Remont #94 (zakończony)

Zaczęty przez J.R., 1 Czerwiec 2012, 22:51:43 22:51

Poprzedni wątek - Następny wątek

J.R.





Ostatnio na paru pracach z powodu braku aparatu nie sporządzono dokumentacji fotograficznej tak więc pora co nieco pokazać. Trwa kładzenie poszycia, kończy ogarniać się stanowisko kierowcy, tylna oś jest podwieszona. Hmmm pewnie coś jest więcej zrobione ale już nie pamiętam co :) Jednak trzeba zawsze nosić aparat bo potem są braki także w pamięci :P

J.R.



To, że zdjęć nie ma to nie znaczy, że postępów nie ma. Prawie całe poszycie jest już na miejscu - brakuje jednej blachy za przednimi drzwiami i jednej dolnej pomiędzy osiami. W środku na miejsce trafiły pedały sprzęgła, hamulca i gazu. Odtworzone jest przetłocznie na tablicę liniową w bocznym poszyciu. Dziś od środka blacha ocynkowana została pomalowana specjalną farbą która dodatkowo powinna zabezpieczyć poszycie.

Dyrektor

#47




Kolejne prace i kolejne postępy. Przykleiliśmy kilka blach, które były już wcześniej przygotowane. Na zdjęciach widać klapkę wlewu paliwa oraz klapę przedziału akumulatorów. W końcu zostało zrobione zdjęcie przetłoczenia w poszyciu bocznym na tablicę kierunkową. Pomierzyliśmy również ile metrów potrzeba nam rur na instalacje wodne i powietrzne, za które będziemy się wkrótce brać.
Sometimes you can't make it on your own...

Dyrektor



Poszycie od strony drzwi ukończone. Od strony kierowcy wyspawaliśmy już tył. Na tym samym zdjęciu widać również przymiarki do wycięcia blach na kształt nadkola. Bonusowo zbliżenie na ekspozytor bocznej tablicy kierunkowej.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.

W ramach promocji ze względu na nudną niedzielę - schemat umieszczenia napisów na #94. Czcionki wiadomo, że będą się różnić od tych na schemacie bo tu jest za mała rozdzielczość.



Z tyłu i z przodu pojazdu same numery taborowe - nie mają niebieskiego cienia, troszkę inna czcionka niż była na Jelczach.
Od strony osi jezdni numer taborowy, napis WPK Nowy Sącz oraz w kółku na naklejce stary herb miasta. Na nadkolach napisy o właściwym ciśnieniu powietrza w ogumieniu.
Od strony chodnika numer taborowy, napis WPK Nowy Sącz oraz w kółku na naklejce stary herb miasta. Na nadkolach napisy o właściwym ciśnieniu powietrza w ogumieniu. Z przodu za przednimi drzwiami białą czcionką napisy o pojemności pojazdu i napis wejście (napisy fabryczne). Wyżej na kremowym pasie żółta strzała z napisem wejście. Z tyłu przed tylnymi drzwiami fabryczny biały napis wejście a na kremowym pasie żółta strzała także z napisem wejście. Przed tymi napisami duże żółte "S" oznaczające autobus samoobsługowy czyli już bez konduktora.

wirnik

Ukradli wam aparaty fotograficzne?  :P Strasznie się zaniedbaliście z relacjami z zakładów remontowych GSMK ;)

J.R.

W skrócie to nie jest dobrze - głównie z gotówką. Prace są raczej symboliczne i tyle. Stąd też brak załączników graficznych.

Dyrektor








Nastąpił mały zastój w relacji, więc najwyższa pora uzupełnić braki. Nowe instalacje: wodna i powietrzna zostały założone oraz przetestowane, są szczelne. Zamontowaliśmy pedały, podpięliśmy webasto oraz chłodnicę. Wycięliśmy blachy na kształt nadkoli oraz pomalowaliśmy osłonę webasta.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.

Po dłuższym zastoju ruszamy z pracami przy psiukaczu.

Na pierwszy ogień poszło uszczelnienie nadkoli (tak by można było kłaść konserwację). Również instalacje działają w większości poprawnie (mała korekta będzie przy sprzęgle). Zostało uruchomione także stanowisko regeneracji listw ozdobnych by po lakierowaniu było co zakładać. Akcja "połysk" potrwa dłuższą chwilę - oddelegowano do tego 3 ludzi a to i tak oznacza parę kolejnych zajęć roboty.




ddzkm

Uff, już się bałem, że projekt upadł :) Chociaż w takim tempie to jeszcze Wam dobrych kilka lat zajmie zanim ogarniecie wszystkie wasze auta ;)

J.R.

W przeciwieństwie do Twojego Jelcza 080 my mamy dwa autobusy skończone i sprawne ;)

Wszystko się wyklepie ale opóźnienia muszą być :D

ddzkm

Jak nasz Klub (KSTM) ogarnie się w temacie tramwajów to Jelcz jest pierwszy w następnej kolejności do ponownego uruchomienia i odnowienia :) Choć wiadomo to też pewnie jeszcze trochę potrwa, bo mieliśmy jak to zawsze bywa nieprzewidziane wydatki ;)

EOT.

J.R.

Dzięki koledzie Jupiterowi felgi zostały odnowione (śrutowanie i malowanie).



W nadchodzącym tygodniu powinny zostać założone opony. Może w końcu uda się podkuć okładziny i poskładać hamulce. Wtedy wóz stanie na kołach i zostanie przeciągnięty na podnośnik w celu konserwacji od spodu.

Dyrektor

#58




W końcu złożone zostały hamulce. Założyliśmy nowy tylny siłownik hamulcowy, ponieważ stary był w stanie agonalnym. W ścianach bocznych pojawił się styropian, który ma za zadanie wygłuszać oraz izolować termicznie wnętrze pojazdu. Na zdjęciach widać również wycięte wewnętrzne blachy przypodłogowe. Tył pojazdu został wygłuszony oraz zabudowany blachą. Zamontowaliśmy ceownik, w którym będzie umieszczona wiązka elektryczna. Nadkola od wewnątrz zostały zakonserwowane. Jeżeli dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu zamontujemy amortyzatory i zaczniemy zakładać koła.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.

Wczoraj zamontowano amortyzatory na przedniej osi. Tył wciąż nie dotarł.
Są problemy z pompą hamulcową, przednia oś nie hamuje, trwa analizowanie problemu.
Ułożono wiązki oświetlenia bocznej tablicy kierunkowej i tylnej tablicy kierunkowej.

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal