Szukamy części do Sana H100B

Zaczęty przez J.R., 4 Grudzień 2011, 17:46:30 17:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

J.R.

Mamy obecnie:
- parę obrysówek
- światła przednie
- światła tylne
- oświetlenie wnętrza
- wysięgniki lusterek
- wycieraczki
- siedzenie konduktora
- skrzynie biegów
- oba wały napędowe

Jeszcze fizycznie nie mamy ale zaklepane są:
- silnik ZS S-530 A1 A (dieslowski)
- chłodnica
- układ kierowniczy
- dyferencjał
- zbiornik paliwa
- koła
- drzwi od wersji miejskiej
- elementy świetliku przedniego

Potrzebne są:
- siedzenia (identyczne jak w Jelczach ogórkach 043 i przyczepkach do ogórków oraz w Autosanach H9-03) - niestety cały komplet - mogą byĆ podwójne (przerobi się na pojedyncze - w zasadzie starczą stelaże)
- siedzenie kierowcy
- łączniki poręczy (jeszcze nie wiem ile - może nie trzeba panikowaĆ)
- elementy deski kierowcy (mile widziane przełączniki, wskaźniki itp)
- znaczki i emblematy ozdobne (tylny napis San, wszystkie napisy z atrapy przedniej i listwa ozobna która na niej była)
- listwy zewnętrzne (zwłaszcza dolne ale żadną nie pogardzimy)
- uchwyty (do otwierania klap - o ile się nie mylę 4 sztuki trzeba)
- okno boczne przednie prawe (inne na zapas też chętnie proszę)
- klapa tylna (może byĆ w stanie rozkładu - potrzebna na wzór)
- zderzak przedni

Również bardzo pożądane są zdjęcia wnętrz Sanów H100B (oczywiście nie te publicznie znane - choĆby wozu z KMKM Warszawa). Zwłaszcza potrzebne są zdjęcia ukazujące fotele za ścianką kierowcy oraz sam tył wnętrza pojazdu.

matejek

Ja mogę przynieśĆ znaczek od Sana  :D

J.R.

Na stanie obecnie:

- mamy już komplet oświetlenia (zewnętrzne i wewnętrzne)
- wysięgniki lusterek z lusterkami
- częśĆ wyposażenia deski kierowcy
- oryginalny zegar

Od Pana Jacka Kołodzieja mamy (jeszcze fizycznie w Krakowie) trochę stelaży siedzeń.

Dokumentacja pojazdu powoli tworzy się. Raczej wolniej niż szybciej no ale coś już jest.

Do elementów bardzo poszukiwanych dołącza zapomniany wcześniej przez nas bardzo istotny mechanicznie element - tzw. "nosek" który znajdował się na końcu silnika.

Silnik w Sanach H100 był identyczny jak silnik w ciężarówce Star 28. Silnik "S530A" w Starze był zblokowany ze skrzynią biegów. W Sanie skrzynia znajdowała się dalej - tzw. nosek zakańczał silnik i tworzył osłonę dla sprzęgła. Ten element jest teraz celem numer jeden.

Nosek był podobny do tego (zdjęcie ze strony Autosana):

ten srebrny duży element na pierwszym planie. To akurat jest inny silnik (benzynowy do Sana H01).

vezok

Cytat: "J.R."

Potrzebne są:
- elementy deski kierowcy (mile widziane przełączniki, wskaźniki itp)

można prosiĆ o jakieś zdjęcie kompletnej deski bo nigdzie nie mogę znaleźĆ ,a przypuszczam że na pewno zawiera elementy pojazdów wtedy produkowanych

J.R.



Licznik i wskaźniki już mam. Trochę przełączników też (może i by komplet był) - brakuje najprostszych rzeczy czyli plastików - chyba deska składała się z 2 części - dolnej "ryflowanej" i wyższej gładkiej - gorzej, że na razie nawet nie namierzyłem wraku który miałby te elementy. Nie kojarzę by te plastiki występowały w jakimkolwiek innym pojeździe PRLu.

vezok

Te cięgna przypominają mi te od syreny 105, na zdjęciu z innego kąta jest jedno od które w moim fiacie 125p jest od podnoszenia maski, ta wajcha za kierownicą też przypomina syrenowską,

J.R.

Tak - wskaźniki pochodzą z syreny/warszawy, licznik z warszawy, nysy, stara, przyciski i przełączniki z syreny, dźwignia kierunku z warszawy, stara.

Ale plastików od deski nie kojarzę :P Więc chyba to wyrób sanocki.

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal