dużo lepsza ostrośĆ dlatego jest dodane.

Rynek, pętla autobusowa na południowej pierzei a więc pierwsze lata funkcjonowania komunikacji miejskiej w Sączu. Star 52 albo oczekuje na pasażerów albo opuszcza Rynek.

Ulica Jagiellońska - obecny deptak. Lata 60te może 70te bo ulica jest już jednokierunkowa. Star 52 komunikacji miejskiej jedzie z Rynku.

Rynek - pierzeja północna. Lata 70te. Tam przeniesiona była pętla MPK. Pomiędzy drzewami widaĆ Sany - ten gorzej widoczny to prawdopodobnie H100B a ten bliżej to San H27B.

Dworzec PKP a przed nim stoją widoczny w całości San H27B i widoczny w kawałku prawdopodobnie San H100B.

Rynek - San H100B podjeżdża na częśĆ przystanku dla wysiadających.

Rynek. Lata 70te. San H100B stoi nieco dziwnie bo na środkowym pasie pierzei południowej Rynku. Inny San H100B jedzie wschodnią pierzeją. Co ciekawe zwraca uwagę bardzo nietypowa organizacja ruchu na Rynku. Pierzeje wschodnia i zachodnia mają ruch dwukierunkowy natomiast północna i południowa jeden kierunek - tak jak obecnie. Pozatym na płycie Rynku przed obecnym Empikiem stoi Jelcz 043. Zapewne jakiś przewóz turystów.

San H100B #72 pokazuje swój zad jadąc Aleją Batorego na Helenę na sławnej linii 0. W sumie to niewiele się tu zmieniło


Rynek - San H100B jedzie pierzeją wschodnią. Nie ma już przystanku końcowego pod obecnym Empikiem. Jest to schyłek Sanów w Sączu.

Aleja Wolności - San H100B #83 lekko sfatygowany paroma latami eksploatacji zmierza wprost do zatoki przystankowej. W oddali inna H100tka skręca w Mickiewicza jadąc do Rynku lub na dawną pętlę przy Długosza.

Autosan H9-35 #93 z drugiej serii produkcyjniej opuszcza sądecki Rynek. Pojazd nosi ślady intensywnej eksploatacji o czym świadczy siedzący nisko zad. WidaĆ do niedawna używany przystanek Rynek Merino.

Zajezdnia MPK - Jelcze PR110 stoją na placu - trwa strajk. #366 zmienił się nie do poznania, #326 dawno już nie ma na stanie MPK.

Dworzec MPK przy ulicy Kolejowej. Jelcz PR110 #278 wygrzewa się w promieniach zachodzącego słońca. Też trudno dziś rozpoznaĆ ten wóz. Ale służy on nadal


Scania CR112 #101 oczekuje na swój planowy odjazd do Cyganowic na linii 10.

WPK Nowy Sącz oddział Gorlice. San H100B na uliczce prowadzącej od Rynku.

Królowej Jadwigi - Zajazd. Taki ładny podświetlany słupek. Tyle ich było a nie ma już żadnego. A wiata - ma tylko pomalowane na brązowo nogi. I zieleniny przybyło


Na 50lecie szykowano zdjecia z okolic Nowego Sącza. Pojechano w tym celu dwoma wozami - Jelcz 120M #379 i Autosan H6 #24 nad Jezioro Rożnowskie.

#379 i #24 prezentują się na płycie Rynku.
Tematy PKSowskie:
Stary Sącz - Rynek. Dwa Sanosy stoją na parkingu. Swoją drogą to były ciekawe autobusy. Podróż z Krakowa do Sącza to tylko dla wytrwałych.

Nowy Sącz - Rynek. W głębi stacja paliw wprost na rynku, a z boku stoją autobusy PKS na pierwszym dworcu

Na pierwszym planie wóz niezidentyfikowany, na drugim planie San H01A a z tyłu prawdopodobnie stoi Star 52.

To samo miejsce, inne ujęcie. Stoi Star 52. Na 90% to PKS - lokalizacja i brak okrągłej tarczy z numerem linii (skan skądś ściągnięty - nie mam oryginału).
ps. Ze znanych mi widokówek Nowego Sącza autobusy są jeszcze na 7 z nich. Jedną wiem kto ma - załatwi się

Dwie kolejne będę miał na dniach. Pozostałe 4 są bardzo trudne do zdobycia (na jednej Nysa, na drugiej niezidentyfikowane autobusy MPK, na trzeciej San H100A PKSu a na czwartej San H01B oddziału Gorlickiego). Na razie tyle udało się wygrzebaĆ. W miarę możliwości postaram się przetrzepaĆ archiwa MPK ale raczej ze zdjęciami jest bardzo ale to bardzo ciężko.