Komunikacja Uzdrowiskowa

Zaczęty przez grafarco, 22 Wrzesień 2009, 22:39:30 22:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

grafarco

Witam
Na chwilę obecną komunikacje w gminach Krynica Zdrój i Muszyna
obsługuje PKS Nowy Sącz (linie 2,3,4,5) oraz prywatna firma przewozowa Oczkoś (linie 1,3).
Poza tym w ostatnim czasie pojawiło się wiele busów.
Niestety nie ma kto nad tym wszystkim zapanowaĆ i zrobił się niezły burdel.
Zapraszam do dyskusji.

J.R.

Jeśli nowa ustawa o transporcie drogowym wejdzie w życie w grudniu 2009r to się dużo zmieni - przewoźnik sam nie będzie organizatorem transportu a więc każdy będzie startował w przetargu a miasto (gmina) będzie ustalaĆ rozkład jazdy i rozprowadzaĆ bilety. Tak więc sytuacja powinna się stabilizowaĆ - tyle mówi teoria a jak to wyjdzie w praktyce to zobaczymy.

A tak z innej beczki - skąd wzięło się to, że są dwie linie oznaczone jako 3 :?: Trasa ich jest taka sama :?:

pekaesiak

Cytat: "J.R."Jeśli nowa ustawa o transporcie drogowym wejdzie w życie w grudniu 2009r to się dużo zmieni - przewoźnik sam nie będzie organizatorem transportu a więc każdy będzie startował w przetargu a miasto (gmina) będzie ustalaĆ rozkład jazdy i rozprowadzaĆ bilety. Tak więc sytuacja powinna się stabilizowaĆ - tyle mówi teoria a jak to wyjdzie w praktyce to zobaczymy.
Krynica jest probusiarska (pro Arnikowska :P)- zabronili stosowania numerków na tablicach, a Muszyna antybusiarska- nie pozwolili Arnice na wjazd na teren ich gminy :P

Cytat: "J.R."A tak z innej beczki - skąd wzięło się to, że są dwie linie oznaczone jako 3 :?: Trasa ich jest taka sama :?:
Tak.
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

grafarco

Oby weszła..

Tak trasa jest taka sama, przewoźnicy mają jednak osobne rozkłady dlatego linia 3 podana jest dwukrotnie.

J.R.

Dawniej było fajniej - pamiętam jak przez mgłę wozy Komunikacji Uzdrowiskowej stworzonej przez oddzielenie zajezdni WPK Nowy Sącz. Po Krynicy nigdy PRką nie jechałem. Do Krynicy jechałem i wracałem jeden raz linią A. Cóż - bezcenne  :D Mam nadzieję, że za parę lat zorganizujemy jeszcze jedną imprezę w tamtym kierunku i pojedziemy już zabytkowym Jelczem PR110 w biało-czerwonym malowaniu.
Nieco mimo wszystko dziwię się Krynicy, że nie zdecydowała się zorganizowaĆ bardziej profesjonalnie komunikacji - to miasto uzdrowiskowe a więc przyjeżdża dużo turystów. I dla nich lepiej jest gdy mogą poruszaĆ się na jednym bilecie.

pekaesiak

Cytat: "J.R."
Nieco mimo wszystko dziwię się Krynicy, że nie zdecydowała się zorganizowaĆ bardziej profesjonalnie komunikacji - to miasto uzdrowiskowe a więc przyjeżdża dużo turystów. I dla nich lepiej jest gdy mogą poruszaĆ się na jednym bilecie.
Golba zorganizował (przypominam przetarg z 1997)- wszystko zaczęło się sypaĆ, jak w 2001 roku burmistrzem został Bodziony, powolne obcinanie finansowanie (do 2006 roku jeszcze było i do wtedy zgodę na zmianę rozkładu jazdy musiał podpisaĆ burmistrz), wpuszczanie busiarni,  głupie wymysły jak zakaz numerków, czy to, że jeden kurs 2 ma jechaĆ przez Słowtwiny.

Co do komunikacji WPKowskiej- ona była bardziej dla mieszkańców, bo łączyła osiedla mieszkalne, a nie wyciągi i pensjonaty :)
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

grafarco

Dokładnie, wspólna taryfa biletowa i przetargi na obsługę linii były by tu najrozsądniejszym działaniem.
Miałem okazje kilkakrotnie jechaĆ Jelczem PR110 w biało-czerwonym malowaniu z Muszyny do Krynicy. Niezapomniane wrażenia ;)

pekaesiak

Wspomnienie po dawnych dobrych czasach:
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

grafarco

no jeśli ustawa o której pisze J.R. wejdzie w życie to może niedługo wrócą dobre czasy

pekaesiak

Zależy od podejścia PKSu, i kto jak wejdzie ustawa będzie burmistrzem, bo jak zostanie Bodziony, to można się spodziewaĆ nawet tego, że będzię procedura bez przetargu (wartośĆprzetargu poniżej 30 tys앣Euro), bo dopłaty będzie 0, a sprzedażą biletów zajmie się przewoźnik. Zobaczymy, w jakiej formie ustawa wejdzie w życie, to może się doczekamy 3 co pół godziny :)
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

grafarco

i nowszego taboru, może jakaś niska podłoga..  :mrgreen:

dmirstek

No właśnie - dlaczego zabroniono używaĆ numerów PKSowi, a Oczkoś jeździ z tymi numerami bez najmniejszych skrupułów?  I skoro nie można używaĆ numerków, to dlaczego na rozkładach one są, a w autobusach je polikwidowali?

pekaesiak

Bo zawalczyĆ o to nie ma komu. Przyszło pismo z UM, że numerki mogą mieĆ linie tylko organizowane przez UM, i że mają zlikwidowaĆ numerki z tablic, to ściągnięto. Jakby był inny kierownik w Krynicy, a nie R. to zapewne numerki by zostały.

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 8:12 pm ]
No i od jutra Arnika jeździ na trasie Szczawnik-Tylicz, patrząc po rozkładzie bardziej skupiają się na Szczawniku. Podobnno kupili duży wóz- jaki nie wiem. No ale cóż, jak analizy pokazują że ilości kursów nie trzeba zwiększaĆ to nie :]
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

grafarco

Cytat: "Burdzio"
[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 8:12 pm ]
No i od jutra Arnika jeździ na trasie Szczawnik-Tylicz, patrząc po rozkładzie bardziej skupiają się na Szczawniku. Podobnno kupili duży wóz- jaki nie wiem. No ale cóż, jak analizy pokazują że ilości kursów nie trzeba zwiększaĆ to nie :]

Kursy niemal co godzinę, pozytwnie mnie zaskoczyli swoim rozkładem.
Szkoda tylko, że na linii kursują busy   :(

pekaesiak

Krótka charakterystyka linii:

Linia 2 - Krynica, ul. Czarny Potok Pegaz/Osiedle Pętla - Krynica, ul. Pułaskiego Hajduczek
Trasa linii

Głównym zadaniem linii jest obsługa osiedla Czarny Potok oraz ulicy Pułaskiego i okolicy. Linię obsługuje jedna brygada- całodzienna, dwuzmianowa (2/1) kursująca przez wszystki dni w roku z takim samym rozkładem. W dni robocze linia obsługiwana jest duzym wozem (DAB/Autosan H10-11). W wekendy jeździ na linii MIDI.
Czas przejazdu na pełnej trasie wynosi 20 minut, a na kursach skróconych do pętli Czarny Potok Osiedle 15 minut.

Linia 3 - Krynica, Słotwiny Pętla - Szczawnik Pętla (Dwie Doliny)/Muszyna Rynek
Trasa linii

Głównym zadaniem linii jest połączenie Muszyny i Szczawnika z Krynicą. W dni robocze linię obsługują dwie brygady całodzienne dwuzmianowe (3/2 i 3/3) oraz jedną brygadę całodzienną przerywaną (3/1) oraz jedna wtyczka po kursie z Krakowa, a w dni wolne od pracy jedna całodzienna dwuzmianowa. Linia kursuje we wszystkie dni w roku i zawsze jest obsługiwana dużym wozem (DAB/Autosan H10-11).
Czas przejazdu na pełnej trasie wynosi 45 minut, na kursach do Muszyny 30 minut.

Linia 4 - Krynica, ul. ¬ródlana - Krynica, Stara Droga CPN/Słotwiny Pętla
Trasa linii

Głównym zadanie linii jest połączenie osiedla ¬ródlana z centrum Krynicy. W dni robocze linię obsługuje jedna brygada całodzienna jedno zmianowa (4/1) obsługiwana przez Autosany H9 i przez trzy wtyczki z brygad lokalnych. W soboty i niedziele linia kursuje rzadko (5 razy w sobotę i 1 raz w niedzielę). Linia 4 ma bardzo słabą frekwencję ponieważ ze ¬ródlanej jest blisko do centrum i na krótszej trasie bardziej opłaca się iśĆ pieszo- z tego powodu na wakacjach mówiło się o zawieszeniu linii.
Czas przejazdu na trasiej ze Starej Drogi wynosi 15 minut, a na trasie wydłużonej do Słotwin 20 minut.

Linia 5 - Krynica, ul. Czarny Potok Pegaz/Osiedle Pętla - Krynica Słotwiny Pętla/Stara Droga CPN
Trasa linii

Głównym zadaniem linii jest połączenie dwóch centrów narciarskich- Gondoli i Słotwin. Linię obsługują 1 brygada całodzienna. Linię obsługują wozy klasy MIDI (A1010M).
Czas przejazdu na pełnej trasie wynosi 25 minut, ze Starej Drogi na Czarny Potok Pegaz 20 minut, ze Starej Drogi na Czarny Potok Osiedle 15 minut.


Mam nadzieję, że trochę przybliżyłem kursowanie KU w Krynicy.
Co ty zrobiłeś dla GSMK?

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal