Remont #317 (zakończony)

Zaczęty przez Hannibal, 23 Październik 2009, 19:53:56 19:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

matejek

Mam pytanie : Czy jakieś inne części trafią do #317 ?

J.R.

Tył będzie też z #296.

Płaty drzwi z innego oraz framugi też z innego wozu (jeszcze nie pozyskane). Parę laminatów i poręcze z #296 są odłożone do #278. Z #350 mamy okna z oryginalnymi szybami BESPO. Z #348 mamy osłony nad drzwi do Berlieta. Chyba nic więcej nie zdemontowaliśmy.

J.R.

Akcja malowania konstrukcji na poziomie pasa okien - w przyszłym tygodniu robimy krawędź dachu. A ponadto 75% tyłu już jest :)


Hannibal

No i tył poskładany :) Szczegóły niżej:
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

J.R.

No i mamy tył :D Mamy także dach nad przodem (brak foto) i mamy stopnie z tyłu :P



Ogólnie dużo mamy ale też wciąż dużo nie mamy ;)

J.R.

Produkcja detali ciąg dalszy. Oto elementy wykończenia łączeń laminatów we wnętrzu koło okien - laminat oryginalnie był przycięty prosto a łuk wypełniało takie coś (oryginalnie z blaszki malowanej na kolor nadwozia). Obecnie np. w naszych PRkach laminaty są przycięte w łuku więc raczej trudno zrozumieĆ o co chodzi z tym detalem. Złożymy - zobaczycie :) Element oryginalny został zdobyty przypadkiem - tak więc od razu akcja kopiowania :D


Achtung

No i mamy już blachy na krawędziach dachu. Od strony drzwi został położony jeden płat blachy(foto). Druga strona jest już całkowicie ukończona(foto niestety brak).





J.R.



Świtlik wymiata - co tu dużo mówiĆ :)

J.R.



No i co tu dużo mówiĆ - dach jest. Co więcej gotowy do malowania - przód także :) Ponadto wczoraj wyjęliśmy chłodnicę w celu usunięcia jej awarii. To była ciężka operacja. No i jeszcze gdzieś tam jest super wypasiony tłumik - wyszedł rewelacyjnie. W przyszłym tygodniu przyjedzie poszycie :D

Achtung









Mało mówili dużo zrobili  :D

J.R.

To były ciężkie trzy dni. W środę odebraliśmy blachę teflonową - przy użyciu #51 bo ogólnie długie płaty były. Blacha teflonowa jest rodzajem blachy nierdzewnej - powierzchnia z obu stron powleczona jest warstwą tworzywa sztucznego - czy jakoś to tak leci ale, że ja materiałoznawstwa nie kończyłem to więcej na ten temat nie powiem :)
W każdym bądź razie coś co przez parę ostatnich miesięcy było szkieletem nabrało w końcu kształtu jaki powinno posiadaĆ. Arkusze pasowały idealnie bo zostały wycięte na podstawie danych z książki o naprawie Jelcza M11. Z poszycia brakuje jeszcze listew przy przednim zderzaku, krawędzi drzwi i trzech elementów w których znajdowały się klapki inspekcyjne. Oryginalna klapka na wzór przyjechała swego czasu z ZMKS Jasło z kasowanego #134. Na jej podstawie zostaną zrobione wszytkie trzy a także blachy poszycia w których mocowane były te elementy.
Nieprzewidzianym problemem okazała się chłodnica która zaczęła przeciekaĆ - z tego powodu została wymontowana do naprawy (w środkowych drzwiach leży sobie wygodnie żaluzja która steruje przepływem powietrza). Operacja demontarzu chłodnicy w Jelczu M11 to istny horror. Nawet nie chcę myśleĆ jak będzie trudny montarz no ale cóż - ten pojazd ma byĆ w 100% sprawny przez długie lata więc trzeba wszystko doprowadziĆ do perfekcji.
Jeszcze co do samego poszycia - otwory na zawory bezpieczeństwa (obok drzwi), otwory na kierunkowskazy, na napis M11 zostaną wycięte po zamontowaniu obrzeży drzwi.
No to tyle trucia - teraz zdjęcia:

18.05.2011



19.05.2011





20.05.2011






Hannibal

Efekt do którego dążyliśmy wiele ciężkich miesięcy.  :)
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

lukmek

Pytanko odnośnie poszycia bocznego: jaki rodzaj mocowania do nadwozia zastosowaliście? Spawanie, czy klejenie?

J.R.

[noae]
Cytat: "lukmek"Pytanko odnośnie poszycia bocznego: jaki rodzaj mocowania do nadwozia zastosowaliście? Spawanie, czy klejenie?
[/noae]

To blacha teflonowa - tego się nie spawa. Poszycie jest klejone plus w paru miejscach nity.

Nie mam aparatu więc opis słowny co dziś przybyło:
- schody przednie
- przedział akumulatorów
- klapki inspekcyjne sztuk trzy
- kawałek podłogi pod tablicą elektryczną

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 9:49 pm ]




Dziś konserwacja paru profili i malowanie miejsc spawań. Powyżej zdjęcia naprawionej chłodnicy, schodów przednich i przedziału akumulatorów.


[ Dodano: Czw Cze 09, 2011 3:46 pm ]
Dziś (w zasadzie jak co parę miesięcy) kasowaliśmy Jelcza M11 - tym razem #415 z MZK Nowy Targ. Ponadto nareszcie udało się zwieźĆ odłożone i wymontowane wcześniej części które czekały tam na nas w magazynie. Lista pozyskanych elementów może nie jest długa ale są to części bezcenne z naszego punktu widzenia. Tak więc do Sącza dotarły:
- okna "długie" otwierane (taki typ okien występował tylko w M11 a w #317 nie było prawidłowego układu okien - zbyt mało otwieranych)
- okna kierowcy (oryginalne z "wysięgnikiem" na blokadę okna) sztuk 2 - będzie i do #317 i do #278
- laminaty oryginalne (prawie komplet - prawie robi różnice ale coś się może uda opracowaĆ)
- osłony siłowników drzwi (są krótsze niż w PR110)
- klapa silnikowa długa (stan idealny w przeciwieństwie do tej co mieliśmy)
- szczęki hamulcowe (zdecydowanie się przydadzą bo #317 z hamowaniem niezbyt dobrze sobie radę dawał :P )
- siłowniki hamulca silnikowego (na pompę paliwową i na układ wydechowy - brakuje cewki sterującej ale wymontowanie jej było niemożliwe - jest zlokalizowana przy skrzyni biegów i wymaga wczołgania się pod autobus a warunki atmosferyczne w postaci ulewy i postój kasowanego pojazdu na placu uniemożliwiły taką operację - może ta z #317 działa)
- blachy górne wewnętrzne tyłu - sztuk 2 funkiel nówki nieużywane - na zapas
- kremowe osłony zaworów otwierania awaryjnego drzwi - sztuk 3
- cała plastikowa częśĆ deski kierowcy (składająca się z 3 elementów)
- kierownica
- wyposażenie rozdzielnicy elektrycznej czy jak to się nazywa fachowo
- deska kierowcy z pięknymi kontrolkami (tj. mającymi nadruk co dane światełko sygnalizuje - prawie jak nówki)
Jak zwykle wielkie podziękowania dla dyrekcji MZK Nowy Targ!

Hannibal

Zaczęło przybywaĆ i przybyło. Dziś wkońcu zamontowaliśmy blachy do podłogi, a elektryka również jest na dobrej drodze  :)
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian
Pan świata, świata pan
Ma katar, wpada w trans
Świata pan, patafian

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal