Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Pokaż wątki - J.R.
1
« dnia: 1 Styczeń 2016, 12:23:56 12:23 »
Podsumowanie wydarzeń komunikacyjnych Nowego Sącza w roku 2015.
Wydarzenia związane z transportem Nowego Sącza:
na plus: - otwarcie mostu na Dunajcu - otwarcie obwodnicy zachodniej
na minus (w zasadzie jak co roku to samo): - nadal katastrofalny stan ul. Kolejowej, zły stan innych ważnych ulic (Węgierska, 29 listopada, Witosa) - brak budowy nowych alternatywnych dróg (Węgierska) - brak postępów w sprawie drogi do Brzeska
neutralne: - tour de pologne (niby promocja miasta ale chaos był)
Wydarzenia związane z MPK:
na plus: - zakup 8 używanych MANów A21 w tym jednego klasy MIDI i w tym jednego dwudrzwiowego - wycofanie kolejnych Jelczy 120M i MANów NL222 - nowa linia 47 do Gabonia
na minus (mniej więcej to samo co rok temu): - wciąż brak zmian w sprawie porozumienia z Gminą Chełmiec - choć tabor jest odnawiany to nie brak egzemplarzy wymagających szybkiego zastąpienia - szkoda, że kupowane używki są wiekowo coraz starsze, teraz powinne przychodzić wozy max 10 letnie a kupujemy dziadki - praktycznie brak zmian w rozkładach jazdy, jedynie 47 coś wniosła
Identycznie jak w latach poprzednich - jest postęp ale do sukcesu bardzo długa droga jeszcze.
Wydarzenia związane z GSMK (dokładnie jak rok temu):
na plus: - nieustająco trwa NG Autosana H9-35 #94
na minus: - opóźnienie w remoncie #94 (co to nie było planowane już)
Ogólnie rok nie jest najlepszy, remont wlecze się niemiłosiernie, wielkich rzeczy nie dokonano.
__________________________________________________ Tyle odemnie.
3
« dnia: 1 Marzec 2015, 14:19:25 14:19 »
https://www.facebook.com/events/916749131743452 Klasyczna Tatra T3 w malowaniu kramowo-czerwonym (może jak więcej luda będzie to zorganizują składzik). Ogólnie lubię imprezy na Słowacji i jestem za tym by jechać. Chętni z GSMK proszę o zgłaszanie się.
4
« dnia: 29 Grudzień 2014, 19:05:54 19:05 »
Podsumowanie wydarzeń komunikacyjnych Nowego Sącza w roku 2014.
Wydarzenia związane z transportem Nowego Sącza:
na plus: - remont ulicy Paderewskiego i Nadbrzeżnej - budowa (mocno opóźniona) mostu na Dunajcu (ale w minusach reszta o tym) - remont Dworca Kolejowego (szkoda, że tak mało pociągów dają)
na minus: - nadal katastrofalny stan ul. Kolejowej, zły stan innych ważnych ulic (Węgierska, 29 listopada, Witosa) - budowa mostu na Dunajcu ale w wersji jednopasmowej, bez zjazdu na ulicę Dunajcową (przy takiej inwestycji koszt budowy drugiego pasa nie byłby znowu taki wielki a tak to za parę lat będziemy klnąć na to stojąc w korkach) - brak budowy nowych alternatywnych dróg (Węgierska) - brak postępów w sprawie drogi do Brzeska
Postęp mały a czas płynie.
Wydarzenia związane z MPK:
na plus: - zakup 6 używanych MANów A21 w tym jednego klasy MIDI (no bo #302 chyba w tym roku nie dotrze a było by dzięki niemu 7 ogólnie i 2 midi) - wycofanie ostatnich Jelczy PR110 i pierwszych Jelczy 120M - rewolucja komunikacyjna w Starym Sączu (linie 10 i 43) - powrót do Podegrodzia za sprawą linii 49 - wydłużenie trasy linii 17
na minus: - wciąż brak zmian w sprawie porozumienia z Gminą Chełmiec - choć tabor jest odnawiany to nie brak egzemplarzy wymagających szybkiego zastąpienia - szkoda, że kupowane używki są wiekowo coraz starsze, teraz powinne przychodzić wozy max 10 letnie a kupujemy dziadki
Identycznie jak w latach poprzednich - jest postęp ale do sukcesu bardzo długa droga jeszcze.
Wydarzenia związane z GSMK:
na plus: - nieustająco trwa NG Autosana H9-35 #94
na minus: - opóźnienie w remoncie #94 (co to nie było planowane już)
Ogólnie rok nie jest najlepszy, remont wlecze się niemiłosiernie, wielkich rzeczy nie dokonano.
__________________________________________________ Tyle odemnie, teraz inni niech się wykażą.
5
« dnia: 26 Czerwiec 2014, 20:08:16 20:08 »
Według świeżo udostępnionej centralnej ewidencji pojazdów Scania CR112 o numerze taborowym #102 ISTNIEJE!
Zatem ogłasza się akcję SCANIA.
Uprzejmie proszę o analizę sytuacji i pomysły - po pierwsze gdzie wóz mógł wywędrować po drugie jakie są opcje poszukiwania.
6
« dnia: 21 Czerwiec 2014, 10:24:37 10:24 »
Kolejna z naszych wypraw na Słowację. Ekipa bojowa: - Burdzio - Hannibal - Invis - Sezamix - ja Dodatkowe podziękowania dla Mikołaja za użyczenie mi swojego sprzetu fotograficznego  Zaczynamy dodawanie zdjęć.  
7
« dnia: 14 Czerwiec 2014, 18:09:16 18:09 »
19.07.2014r. na Słowacji w Preszowie jest impreza trolejbusem. Start 10:00, koszt około 5 euro plus koszty paliwa dojazdu do Preszowa.
Proszę o informację kto jedzie bo pasuje myśleć na zgłoszeniem to raz a dwa jak wiadomo mamy ważną sprawę do obgadania ze słowakami.
8
« dnia: 4 Maj 2014, 14:55:01 14:55 »
9
« dnia: 23 Marzec 2014, 18:02:08 18:02 »
Może nie do końca z naszej branży ale w sumie też transport. Transport w wydaniu wielkogabarytowym, wielki (pod względem zarówno pomysłu jak i kosztów oraz całego przedsięwzięcia) niezrealizowany projekt III rzeszy.  Warto zwłaszcza przeglądnąć obrazki bo sam artykuł jest denny. http://gadzetomania.pl/2012/08/21/niezwykle-projekty-iii-rzeszy-cz-3-breitspurbahn-gigantyczne-pociagi-hitleraCoś więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Breitspurbahnhttp://forums.sunlightsystems.de/viewtopic.php?f=10&t=14 http://poenjahamas.blogspot.com/2013/06/breitspurbahn.html Mój prywatny komentarz: w gruncie rzeczy projekt był genialny. Pomijając techniczne trudności realizacji (konstrukcja lokomotyw, wagonów, budowa mostów, torowisk - wszystko w wydaniu XXL) koncepcja ta dziś miała by racje bytu. Wyobraźcie sobie taką linię kolejową łączącą Europę z Chinami oraz jej odnogę do Arabów. Ile kontenerów weszłoby na jeden wagon? Ile litrów ropy przewiózł by jeden skład takich cystern? Ile statków to dziś przewozi i ile to trwa. 5000km to odległość jaką musiałby pokonać skład z Arabii do Europy, niecałe 10000km to odległość Chiny - Europa. W artykule podawane są prędkości 250km/h dla składów pasażerskich i 100km/h dla towarowych. Ale to były lata 30-40te. Dziś na torze szerokości 1435mm pociągi osobowe (oczywiście nie w Polsce) jadą 300km/h, towarowe 100km/h. Tor prześwitu 3000mm to prędkości około 500-700km/h dla osobówek, 200-300km/h dla składów towarowych. To dla składu cystern około 20h jazdy, dla składu kontenerów koło 30-40. Ile dziś płynie statek? Niestety w obecnej sytuacji stworzenie takich linii to wydatek miliardów euro, tysiące godzin negocjacji politycznych. Ale chyba warto by było.
10
« dnia: 24 Luty 2014, 21:18:31 21:18 »
11
« dnia: 29 Grudzień 2013, 18:10:15 18:10 »
GSMK - plany na 2014 Hmmm to może nieco inaczej: Tabor:Pozyskanie Jelcza PR110M #357 Remont (miejmy nadzieje, że zakończenie remontu) Autosana H9-35 #94 Rozpoczęcie remontu kolejnego pojazdu Imprezy:No to może do trzech razy sztuka i się uda Nowy Targ. Noc Muzeów Zlot Pojazdów Zabytkowych w Nowej Hucie Jak się uda dokończyć #94 to Psiukacz Country Show Zapewne jakaś jedna czy dwie imprezy ogólnopolskie No i chyba tyle  Cudów nie będzie ale byle do przodu.
12
« dnia: 29 Grudzień 2013, 13:23:26 13:23 »
Podsumowanie wydarzeń komunikacyjnych Nowego Sącza w roku 2013.
Wydarzenia związane z transportem Nowego Sącza:
na plus: - przebudowa skrzyżowania ulic Lwowskiej, Barskiej i Krańcowej
na minus: - jak co roku nadal katastrofalny stan ulic Paderewskiego, Nadbrzeżnej i Kolejowej - nadal brak przejścia od koncepcji do czynów w sprawie budowy mostów na Dunajcu (od lat bez zmian) - brak budowy nowych alternatywnych dróg (Węgierska, Tarnowska)
Czyli plus w zasadzie jeden a to co jest kulą u nogi to nie ruszone.
Wydarzenia związane z MPK:
na plus: - zakup 6 używanych MANów NL223/NL263 - zakup 10 nowych Solbusów SM12 - wycofanie Jelczy PR110 (w sumie jeszcze nie wszystkich) - rewolucja komunikacyjna w dzielnicy Biegonice i linii do Starego Sącza - Wydłużenie trasy linii 5
na minus: - brak zmian w porozumieniu z Gminą Chełmiec - choć tabor odnowiony to nie brak egzemplarzy wymagających szybkiego zastąpienia
Czyli tak jak w tamtym roku - jest postęp ale to jeszcze nie to co powinno byĆ.
Wydarzenia związane z GSMK:
na plus: - trwa NG Autosana H9-35 #94 - ogólnie imprezy wychodzą nam coraz lepiej - #317 pojawia się na linii do Miasteczka Galicyjskiego - imprezy #317 po Krakowie, udział w zlocie pojazdów zabytkowych
na minus: - opóźnienie w remoncie #94
__________________________________________________ Tyle odemnie.
13
« dnia: 25 Listopad 2013, 18:56:32 18:56 »
Jest taki pomysł na spontaniczną i szaloną akcję. By oprócz imprezy pożegnalnej Nowy Sącz godnie rozstał się z taborem niezwykle licznym, niezwykle odpornym, taborem któremu już nie dorówna żaden inny. Natchnienie to pożegnanie wagonów 102Na w Krakowie:   http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=41521&mode=searchAle inne miasta też tak robią - Lublin:     Może udałoby się MPK namówić by #357 został w trybie błyskawicznym pomalowany na żółto (minimum kosztów) i oklejony jakimś pożegnalnym napisem? Operacja w stylu niemożliwych i nierealnych ale może warto podjąć próbę? To ostatnie 3-4 tygodnie nowosądeckich PRek.
15
« dnia: 20 Październik 2013, 09:28:18 09:28 »
Niestety zostaliśmy zmuszeni przez zachowanie niektórych osób spoza stowarzyszenia do znacznego ograniczenia dostępu do forum.
Członkowie GSMK widzą pełne forum, osoby które fizycznie znamy i współpracujemy z nimi mają dostęp jak dawniej, pozostałe osoby posiadają widok okrojony do minimum.
Wszystkie podziekowania za taki stan rzeczy proszę wnosić między sobą w najbardziej ograniczonej grupie. Nie będziemy prowadzić dochodzenia kto tutaj zachował się niewłasciwie bo nie mamy czasu na marnowanie go na głupotę jednej osoby.
GSMK
|