23 211 Wiadomości w 5 640 wątkach, - wysłana przez 101 użytkowników - Najnowszy użytkownik: Lukas

Autosan H6 #27 - Remont


Autobus ma nieoryginalne klapy akumulatorów oraz webasta, inna jest wykładzina oraz niektóre detale (np. lampy tylne). Ponadto pojazd wymaga całościowego malowania w celu przywrócenia oryginalnych barw.


07.03.2023r.
Po dość długiej przerwie zaczynamy kolejną przygodę. Na remont i przywrócenie stanu fabrycznego trafia nasz najmniejszy zabytek - Autosan H6-20 #27 wyprodukowany w 1997r. Autobus ten był eksploatowany na liniach komunikacyjnych do 2012 roku. Prace rozpoczęliśmy od przywrócenia sprawności mechanicznej - tak aby można było bez problemowo nim manewrować podczas remontu. Wymiany wymagał zawór czteroobwodowy, który steruje między innymi powietrzem na pedał sprzęgła. Stary zawór odmówił współpracy i konieczna okazała się jego wymiana na nowy. Kolejne prace będą już z pewnością bardziej rozbiórkowe.


10.03.2023r.
Zgodnie z zapowiedzią przystąpiliśmy do demontażu wnętrza pojazdu. Udało się zdemontować siedzenia, okna, nagrzewnice, laminaty, elementy kabiny kierowcy oraz drzwi. Na obecną chwilę do zdjęcia pozostała nam podłoga oraz boczne blachy. Po tym będziemy mogli jednoznacznie stwierdzić jak dużo pracy nas czeka przy odbudowie kratownicy.


14.03.2023r.
Demontaż w toku. Odsłaniamy kolejne fragmenty konstrukcji pojazdu.

16-17.03.2023r.
Etap rozbiórki praktycznie zakończony - zdemontowaliśmy dalsze elementy poszycia, laminaty sufitowe oraz sklejkę podłogową. Pierwsze oględziny kratownicy wskazują na to, że ta jest w całkiem przyzwoitym stanie


23-24.03.2023r.
Zdemontowaliśmy webasto, okolice kierowcy oraz wycięty został przedział akumulatorów. A żeby nie było, że tylko ubywa to powstały nowe schody :D

31.03.2023r.
Jeszcze rozbieramy i wycinamy. Zdjęty został cały wydech, wymontowano siłowniki od drzwi, chłodnicę i zbiornik paliwa, który przeszedł generalne mycie. Wycięte zostały blachy na stopniach z przodu i z tyłu a także z przedziału webasto.

14.04.2023r.
Wracamy po świątecznej przerwie. Wycinamy i spawamy. Przenieśliśmy się na drugą stronę pojazdu. Dodatkowo gotowa jest już blacha na przedział akumulatorów.

26.05.2023r.
Chwilowy przestój w relacji nie oznacza, że nic się nie dzieje. :D Wymiana skorodowanych profili i elementów postępuje. Z tyłu autobusu przenieśliśmy się w okolice przednich nadkoli. Dodatkowo zdemontowaliśmy kierownice, pedały hamulca, sprzęgła, gazu, gdyż konieczna okazała się wymiana blachy do której są przymocowane

14.07.2023r.
Prace przy kratownicy dobiegły końca, w międzyczasie też zostały docięte i dogięte wszystkie blachy do wnętrza. Dzisiaj cała konstrukcja została dokładnie umyta myjką ciśnieniową. Pozostało już tylko kilka rzeczy do przygotowania przed piaskowaniem konstrukcji pojazdu.

26.07.2023r.
Wymontowaliśmy z H6stki silnik, skrzynię biegów oraz wał napędowy. Wszystko po to aby umożliwić jak najbardziej dokładne wypiaskowanie konstrukcji pojazdu, a przy okazji mając te elementy na zewnątrz poddamy je dokładnemu przeglądowi.

18.08.2023r.
W końcu pojechaliśmy H6stką na miasto. Jeszcze nie były to kursy z pasażerami, ale za nami równie ważne wydarzenie - piaskowanie kratownicy. Wypiaskowana została cała kratownica od spodu do linii dachu. Teraz ponowny przegląd profili, ich wymiana i nareszcie konserwacja!