23 393 Wiadomości w 5 763 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - J.R.

Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7
16
Działania GSMK / Transexpo 2013
« dnia: 20 Wrzesień 2013, 18:47:45 18:47  »
Jak już zapewne wiecie wspólnie z MPK Nowy Sącz nasz Jelcz M11 #317 wystawiony był na największych targach transportowych w kraju na wystawie pojazdów zabytkowych.

To olbrzymie wyróżnienie jest tym większe, że byliśmy najmniejszym miastem które miało swój pojazd. Obok Warszawy, Krakowa, Białegostoku, Poznania i fabryki Autosana stał nasz wóz. Każdy pojazd pełnił jakąś funkcję ukazując do czego można wykorzystać zabytkowe autobusy. Nam przypadł wynajem weselny.

Olbrzymie podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w przygotowanie całości - począwszy od prac w Nowym Sączu, poprzez poskładanie dekoracji aż do finalnych prezentacji. Największe podziękowania dla Doroty i Kuby za wielkie poświęcenie :)

Zdjęcia na TWB, fb i innych różnych pokrewnych instytucjach. A za 2 tygodnie należy oglądać na TVN Turbo program "Na osi" :D

http://phototrans.pl/14,647014,0,Jelcz_M11_317.html

17
Komunikacja w Polsce / Londyńskie metro
« dnia: 28 Sierpień 2013, 20:56:03 20:56  »

18
Działania GSMK / MMDF - Koszyce 15 sierpnia 2013
« dnia: 18 Sierpień 2013, 18:36:03 18:36  »
Fotorelacja z wyprawy do Koszyc:


















19
Komunikacja w Polsce / Autobusem da się zawrócić wszędzie...
« dnia: 30 Lipiec 2013, 18:14:49 18:14  »

20
U nas w kraju co tu dużo mówić raczej inżynierowie nie rozwinęli się z dziwnymi pomysłami. Co innego było w ZSRR gdzie eksploatowano dużo sieci trolejbusowych. O ile w innych krajach bloku wschodniego zwiększenie pojemności taboru rozwiązywano poprzez stosowanie przyczep autobusowych doczepianych do autobusów i trolejbusów a potem poprzez eksploatowanie taboru przegubowego to chyba najdziwniejszym rozwiązaniem które wdrożono było połączenie 2 trolejbusów.

W ten sposób powstawały tzw. "scepki" czyli zestawy składające się z 2 jednakowych trolejbusów minimalnie zmodyfikowanych:
- wóz prowadzący miał dodatkowe okablowanie gdyż pantograf nie był w nim używany oraz kable do sterowania drugim pojazdem (i w sumie tyle)
- wóz prowadzony miał zabudowany mechanizm zbliżony do znanego z przyczep autobusowych czyli odpowiedni zaczep w którym skierowanie dyszla w którąś stronę powodowało skręt kół na osi przedniej i ruch kierownicy, przeróbka instalacji elektrycznej umożliwiała zasilanie pierwszego pojazdu i sterowanie silnikami oraz hamulcami z wozu prowadzącego

Taki zestaw miał dość sporą długość i wielką pojemność. Do kierowania takim zestawem wymagane było wielkie doświadczenie kierowcy - nie dość, że operuje 12m pojazdem to prowadzi także 12m przyczepę. Wypuszczenie pojazdu do skrętu na skrzyżowaniu było naprawdę bardzo duże. Jedyne ułatwienie to takie, że w tamtej epoce kierowca autobusu był skazany na manualną skrzynię biegów a w trolejbusie był tylko gaz i hamulec.

Jeśli pomysł w przypadku małego ruchu samochodowego sprawdzał się to gorzej sytuacja zaczęła wyglądać po 1989r. Mimo wszystko takie zestawy przetrwały dużo dłużej. Poniżej znajduje się link do zestawów składających się ze Skód 12Tr (Skód 9Tr) ale występowały także inne typy tak adaptowanych trolejbusów (np. ЗиУ czyli tzw. ZIUtki).

http://riga.mashke.org/Riga-Troll/Skoda-12Tr/Skoda-12Tr_eng.htm

U nas w Polsce chyba takie rozwiązanie byłoby niemożliwe ze względu na ówczesne przepisy (długość zestawu). Obecnie jest niemożliwe jeszcze ze względu na zakaz przewozu pasażerów w przyczepie. Choć czy naprawdę drugi trolejbus w tym przypadku to jeszcze przyczepa? W każdym razie takie potoki pasażerskie na pewno obecnie już nie istnieją.























http://transit.parovoz.com/muralista/pg_view.php?ID=12402&LNG=EN
http://transphoto.ru/photo/79012/
http://transphoto.ru/photo/64241/

Nie powiem ale chętnie bym się powoził takim zestawem :P Ale jeszcze brakuje mi D+E (może bedzie jeszcze w tym roku). No i chyba już takie zestawy już nie są nigdzie eksploatowane...

I coś więcej: http://dydzej.webpark.cz/scepky.htm

21
Komunikacja w Polsce / Amerykańce
« dnia: 23 Maj 2013, 18:58:20 18:58  »
Szukałem zupełnie czegoś innego no i patrze a tu fajny amerykański autobus. No i jak wlazłem na stronkę to z 20 minut z głowy:
http://www.flickr.com/groups/1670170@N24/pool/

Kurde mieli fajne wozidła :) Polecam jak ktoś ma za dużo czasu :P

22
Działania GSMK / MMDF 2013 - Preszow 3 maja
« dnia: 5 Maj 2013, 12:44:06 12:44  »
3 maja 2013 znowu ekipa GSMK działała na terenie Słowacji a konkretniej w Preszowie. Poza zdjęciami nadeszła pora na przejażdżkę przegubowym trolejbusem.

Relacja na naszym Facebookowym profilu: https://www.facebook.com/GSMK.NS

Myślę, że autorzy zdjęć dorzucą tutaj też swoje foty:






23
Działania GSMK / Z wizytą w MZK Gorlice
« dnia: 29 Kwiecień 2013, 19:38:44 19:38  »
Dziś w ramach rozgrzewania Jelcza M11 przed wyprawą do Warszawy i konieczności zwiezienia obiektów wielkogabarytowych odwiedziliśmy MZK Gorlice. Autobus spisał się bez zarzutów a cenny ładunek wrócił na pokładzie.

Udało się zdobyć drzwi z kasowanego Autosana H9-35, kawałek zderzaka, brakującą szybkę, nadkola (niby z tworzywa ale w kształcie identycznym jak metalowe) no i to:


http://iv.pl/images/68315993731507673803.jpg

Czyli oryginalna starego typu klapa środkowa i oryginalne funkiel nowe boczne klapy starego typu - istne rarytasy :)

Olbrzymie podziękowania i pozdrowienia dla załogi MZK Gorlice :)

24
Hydepark / Zabawy na 1 kwietnia
« dnia: 1 Kwiecień 2013, 21:19:19 21:19  »
Czyli w skrócie jak zrobić takie coś:
http://phototrans.pl/14,615941,0,MAN_NL223_122.html

Wariant pierwszy zakłada, że wygraliśmy w totolotka i ufundujemy. Wariant drugi wymaga poświęcenia 2h ale jest zdecydowanie mniej kosztochłonny. Z tego względu zrealizowałem wariant drugi.

Po pierwsze przeszukujemy archiwum własnych zdjęć co my tam mamy a co nie dodaliśmy a od biedy się nada. Takim sposobem znajdujemy ofiarę:



Następnie spędzamy godzinę czasu by znaleźć coś co odpowiada odpowiednio do wstawienia w kadr:



Rozpoczynamy operację. Na dzień dobry trzeba usunąć całe tło na obiekcie przeklejanym oraz zmienić format pliku na mapę bitową (tak by nie powstały zbędne na tą chwilę cienie):



Teraz kolorystyka - wiadomo musi być czerwone. Konsekfencją automatycznej zmiany gamy barw jest przemalowanie tymczasowego tła. Ale to nie problem.



Przywracamy właściwe tło oraz wklejamy obraz na którym ma wylądować kolejka. Trzeba teraz wydłużyć wiadukt by to pasiło:



Obiekt w sposób zadowalający po paru próbach znalazł się w kadrze:



Kadrowanie właściwe:



Teraz drobne korekty w betonie:



No i w cieniu na filarze:



I to by było na tyle :)

25
Działania GSMK / Bilety - prośba o zbieranie
« dnia: 19 Marzec 2013, 19:36:11 19:36  »
Jest taka sprawa, że jak wiadomo miłośnicy komunikacji miejskiej to nie tylko miłośnicy tras, pojazdów, zdjęć. To także np. zbieranie biletów.

Kiedyś już raz była taka akcja a teraz jest prośba o jej ponowienie. Mianowicie kolekcjoner z Polski prosi nas o trochę skasowanych biletów - oczywiście chodzi tu o bilety sprzedawane w kioskach. Tak wiec prośba by zbierać skasowane bilety, nie wyrzucać i przynosić na spotkania, na prace. Jak się trochę uzbiera to wyślemy.

Akcja ma charakter ciągły - czyli zbieramy by jakiś zapas był, jak ktoś się odezwie to wysyłamy.

Z góry się dziękuje :)

26
Hydepark / A może wpadniemy też do Lwowa?
« dnia: 2 Marzec 2013, 20:41:25 20:41  »
http://fakty.interia.pl/swiat/news/rajd-kradzionym-tramwajem-zakonczyl-sie-uderzeniem-w,1898437

Cytuj
We Lwowie nieznani sprawcy ukradli tramwaj, którym jeździli po mieście. W pewnym momencie pojazd wypadł z torów i uderzył w budynek.

O zniknięciu tramwaju policję poinformował dyrektor zajezdni. Okazało się, że sprawca lub sprawcy przez dłuższy czas jeździli po lwowskich ulicach. W pewnym momencie - prawdopodobnie z powodu nadmiernej prędkości - stracili panowanie nad pojazdem. Na jednym ze skrzyżowań tramwaj uderzył w kamienicę. Nie przebił muru, jednak uszkodził ścianę tuż przy oknie jednego z mieszkań. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Milicja wciąż szuka złodzieja.


Dobre, dobre :D też chcę... Kiedy jedziemy :?: :P

27
Hydepark / Zima w Kanadzie
« dnia: 3 Styczeń 2013, 16:02:48 16:02  »
Ale zajefajny sprzęcior mają  :twisted:

http://www.joemonster.org/filmy/49762/Odsniezanie_w_Kanadzie

28
Podsumowanie wydarzeń komunikacyjnych Nowego Sącza w roku 2012.

Wydarzenia związane z transportem Nowego Sącza:

na plus:
- zakończenie remontu ulicy Mała Poręba
- zamontowanie nowych sterowników sygnalizacji świetlnych

na minus:
- nadal katastrofalny stan ulic Paderewskiego, Nadbrzeżnej i Kolejowej
- nadal brak przejścia od koncepcji do czynów w sprawie budowy mostów na Dunajcu (od lat bez zmian)
- brak budowy nowych alternatywnych dróg (Węgierska, Tarnowska)
- tragiczne tempo remontów ulic (Mała Poręba, Juranda, Grunwaldzka, Biegonicka)

Czyli plusy symboliczne a to co jest kulą u nogi to nie ruszone.

Wydarzenia związane z MPK:

na plus:
- zakup 4 używanych MANów NL223/NL263
- wycofanie 2 Jelczy PR110
- wycofanie 3 Autosanów H6 (koniec eksploatacji tych pojazdów w Nowym Sączu)
- wakacyjny rozkład jazdy
- zmiana rozkładów linii 3
- zmiana trasy linii 9

na minus:
- brak zmian w porozumieniu z Gminą Chełmiec
- tabor nadal skrajnie wyeksploatowany

neutralne:
- system biletu elektronicznego (jak zacznie działaĆ jak trzeba to będzie plus)

Jest postęp ale to jeszcze nie to co powinno byĆ.

Wydarzenia związane z GSMK:

na plus:
- kupiliśmy Autosana H6 #27 z MPK Nowy Sącz
- zakończyliśmy remont Jelcza M11 #317
- trwa NG Autosana H9-35 #94

na minus:
- niewypał z imprezą po Nowym Targu

neutralne:
- mało działań w stylu "MMDF" w zamian częstsze prace remontowe

No ten rok był wyjątkowo łaskawy dla GSMK :)

__________________________________________________
Tyle odemnie.
Proszę dopisywaĆ jak coś przegapiłem.

29
Administracja / GSMK - plany na 2013
« dnia: 26 Grudzień 2012, 19:33:03 19:33  »
Standart - zestawienie planów - rok 2013.

Imprezy.

- "MIGiem po halach"
Jelcz M11 #317 po Nowym Targu (no chyba, że nie będzie znowu chętnych)

- "Psiukacz Country Show - 2013"
Autosan H9-35 #94 - będzie to coroczny cykl imprez po zapomnianych liniach ale nie tylko Nowego Sącza ale też Krosna, Jasła, Gorlic, Limanowej itd.

- "Śladami linii ..."
Czyli małe, wewnętrzne imprezy naszymi autobusami.

- wyjazd na "Noc muzeów 2013"
Jelcz M11 #317 - psiukacz na pewno na maj nie będzie gotowy

- obsługa linii specjalnej do "Miasteczka Galicyjskiego"
O ile jakoś się dogadamy.

Tabor

- Zakończenie remontu Autosana H9-35 #94
- Rozpoczęcie remontu Autosana H6 #27 (jak się uda to także zakończenie)
- Zbieranie części do pozostałych wozów

Inne operacje  i działania:

- Operacje fotograficzne z cyklu "Mało mówiĆ, dużo fociĆ".
- Operacje pozyskiwania części.
- Obsługi pojazdów.
- Pogłębianie zagadnień związanych z historią Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza i okolic.


Czyli bez szaleństw a spokojnie i do przodu :)

30
Tabor GSMK / Autosan H6-20 'Melon' #27 MPK Nowy Sącz
« dnia: 21 Listopad 2012, 18:24:02 18:24  »
Na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia przemiany gospodarcze i w konsekwencji większa dostępnośĆ prywatnych samochodów oraz upadek wielkich kombinatów przemysłowych sprawiły, że przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej musiały zmierzyĆ się z problemem zmniejszającej się systematycznie ilości pasażerów korzystających z przewozów zbiorowych. Rozwiązaniem bliskim optymalnemu wydawała się byĆ produkcja i włączenie do taboru mniejszych autobusów o niższych kosztach eksploatacji.
Zaprojektowania tego typu pojazdu podjął się Autosan. Długo jednak prace kończyły się na prototypach (naprawdę rozpoczęły się już pod koniec lat 80.). Dopiero w 1994 r. udało się wprowadziĆ na rynek model oznaczony symbolem H6-20. Wcześniejsze prototypowe wersje także oznaczano symbolem H6, z tym, że kolejne cyfry oznaczały kolejne wersje prototypu. I tak testom poddawano kolejno modele H6-01 (wersja miejska), H6-02 (wersja międzymiastowa) itd. W międzyczasie (1993 r.) na ulice Torunia wyjechały dwa Autosany H6-06, jednak do seryjnej produkcji wszedł dopiero wspomniany wcześniej H6-20.
Autobus ten jest autobusem wysokopodłogowym klasy mini. Zabiera 32 pasażerów, w tym 18 na miejscach siedzących. Seryjnie montowano w nim umieszczony z przodu silnik Perkins Phaser, choĆ wcześniej eksperymentowano z zastosowaniem w prototypach silników innych prodcuentów takich jak andrychowska Andoria, Star, TAM czy Iveco. Początkowo autobus wyposażony był w jedne dwuskrzydłowe drzwi umieszczone w środkowej części pojazdu, później zaś (od 1996 r.) dodano jednoskrzydłowe drzwi montowane w tylnej części autobusu (opcjonalnie można było wybraĆ też wersję z jednoskrzydłowymi drzwiami środkowymi). Modyfikacja ta podyktowana została wymaganiami postawionymi przez MPK Kraków, które złożyło duże zamówienie na dostawę Autosanów H6-20. Obok tego w obu wersjach kierowca wchodził do kabiny przez osobne drzwi otwierane ręcznie znajdujące się z lewej strony wozu. Kabina nie była całkowicie zabudowana, a od przestrzeni pasażerskiej oddzielała ją jedynie poręcz i niezbyt wysoka płyta pilśniowa (jedynie bezpośrednio za fotelem kierowcy montowano ścianę obejmującą cały obszar od podłogi do podsufitki.
Autosan H6-20 okazał się byĆ dośĆ ekonomicznym pojazdem, aczkolwiek komfort podróżowania nim daleki jest od ideału. Duży hałas spowodowany głośną pracą silnika, zawieszenie czułe na wszelkie nierówności jakich pełno na naszych drogach czy też trudności z przewożeniem większych bagaży stanowią spore mankamenty tej konstrukcji. TrwałośĆ tego modelu również pozostawiała wiele do życzenia. Przez wiele lat jednak brak alternatywy na rynku (przede wszystkim pod względem kosztów zakupu) sprawił, że przedsiębiorstwa kupowały właśnie Autosana H6-20. Ostatecznie tabor komunikacji miejskiej zasiliło ponad 200 tego typu autobusów.
Autosan H6-20 produkowany był seryjnie przez nieco ponad 5 lat. Ostatnie autobusy wyprodukowano w 1999 r., zaś sprzedano rok później. W międzyczasie bowiem w Sanoku powstał projekt Autosana H7-20, który stał się następcą popularnego Melona czy też Chrząszcza jak nieco mniej oficjalnie nazywano modele serii H6.

Do Nowego Sącza pierwszy Autosan H6 (jeszcze w wersji jednodrzwiowej) dotarł początkiem 1996 r. Obsługiwał wieczorne kursy linii 5 i a rano stworzoną dla niego linię A (kilkukrotnie wydłużaną, obecnie 42). Jego liniowa służba nie trwała jednak długo bowiem już w 1997 r. został przeniesiony do obsługi pogotowia technicznego (liniowego). Rolę tą pełnił do 2011r., zachowując przez cały czas numer taborowy #10.
Kiedy wóz ten przechodził do służby w pogotowiu technicznym, w Nowym Sączu pojawiły się kolejne Autosany H6-20 tym razem już dwudrzwiowe. Nadano im chronologicznie numery taborowe #11 i #12, które jednak później zmieniono na odpowiednio #21 i #22. W tym samym roku MPK Nowy Sącz otrzymało jeszcze trzy takie autobusy oznaczone numerami taborowymi #23-#25. Zestaw Melonów w naszym mieście uzupełniły wozy o numerach taborowych #26 i #27, które przybyły w 1997 r. Łącznie więc w MPK Nowy Sącz służyło 8 Autosanów H6-20, z których jeden (#23) został w 2007 r. skasowany. Pozostałe zaś sukcesywnie przechodziły remonty kapitalne.
Autobusy te początkowo obsługiwały nowe i mniej popularne wówczas linie takie jak 35 czy 44. Pojawiały się również na ulicach wieczorami oraz na kursach nocnych innych linii, gdzie frekwencja pasażerów była niższa. Przez lata były niezastąpione na nowych trasach linii 8 i 9, które biegły bardzo wąskimi i krętymi uliczkami, gdzie przejazd większego autobusu był niemożliwy. Trzy pojazdy ze względu na znaczne wyeksploatowanie zostały kasowane w IV kwartale 2011r. Pozostałe trzy wozy wozy zostały wycofane po wakacjach 2012r. Ostatni kurs odbył #27 na linii 8 4.09.2012r. i dzięki przychylności MPK autobus ten został zachowany.
Jednak potrzeba jeszcze raz wezwała wóz #21 do służby - w dniach 17.09.2012-24.10.2012r. autobus obsługiwał specjalną objazdową linię 103. 24.10.2012r. o 15tej autobus zjechał po raz ostatni do zajezdni kończąc tym samym historię Autosanów H6 w Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza.

Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji dziękuje prezesowi MPK Nowy Sącz za sprzedaż autobusu Autosan H6-20.02 #27 do kolekcji stowarzyszenia.

Oficjalna podstrona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/autosan_h6_27.php

Docelowy wygląd pojazdu:


Strony: 1 [2] 3 4 5 6 7