Remont #94 (zakończony)

Zaczęty przez J.R., 1 Czerwiec 2012, 22:51:43 22:51

Poprzedni wątek - Następny wątek

Dyrektor





Zamontowaliśmy przednie amortyzatory, tylne są praktycznie gotowe do założenia, brakuje nam sworzni. Przynitowane zostały boczne blachy przypodłogowe. Rozebraliśmy również przedni siłownik pompy hamulcowej, jego stan pozostawia wiele do życzenia... Potrzebny będzie nowy.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.





Coś tam grzebie się powoli. Efektów może nie widać ale masa drobiazgów została zrobiona.

J.R.

#62




Sytuacja się poprawia. Prowizorycznie zmontowany stary przód ustąpił miejsca całkowicie nowemu zdobytemu przypadkiem. Nowy przód został przynitowany tak jak i ostatnia blacha poszycia pod oknem kierowcy. Dorobione zostały małe blaszki które znajdują się tuż za przednim zderzakiem i rozpoczynają poszycie boczne. W klapie akumulatorów przybyła trapezowa siatka. W klapie webasta walka trwa. Przybyły nitowania w okolicach drzwi. Opony i felgi składają się w całość, we wnętrzu są już wszystkie blachy poszycia wewnętrznego, w okolicach kierowcy, za pedałami oklejona czarnym skajem została blacha wewnętrzna. Na kolejnych pracach pewnie zacznie przybywać podłoga i może wóz stanie na własnych kołach.

Dyrektor






Zdjęcia kiepskiej jakości z telefonu, bo jakoś dziwnym zbiegiem okoliczności nikt nie wziął aparatu.  :P Jak widać elementy metalowe zostały zakonserwowane masą bitumiczną, a następnie dopasowana została sklejka. Bonusowo zdjęcie skaju przyklejonego w miejsce zużytej wykładziny przy pedałach.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.

Ja tylko dodam, że konserwacja została zrobiona pod samą podłogą. Pełna konserwacja będzie robiona po przejechaniu na podnośnik.

Dyrektor







Dziś psiukacz w końcu dotknął ziemi własnymi kołami. Na razie czterema, ale za tydzień powinien być już komplet. Z kolei we wnętrzu wozu podłoga powoli scala się na stałe z wozem.
Sometimes you can't make it on your own...

Sezamix







Większość podłogi została przynitowana, z kasowanego MANa #116 wyjęliśmy dziurkowane laminaty sufitowe które po domyciu będą stanowić środkowy pas podsufitki, zamontowaliśmy dwa brakujące koła no i powróciliśmy do zawieszonego w czasie polerowania listew.

J.R.



Jeden z najpiękniejszych momentów to otwieranie tej paczki - prezentu od kolegi ze śląska (oczywiście będzie wymieniony w liście podziękowań pod zdjęciem kończącym remont).
Jedyne znane oryginalne lampy zespolone obrysówek i kierunkowskazów przednich w chromowanej obramówce. Żaden odbudowany szybkowiec (zarówno fabryki Autosana jak i Polski Na Kołach) nie posiada takich. Rzecz niemożliwa do zdobycia trafi do naszego psiukacza. Jeszcze raz dziękujemy!

Ponadto wóz pozbawiony został dziś oleju a w jego miejsce wlewa się nowy. Wiadomo - przy okazji wymiana filtrów.

Dyrektor





Dawno zdjęć nie wrzucali, ale to nie znaczy, że nic się nie dzieje. Elektryka w rozsypce, ale powoli się ogarnia. Zdjęte do regeneracji zostały alternator i rozrusznik. Ponadto wyspawano i zamocowano klapę webasta, a całość poszycia została zmatowiona. Docięto również brakujące kawałki podłogi. Na stanowisko regeneracji trafiły drzwi, wymieniane są przegnite spody (zapomniałem sfocić :P).
Sometimes you can't make it on your own...

Dyrektor



Łożyska drzwi są na miejscu, a zregenerowany płat próbnie został zamocowany. Udało się w końcu poskładać turbinę. Kolejne płaty drzwi przechodzą regenerację.
Sometimes you can't make it on your own...

Dyrektor



Regeneracja drzwi na ukończeniu, na swoje miejsce powrócił rozrusznik i alternator. Ponadto trwają intensywne prace elektryczne na tyle wozu. Dotarł też nowy tłumik, w przyszłym tygodniu powinien zostać zamontowany.
Sometimes you can't make it on your own...

J.R.

Ja tylko dodam, że w zasadzie instalacja elektryczna przechodzi już tylko sprawdzenie i drobne dodatkowe naprawy. Główne kable są ułożone i w sporej części spięte i działają. Rozrusznik po remoncie kręci, trwa wpisanie dodatkowych kontrolek (np. pracy wentylatora, wrzucenia biegu wstecznego itp.). W starych pojazdach do których jest problem z dostępem części zamiennych jak i niektóre podzespoły mogą mieć jakieś problemy lepiej by kierowca dzięki takim dodatkom wiedział więcej :)

Dyrektor



                       

Psiukacz w końcu na podnośniku! Teraz tylko konserwacja i można lakierować  8) Drzwi prawie w komplecie, ale jeszcze do regulacji i sprawdzenia. Tłumik na miejscu, lecz nie całkowicie zamocowany.
Sometimes you can't make it on your own...

Dyrektor

#73


Konserwacja podwozia w toku, tak ze 3/4 powierzchni już w bitexie. Zdjęć nie zrobiłem, bo wóz opuścili  :P Drzwi już w komplecie, zamontowane na właściwej wysokości. W końcu udało się złożyć pokrywę zaworów. Bonusowo zdjęcie naszego patentu, półeczki w przedziale akumulatorów  8)
Sometimes you can't make it on your own...

Dyrektor



Zdjęcia z wczorajszych postępów. W przetłoczeniu na boczną tablicę kierunkową pojawiły się klips i dolna szyna podtrzymująca. We wnętrzu rozrysowaliśmy miejsca na podłogowe szyny siedzeń, jedna strona została już wycięta. Ponadto wspawane zostały blaszki, do których przymocowane będą laminaty sufitowe oraz poręcze przepierzenia przy drzwiach. W poprzednim tygodniu rozłożyliśmy i oznakowaliśmy drzwi, tak aby po lakierowaniu nie mieć problemu z ich montażem. Z kasowanego MANa NL222 udało się wyjąć cały sufit dziurkowany, dzięki czemu mamy już komplet do #94.

Sometimes you can't make it on your own...

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal