Remont #317 (zakończony)

Zaczęty przez Hannibal, 23 Październik 2009, 19:53:56 19:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

J.R.

Wczoraj i dziś wszystkie dostępne siły i środki zostały rzucone do walki z MIGiem. W akcji w cieniu wiertarki brały udział dwie szlifierki kątowe. Ogólnie robota była czasochłonna ale efektowna. Ponadto poległy okna i drzwi (poza jedną przednią połówką drzwi która z wozem za żadne skarby nie chce się rozstaĆ), prawie wszystkie listwy na podłodze i przysufitowe.

J.R.

Poległy klapy silnika, akumulatorów, webasta i skrzynki elektrycznej oraz tylny zderzak.

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 6:04 pm ]
Wczoraj z Jasła przyjechały:
- wywietrznik dachowy sztuk jeden (stan prawie fabryczny :D )
- oryginalna deska kierowcy
- zderzak tylny (3 sekcje, oryginalny ale stan różny)
- blokady odsuwania okien (towar mocno deficytowy) sztuk 2
- pokrętło do mechanizmu otwierania klapek przednich sztuk 2
- kontrolki z deski rozdzielczej w stanie fabrycznym (z kompletnimi nadrukami :D )
- "zatyczki" do stelażu siedzeń (tak z 20 sztuk)
- klapka przednia lewa
- końcówki listew ozdobnych poziomych sztuk tylko 2 :(
- końcówki listew wewnętrznych na tylnej ściania sztuk 2
- oryginalna tabliczka z ilością miejsc siedzących i stojących
- osłony do regulacji eee czegoś tam na tylnym nadkolu sztuk 2
- guma do zderzaka sztuk 1
No i chyba to wszystko.

Wciąż szukamy:
- siłowników hamulca górskiego (jak to wygląda to nie wiem :P )
- okna kierowcy
- szuflady akumulatorów
- odblasków oryginalnych
- guma do drzwi (wąska) - zapomnieliśmy a była
- płatów żaluzji chłodnicy

A dziś poległy poręcze wewnętrzne, szyba przednia, połówka drzwi która stawiała zaciekły opór, osie drzwi (nie wszystkie) i zaczeliśmy rozbieraĆ tylne schody w pełnym tego słowa znaczeniu.

Hannibal

Właściwie nazwe tematu wypada zmieniĆ na "Naprawa główna #317"
Szczegóły w następnym poście.  :wink:
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

No były cięcia w remoncie ;)





Co nas zmartwiło to to, że konstrukcja nadkoli jest w stanie kiepskim. Więc chyba całe czyszczenie blach było nadaremne.

No a ponadto jak Hannibal wspomniał to już jest Naprawa Główna - wóz nie był w złym stanie - był w stanie katastrofalnym ale damy radę :)

Hannibal

Pracę trwają. Wozu ubywa i przybywa, zależy z której strony się patrzy  :P
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

No ogólnie masakra - dziś ubywało ale jutro ma przybyĆ. Tak wyglądał autobus (o ile to można tak jeszcze nazwaĆ) na godzinę 20:00 dnia dzisiejszego:




J.R.

No dziś przybywało i przybyło :P Tył pospawany w sporej części. Zerwaliśmy dalszą częśĆ podłogi i rozebraliśmy stopnie z środkowych drzwi.






Hannibal

Intensywny dzień prac za nami. Szczegóły niżej.  :)
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

No więc dziś było ostro. Poległa spora częśĆ konstrukcji boku (nad tylną osią) i została wstawiona w to miejsce nowa. Szybka decyzja, szybka operacja. Przybył tylny stopień, poległ środkowy. Przybyła konstrukcja w okolicy tylnego nadkola. Czyli dziś bardzo intensywny dzień i duży postęp.

Zdjęcia fatalne ale robione o 21szej komórką więc nic lepszego nie dało się z tego wyciągnąĆ.




J.R.

Dzisiaj #317 wizytował myjnie. Oczywiście nie o własnych siłach.

Tak dzisiejszego dnia remont #317 posuwał się do przodu (racji kiepskich zdjęĆ z ostaniego razu przed rozpoczęciem prac zostały zrobione nowe, na zakończenie dzisiejszych prac oczywiście kolejne zdjęcia).

Po powrocie z myjni:




Tak wygląda konstrukcja pod przednim stopniem - ciekawe jak przeszedł u poprzedniego właściciela badania techniczne (znaczy pomijam taki "drobiazg" jakim była złamana kratownica w okolicy tylnego koła):


W glorii i chwale odnalazł się numer ramy (zakrywała go totalnie warstwa smarów i brudów):


A to już dzisiejsze dokonania - przedział akumulatorów:


A w świetle flesza fajnie widaĆ co jest nowe a co stare:


Poległ przedział akumulatorów, blachy dookoła stopni pierwszych drzwi oraz drobne kawałki poszycia. Przybyła częśĆ konstrukcji przedziału akumulatorów oraz elementy jego poszycia (nie ma ich na zdjęciu bo zapomnieliśmy je sfotografowaĆ).

Hannibal

Prace przy #317 posuwają się na przód.
Dziś przybyła konstrukcja przedziału akumulatorów, a przedewszystkim niezbędne elementy do montażu poduszek na tylnej osi :D
Na linii produkcyjnej znalazł się również stopień tylni.
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

A tu w fotograficznym skrócie:

Pod tylną poduszkę przybyły 2 zastrzały tworzące literę A:


Cała nowa konstrukcja pod przednią poduszkę tylnej osi:


Przedział akumulatorów:


Stopień tylni:


[ Dodano: Nie Wrz 05, 2010 7:33 pm ]
No mnie przy pracach w piątek nie było ale słyszałem, że są postępy - mamy zamontowaną (no jeszcze nie do końca) poduszkę i robi się środkowy stopień.

Są jakieś problemy z ustawieniem tylnej osi ale coś ponoĆ opracowano.

Tylko dlaczego ja to piszę a nie osoby co pracowały przy MIGu  :?:  :P

A jeszcze zapomniałem wcześniej napisaĆ - dotarły nowe wtryski do silnika. Praca przy tym trwa :)

J.R.

Dziś prace posuwały się całą na przód.
Przybyły stopnie w środkowych drzwiach i mocowanie zbiornika paliwa. Przy tylnym nadkolu zamontowano wysięgnik na amortyzator, poprzeczki na przedłużeniu mocowania dyferencjału oraz mocowania pod obie poduszki.

W fotograficznym skrócie:

Widok na tylną oś - na pierwszym planie kawałek środkowych schodów:


Widok na zbiornik paliwa - pomalowane farbą antykorozyjną to nowe mocowanie zbiornika paliwa, na pierwszym planie kawałek schodów:


Widok z wysokości przedziału akumulatorów:


Środkowa schody w pełnej okazałości:


Mocowanie poduszki i wysięgnik na amortyzator na tylnej osi:


Widok od tyłu na mocowanie poduszki, widaĆ też nowe poprzeczki na przedłużeniu mocowania dyferencjału:

Hannibal

W ostatnich dniach prowadziliśmy pracę oczczyszające i przygotowujące fragmenty nowej kratownicy do malowania.
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

Dziś kontynuowaliśmy prace malarskie. Podkładem antykorozyjnym zamalowaliśmy gotową częśĆ kratownicy. W najbliższym czasie planujemy oczyściĆ i pomalowaĆ kratownice w okolicach silnika co będzie dośĆ skomplikowanym manewrem ze względu na sporą ilośĆ różnego osprzetu skutecznie oplatającego wszystkie elementy profili.

W nadchodzącym tygodniu ponownie powinniśmy wróciĆ do odbudowy kratownicy ale chyba już po drugiej stronie pojazdu  :)






SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal