Remont #94 (zakończony)

Zaczęty przez J.R., 1 Czerwiec 2012, 22:51:43 22:51

Poprzedni wątek - Następny wątek

J.R.

Zakończono oczyszczanie rantów i wygładzanie spawów na tyle, można było położyĆ na profile farbę. Przedział webasta został pomalowany, jednak dziwne właściwości nowozakupionej farby sugerują, że tam trzeba będzie wnieśĆ poprawkę.




J.R.

Dziś udało się przeprowadziĆ od dawna odkładaną operację wyczyszczenia wewnętrznych ścian ramy. Wszystko wyczyszczono i wymalowano.






J.R.

Rama zabezpieczona drugą warstwą. Zaczynają wracaĆ podzespoły - trzecia butla powietrza i cięgna lewarka.




Achtung

#33
Lewarek wrócił na swoje miejsce oraz zdemontowano bębny hamulcowe z przodu. Zamontowano blachy i odbijaki oraz wspawano kilka profili.  ;)






J.R.

Kończy odtwarzać się konstrukcja z tyłu, zdjęto klapy.




J.R.

Ponieważ nastąpiły poślizgi w fotograficznej relacji oto prezentacja stanu obecnego.

Kratownica skończona. Na dachu wyrysowane okienka - będą teraz wycinane. Następnie robimy nadkola i wymieniamy instalacje wodne i powietrzne. No i po tym lecimy z podłogą i poszyciem. W każdym razie najbrudniejszy etap za nami. Po zamontowaniu nadkoli i instalacji jeszcze będzie konserwacja no ale cała kratownica jest już pokryta dwoma warstwami neokoru więc źle nie jest.














J.R.

Remont kratownicy zakończył się tak więc wreszcie udało się przejść do prac nad poszyciem pojazdu. Na dzień dobry dach i najważniejszy element tego psiukacza - szybki dachowe. Jeszcze nie jest gotowe ich mocowanie ale ogólnie pasują.




Achtung

Jeszcze kilka zdjęć nie zaszkodzi :P


J.R.

Znowu zastój w fotorelacji. To może jaki jest stan obecny:

- blachy na stopnie przygotowane
- wstępnie pomalowany dach
- okienka się dopasowywują
- blachy przodu przygotowane do zamontowania
- klapy tylne w trakcie szykowania
- pomalowane zostały sanki koła zapasowego (zdobycz z Gorlic)
- trwa regeneracja różnych podzespołów

Ogólnie prace mało efektowne i powolne.

Dokumentacja zdjęciowa Sezamixa:




J.R.

Dziś starczyło czasu na zrobienie zdjęć - niestety ciemno było a nie było tego na tyle by bawić się w naświetlanie więc w użyciu była lampa błyskowa.

Dziś zanitowano blachy stopni (ocynk dodatkowo od tyłu pomalowany farbą), zakończono prace nad główną wiązką (naprawa porwanych kabli i wydłużenie o 1,5m gdyż będzie nieco inny przebieg kabli by były mniej narażone na uszkodzenia) a na suficie zostały przewleczone kable oświetleniowe i do głośników (inny dach to inny przebieg kabli a na dodatek w roczniku 1978 były lampy w innych miejscach). Ekipa walcząca z komorą silnika też kończy powoli pracę - poza wspawaniem nowych profili, wyczyszczeniem co się da, przynitowaniem ażurowej blachy na miejsce wracają zregenerowane elementy np. wentylator chłodnicy, kończy się także malowanie komory silnika na kolor jasnopopielaty. Z przodu przygotowane do wspawania są szyny sań koła zapasowego.








J.R.

Działa się - powoli powstają nadkolai kończą się prace przy komorze silnika.


J.R.

#41
Walka trwa i to cały czas. 14.08.2013 to wykończeniówka w komorze silnika, przyspawanie dołów futrynek oraz powstanie 2 nadkoli (jedno przymierzone na próbę).





16.08.2013 to skonstruowanie 2 kolejnych nadkoli i zamontowanie wszystkich 4 na docelowych miejscach. To także początek wstawiania szyn na koło zapasowe.




J.R.

Czwartek i piątek upłynął pod znakiem wydłużenia nadkoli, zamontowania półki pod kierowcą oraz wpasowywaniem przodu.






J.R.


J.R.





Wymiana resorów tylnych trwa. Dodatkowo pomalowano nadkola przednie i w zaawansowanej fazie produkcji jest klapa akumulatorów.

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal