23 393 Wiadomości w 5 763 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - J.R.

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7
76
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Chaussony były w Sączu!
« dnia: 22 Listopad 2009, 21:19:08 21:19  »
Dzięki wymianie danych z KMKM Warszawa dowiedzieliśmy się o Chaussonach! Z ich dokumentacji wynika, że w 1953 roku była wymiana taboru pomiędzy Warszawą a Nowym Sączem. W zamian za nowosądeckie Chaussony dostaliśmy Mavagi Tr5. Dowodem na to jest to zdjęcie:



Od dawna zastanawialiśmy się dlaczego ten Tr5 ma tak wysoki numer taborowy (#432) - jest to ex wóz warszawski z jeszcze nie zmienionym numerem! Produkcja 1950, w Nowym Sączu od 1953.

Trwa dalsza wymiana informacji by ustaliĆ coś więcej - np ile sztuk było tak zamienionych.

No to trzeba zatem będzie dorobiĆ kolejny schemat :P

77
Działania GSMK / Inne przydatne rzeczy związane z naszym taborem
« dnia: 19 Październik 2009, 21:08:53 21:08  »
INSTRUKCJE OBSŁUGI:

Autosan H9 (podtypy 03, 20, 21, -33, -35)

Jelcz PR110U

Jelcz M11

Star 28 (techniczna zgodnośĆ z Sanem H100)

Rama Star ? + MAN - substytut instrukcji Jelcza L090M (tak oryginalnie było!)

Zemun IK160

INNE:

Katalog części zamiennych Jelcz PR110U + PR110IL

MAPY:

Nowy Sącz rok 1938 (no komunikacji tutaj jeszcze w zasadzie nie było :P )

Nowy Sącz rok 1975

Nowy Sącz rok 1986

Nowy Sacz rok 1990
__________________________________________________________

To taka malutka biblioteczka jaką posiadamy.
Pozatym wiele niekasyfikowanych obecnie zbiorów związanych z komunikacją Miasta Nowego Sącza - kiedyś trzeba będzie to uporządkowaĆ.

78
Tabor GSMK / Jelcz L090M 'Kombajn' #51 MPK Nowy Sącz
« dnia: 9 Październik 2009, 21:09:45 21:09  »
8.10.2009r. - GSMK stało się właścicielem ostatniego sądeckiego kombajna czyli Jelcza L090M.

O modelu:

Produkcja Jelcza L090M rozpoczęła się w 1999 r. Autobus swoją stylistyką nawiązywał do produkowanego wcześniej międzymiastowego autokaru Jelcz T120. Do projektu wykorzystano podwodzie z samochodu ciężarowego Star 12.155, które zabudowano nadwoziem produkowanym w Jelczu ze stali (teoretycznie) nierdzewnej i tworzyw sztucznych. W 2004 r. rozpoczęto produkcję zmodernizowanego modelu na podwoziu MAN L70 stosowanym w samochodach Star 12.185 (nieco dłuższe niż poprzednie, stąd nieznaczne wydłużenie pojazdu). W tej wersji zastosowano również inny silnik. Autobusy te jednak były sprzedawane tylko jako pojazdy specjalne do przewozów szkolnych (tzw. gimbusy). We wszystkich egzemplarzach stosowano mechaniczną skrzynię biegów ZF.

Właśnie jako gimbus Jelcz L090M/S zdobył popularnośĆ. W okresie jego produkcji kształtowała się reforma systemu edukacji w Polsce, która obejmowała m.in. wprowadzenie bezpiecznych przewozów dla dzieci do szkół specjalnie przystosowanymi do tego celu autobusami. Reforma w tym zakresie powiodła się jedynie częściowo, stąd Jelcz dośĆ szybko stracił ten rynek zbytu dla swoich produktów.

Jelcz L090M trafił jednak także do kilku przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w średnich i mniejszych miastach (m.in. Bydgoszcz, Nowy Sącz, Opole, ¯agań, Łask) oraz w nielicznych egzemplarzach do przedsiębiorstw PKS, gdzie eksploatowany był na trasach krótkich przewozów lokalnych. W tym zastosowaniu wóz ten niestety zupełnie się nie sprawdził. Bardzo wysoka podłoga, wyjątkowo niski komfort podróżowania (duży hałas wewnątrz pojazdu spowodowany głośną pracą niestety dośĆ słabego silnika oraz kiepskie zawieszenie w postaci resorów z przodu), wąskie drzwi, przegrzewanie się hamulców, przeznaczenie znacznej części przestrzeni pasażerskiej na zdecydowanie zbyt dużą kabinę kierowcy czy też przede wszystkim niska trwałośĆ pojazdu wynikająca z zaprojektowania go pod kątem zaledwie kilku krótkich przejazdów dziennie do okolicznych szkół - wszystko to sprawiło, że nie udało się Jelczowi sprzedaĆ większych partii Jelczy L090M firmom wykonującym regularne przewozy.

Pojazd ten w żadnej opcji nie posiadał drzwi w przedniej części pojazdu. Jedynie od strony kierowcy znajdowały się ręcznie otwierane drzwi prowadzące do kabiny kierowcy. Dla pasażerów zaś przeznaczone były najczęściej dwie pary dwuskrzydłowych jednak dośĆ wąskich drzwi w środkowej (bliżej przodu) i tylnej części autobusu. Sporadycznie drzwi dwuskrzydłowe były zastępowane jednoskrzydłowymi. Wersja szkolna (L090M/S) wyposażona była tylko w jedno- lub dwuskrzydłowe drzwi środkowe. Autobus zabierał 60 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.

Ze względu na wspomnianą kiepską jakośĆ tego modelu, do służby w komunikacji miejskiej trafiło około 18 egzemplarzy Jelcza L090M. ChoĆ produkcja wersji miejskiej skończyła się już w 2000 r. decyzję o całkowitym zakończeniu produkcji modelu w wersji szkolnej podjeto dopiero w 2006 r.

W służbie Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza

Do Nowego Sącza trafiły Jelcze L090M z pierwszego okresu produkcji. Wszystkie trzy, jakie zakupiono, przybyły do naszego miasta w 1999 r. Nadano im numery taborowe od #51 do #53. Wozy miały obsługiwaĆ linie o średnich potokach jednak ze względu na liczne wady kostrukcji ostatecznie obsługiwały linie szczytowe o małych potokach.
Autobusy #51 i #53 były identyczne. #52 posiadał kabinę kierowcy zamontowaną po skosie oraz pierwsze siedzenie pochodzące z gimbusa.

W roku 2009 zapadła niespodziewana decyzja o zakończeniu eksploatacji tych pojazdów i przeznaczeniu ich do kasacji. Inne przedsiębiorstwa w tym okresie też rozpoczęły lub nawet skończyły likwidację tych autobusów. Dziś nie więcej niż 8 wyprodukowanych autobusów L090M w wersji miejskiej pozostaje w służbie.

23.09.2009r. Jelcz L090M #52 jako ostatni z trójki tych autobusów obsługiwał po raz ostatni linię Komunikacji Miejskiej (nr. 10).

Dzięki przychylności władz MPK Nowy Sącz jeden z autobusów zamiast byĆ złomowany został zachowany jako pojazd zabytkowy - czynny eksponat, przykład tej dziwnej i unikalnej konstrukcji.



Jako zabytek

Odrestaurowanie pojazdu 2009/2010:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_l090m_51_remont.php



Ogólnie o autobusie:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_l090m_51.php



Autobus został zarejestrowany jako zabytek 2.06.2010r. Otrzymał numer rejestracyjny KN 051.

79
Działania GSMK / Wizyta na złomie
« dnia: 7 Październik 2009, 19:49:08 19:49  »
Z Hannibalem zwizytowaliśmy skup złomu gdzie trafiły #52 i #53. Za 14zł nabyto:
2 wywietrzniki dachowe
1 uszczelkę do wywietrznika
4 zaślepki do wysięgników drzwi
1 obrysówkę przednią wraz z żarówką
3 światła odblaskowe
1 wypełnienie kierownicy
1 napis JELCZ L090M

Z racji problemów logistycznych jutro jakaś delegacja skoczy po osłony felg i chyba mamy wszystko co trzeba  :twisted:

80
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Punkty sprzedaży biletów
« dnia: 9 Wrzesień 2009, 16:14:20 16:14  »
Od 21.09.2009r w Rynku punkt sprzedaży biletów miesiecznych zostaje przeniesiony z ulicy Piotra Skargi (informacja turystyczna) na Rynek 22 (w podwórzu - dawna księgarnia "Osolineum").
Ogólnie punkt będzie lepiej oznakowany niż do tej pory - będzie widoczny z Rynku.

To ogólnie tyle - natomiast wiadomośĆ inna, niewpływająca na sprzedaż biletów. Podobno nowowsądecki oddział "Ruch" (kioski) został zlikwidowany. Przejmuje to oddział tarnowski. To taka ciekawostka.

81
Tabor GSMK / Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 18 Sierpień 2009, 22:54:39 22:54  »
28.09.2009r. - GSMK stało się właścicielem ostatniego ex sądeckiego Miga (zwanego też EMem) czyli Jelcza M11.

O modelu:

W połowie lat 80. przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej opierajy swój tabor praktycznie wyłącznie na Jelczach PR110M oraz różnych modelach węgierskiego Ikarusa. Produkcja tego pierwszego napotykała liczne trudności, wobec czego fabryka w Jelczu nie była w stanie pokryĆ krajowego zapotrzebowania na autobusy miejskie. Nawiązano więc współpracę właśnie z Ikarusem, która zaowocowała powstaniem Jelcza M11. Pierwszy taki pojazd zaprezentowano w 1984 r., zaś seryjna produkcja rozpoczęła się rok później.
Autobus ten oparty był na podwoziach dostarczanych z Węgier, wyposażonych w silnik i układ jezdny. Podwozia te już w Polsce zabudowywano nadwoziem złożonym z elementów Jelcza PR110M. Stąd też autobus z zewnątrz na pierwszy rzut oka niewiele różnił się od tego modelu choĆ był nieco krótszy i przez to pozbawiony charakterystycznych dla "PR-ki" owalnych okien obok tylnych drzwi.
Największe zmiany zaszły w kwestiach technicznych. Autobus otrzymał bowiem montowane i sprawdzone już wcześniej w Ikarusach silnik RABA-MAN D2156HM6U i skrzynię biegów CSEPEL. Silnik montowano pomiędzy osiami co sprawiło, że autobus na całej długości miał podłogę umieszczoną na tej samej, niestety sporej wysokości. Nie było również podestów na których w Jelczu PR110M montowano siedzenia - w modelu M11 wszystkie mocowano bezpośrednio do podłogi. Inny był także ich układ - w tylnej części pojazdu zupełnie zrezygnowano z miejsc siedzących, rezerwując obudowaną poręczami przestrzeń na miejsca stojące. Przestrzeni takiej nie było natomiast na wprost środkowych drzwi. Po lewej stronie montowano rząd pojedynczych siedzeń niespotykanych w Jelczu PR110M. Kabina kierowcy miała nowy wygląd który później został zastosowany również w Jelczach PR110. Przez cały okres produkcji nie wprowadzono bardziej istotnych zmian.
Warto wspomnieĆ, że w latach 1987-1989 wytwarzano na bazie Jelcza M11 autobus przeznaczony dla przedsiębiorstw PKS. Wersję tą oznaczono jako L11. Charakteryzowała się przede wszystkim zmienionym układem wnętrza, dostosowanym do przewozów lokalnych oraz skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach. Od 1988 r. oferowano go w opcji pozbawionej środkowych drzwi jako L11/2.
Jelcz M11 okazał się byĆ pojazdem dośĆ awaryjnym. Kombinowana konstrukcja nie była zbyt wytrzymała, wobec czego już w 1991 r. niektóre egzemplarze wycofano z ruchu, zaś inne własnym sumptem poddano modernizacji. Rok wcześniej seryjna produkcja modelu została zakończona zaś licznik zakupionych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne Jelczy M11 zatrzymał się na liczbie zbliżonej do 2600 sztuk. Wozy te nie znikły jeszcze całkowicie z ulic polskich miast, choĆ coraz częściej napływają z różnych ośrodków wiadomości i uroczystym zakończeniu eksploatacji tego modelu w ruchu liniowym. Już wkrótce zatem może on zasiliĆ poczet pojazdów spotykanych jedynie w garażach kolekcjonerów.

W służbie Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza

Do samego Nowego Sącza trafiło łącznie zaledwie pięĆ Jelczy M11. Pierwsze trzy sztuki na początku 1986 r. (oznaczone numerami taborowymi #317-#319), kolejne pod koniec roku (numery taborowe #328 i #329). Kolejne wozy WPK kierowało do swoich oddziałów - Limanowej i Nowego Targu oznaczając numerami #4xx. Jelcze M11 zostały nazwane "MIGami" przez charakterystyczny dźwięk silnika. W Nowym Sączu zwane też były "EMami". Autobusy te nie odegrały większej roli w komunikacji miejskiej Nowego Sącza - zupełnie inne podzespoły i niewielka ich liczba a także niżej zawieszone elementy stwarzające problem w terenie górskim sprawiły, że w momencie podziału WPK w 1991 roku autobusy te zostały przekazane do Nowego Targu i Limanowej.
W Nowym Sączu pozostał tylko #319 służący jako Pogotowie Liniowe. Został zezłomowany w 1996 roku.
#318, #328 i #329 służyły w Nowym Targu. Po pewnym czasie zostały złomowane.
Nowowtarckie wozy o numerach #4xx przeszły modernizacje (nowe przody, nowe tyły, plastikowe siedzenia itp.) i dalece odbiegają od oryginałów - ich służba obecnie dobiega końca. Ostatnim niezmodernizowanym autobusem był dawny sądecki #317. Autobus ten w roku 2009 został wycofany z eksploatacji i przekazany przez MZK Nowy Targ oraz Urząd Miasta Nowego Targu GSMK.
Autobus posiada wszystkie oryginalne części. Przeszedł naprawę główną w 1995 w Kapenie. Do pojazdu zamontowano regenerowane podzespoły dzięki czemu nie posiada zastępczych elementów.

Podziękowania dla Burmistrza Nowego Targu jak i całego Urzędu Miasta oraz dla dyrektora MZK Nowy Targ i załogi.

Tak wyglądał w chwili przejęcia:





Jako zabytek:

Autobus mimo, że pełen był oryginalnych elementów był w złym stanie technicznym. Konieczna była całkowita jego odbudowa którą przeprowadziliśmy sami. WielkośĆ remontu, jego czasochłonnośĆ i kosztownośĆ wymusiło długi okres prac - około półtora roku.

Remont kapitalny pojazdu (Naprawa Główna) 2010/2012:

http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_m11_317_remont.php

Ogólne informacje o autobusie:

http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_m11_317.php




Post był edytowany.

82
Działania GSMK / A może nasza koncepcja "Dworca Regionalnego" ?
« dnia: 29 Czerwiec 2009, 19:59:45 19:59  »
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/operacja_dworzec.php

Tutaj wstępny referacik. Ma ktoś jakieś uwagi czy publikujemy w tej postaci?

ps. tutaj prowadzimy wymianę poglądów na temat "Dworca Regionalnego" itp.

83
Jak w temacie - posłuży do sporządzenia szablonów na "filmy" do historycznych wozów. Sporządzono na podstawie spisu linii by Misiek :) .
Oczywiście chodzi o "filmy" nie obecnie stosowane ale takie jak były dawniej - z obiema końcówkami jak na tym zdjęciu: http://gsmk.org.pl/galeria/details.php?image_id=117

1
Bulwary Obrońców Narviku
¯eleźnikowa Mała

2
Bulwary Obrońców Narviku
Bącza Kunina

3
Bulwary Obrońców Narviku
Poręba

4
Dworzec PKP
Ubiad

5
Dworzec PKP
Dąbrowa

6
Biegonice SZEW
Wielogłowy

7
Dworzec PKP
Westerplatte

8
Dworzec PKP
Rytro Jantar

9
Dworzec PKP
Podegrodzie

10
Dworzec PKP
Cyganowice

11
Dworzec PKP
Przysietnica

12
Konarskiego
Grunwaldzka

13
Bulwary Obrońców Narviku
Brzezna Litacz

14
Magazynowa
Kunów

15
Dworzec PKP
Mszalnica Góry

16
Wyspiańskiego WPK
Klęczany

17
Dworzec PKP
Wilczyska

18
Librantowa Szkoła
¯eleźnikowa Wielka

19
Bulwary Obrońców Narviku
Brzezna Litacz

20
Wyspiańskiego WPK
Niskowa

21
Dworzec PKP
Kosarzyska

22
Biegonice SZEW
Trzetrzewina

23
Gołąbkowice
Krakowska Helena

24
Konarskiego
Stary Sącz Os. Słoneczne

25
Piątkowa Tartak
Ogrodowa

26
Bulwary Obrońców Narviku
Kamionka Górna

27
Piątkowa Tartak
Biegonice SZEW

28
Nowobielowicka
Zdrojowa Berlinga

29
Dworzec PKP
Mszalnica

30
Dworzec PKP
Mogilno

31
Dworzec PKP
Piątkowa Łęg

32
Dworzec PKP
Paszyn Potoki

33
Bulwary Obrońców Narviku
Podegrodzie

34
Bulwary Obrońców Narviku
Mokra Wieś

35
Bulwary Obrońców Narviku
Rogi

36
Gorzków
Ogrodowa

37
Bulwary Obrońców Narviku
Bogusza

dorobione potem bez numeru w kółeczku

38
Dworzec PKP
Koniuszowa

39
Dworzec PKP
Krużlowa

lista pytań:
- Bulwary Obrońców Narviku - jak na filmie to było i czy przez "v" czy przez "w" :?:
- Biegonice Zakłady Elektrowęglowe było samo Biegonice :?:
- Klęczany Dom Kultury było samo Klęczany :?:
- jak były skracane dłuższe nazwy :?: pamięta ktoś :?:
- jakie były dodatkowe teksty na filmach (na pewno BIS) - jakie inne :?:

W czerwcu rozpoczynamy operację naniesienia końcówek na czyste "filmy". Komplet do PR110 to 2 filmy z samymi cyframi, 2 z cyframi i końcówkami oraz 1 z samymi końcówkami. Do M11 idzie jeden film mniej - nie ma wewnętrznego z cyframi i końcówką.

ps. Linie A i B nie były naniesione na filmy - autobusy jeździły z tablicami ale nie wiem czy nie miały końcówek i linii z Krynicy. Proszę o odpowiedź i ewentualną listę końcówek.

84
Administracja / Spotkania
« dnia: 23 Marzec 2009, 21:05:24 21:05  »
GSMK jest stowarzyszeniem entuzjastów komunikacji działającym na terenie Nowego Sącza i okolic.

Zapraszamy wszystkich na nasze forum i na nasze spotkania. Nie trzeba byĆ członkiem - jeśli się przekonasz to wtedy dołączysz do nas.


Informacje na temat spotkań GSMK:

Spotkania odbywają się w zajezdni MPK Nowy Sącz przy ulicy Wyspiańskiego 22.
Miejsce spotkań (sala, plac czy hala) jest podawane przed każdym z nich.
Termin spotkań podawany jest w tym temacie (mniej więcej raz, dwa razy do roku).


Ponadto odbywają się prace remontowe naszych pojazdów, można także wtedy się z nami spotkaĆ (praktycznie co tydzień). Kiedy - najlepiej zapytaĆ kogoś z zielonym nickiem na PW.


Aby dołączyĆ do GSMK należy wypełniĆ deklarację członkowską i dostarczyĆ ją na nasze spotkanie.
Pobierz deklarację

85
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Historią dla nas to jest...
« dnia: 9 Marzec 2009, 18:01:53 18:01  »
Partia zdjeĆ historycznych autobusów z Nowego Sącza i okolic. Kilka zdjeĆ jest wrzuconych ponownie bo ten dział jest całkowicie jawny. Zdjecia pochodzą z pocztówek, archiwum MPK oraz niektórych miłośników.



Jedna z głównych pętli - pod dworcem PKP. Na pierwszym planie stoi Star 52, na drugim stoją dwa Sany H01. Ten czerwony to na pewno MPK, też żółty myślę, że poprostu tak wyszedł na focie ale to raczej wóz MPK także. Zdjęcie jest podwójne - na czarno-białym jest dużo lepsza ostrośĆ dlatego jest dodane.


Rynek, pętla autobusowa na południowej pierzei a więc pierwsze lata funkcjonowania komunikacji miejskiej w Sączu. Star 52 albo oczekuje na pasażerów albo opuszcza Rynek.


Ulica Jagiellońska - obecny deptak. Lata 60te może 70te bo ulica jest już jednokierunkowa. Star 52 komunikacji miejskiej jedzie z Rynku.


Rynek - pierzeja północna. Lata 70te. Tam przeniesiona była pętla MPK. Pomiędzy drzewami widaĆ Sany - ten gorzej widoczny to prawdopodobnie H100B a ten bliżej to San H27B.


Dworzec PKP a przed nim stoją widoczny w całości San H27B i widoczny w kawałku prawdopodobnie San H100B.


Rynek - San H100B podjeżdża na częśĆ przystanku dla wysiadających.


Rynek. Lata 70te. San H100B stoi nieco dziwnie bo na środkowym pasie pierzei południowej Rynku. Inny San H100B jedzie wschodnią pierzeją. Co ciekawe zwraca uwagę bardzo nietypowa organizacja ruchu na Rynku. Pierzeje wschodnia i zachodnia mają ruch dwukierunkowy natomiast północna i południowa jeden kierunek - tak jak obecnie. Pozatym na płycie Rynku przed obecnym Empikiem stoi Jelcz 043. Zapewne jakiś przewóz turystów.


San H100B #72 pokazuje swój zad jadąc Aleją Batorego na Helenę na sławnej linii 0. W sumie to niewiele się tu zmieniło :)


Rynek - San H100B jedzie pierzeją wschodnią. Nie ma już przystanku końcowego pod obecnym Empikiem. Jest to schyłek Sanów w Sączu.


Aleja Wolności - San H100B #83 lekko sfatygowany paroma latami eksploatacji zmierza wprost do zatoki przystankowej. W oddali inna H100tka skręca w Mickiewicza jadąc do Rynku lub na dawną pętlę przy Długosza.


Autosan H9-35 #93 z drugiej serii produkcyjniej opuszcza sądecki Rynek. Pojazd nosi ślady intensywnej eksploatacji o czym świadczy siedzący nisko zad. WidaĆ do niedawna używany przystanek Rynek Merino.


Zajezdnia MPK - Jelcze PR110 stoją na placu - trwa strajk. #366 zmienił się nie do poznania, #326 dawno już nie ma na stanie MPK.


Dworzec MPK przy ulicy Kolejowej. Jelcz PR110 #278 wygrzewa się w promieniach zachodzącego słońca. Też trudno dziś rozpoznaĆ ten wóz. Ale służy on nadal :)


Scania CR112 #101 oczekuje na swój planowy odjazd do Cyganowic na linii 10.


WPK Nowy Sącz oddział Gorlice. San H100B na uliczce prowadzącej od Rynku.


Królowej Jadwigi - Zajazd. Taki ładny podświetlany słupek. Tyle ich było a nie ma już żadnego. A wiata - ma tylko pomalowane na brązowo nogi. I zieleniny przybyło :)


Na 50lecie szykowano zdjecia z okolic Nowego Sącza. Pojechano w tym celu dwoma wozami - Jelcz 120M #379 i Autosan H6 #24 nad Jezioro Rożnowskie.


#379 i #24 prezentują się na płycie Rynku.


Tematy PKSowskie:


Stary Sącz - Rynek. Dwa Sanosy stoją na parkingu. Swoją drogą to były ciekawe autobusy. Podróż z Krakowa do Sącza to tylko dla wytrwałych.


Nowy Sącz - Rynek. W głębi stacja paliw wprost na rynku, a z boku stoją autobusy PKS na pierwszym dworcu :) Na pierwszym planie wóz niezidentyfikowany, na drugim planie San H01A a z tyłu prawdopodobnie stoi Star 52.


To samo miejsce, inne ujęcie. Stoi Star 52. Na 90% to PKS - lokalizacja i brak okrągłej tarczy z numerem linii (skan skądś ściągnięty - nie mam oryginału).

ps. Ze znanych mi widokówek Nowego Sącza autobusy są jeszcze na 7 z nich. Jedną wiem kto ma - załatwi się :) Dwie kolejne będę miał na dniach. Pozostałe 4 są bardzo trudne do zdobycia (na jednej Nysa, na drugiej niezidentyfikowane autobusy MPK, na trzeciej San H100A PKSu a na czwartej San H01B oddziału Gorlickiego). Na razie tyle udało się wygrzebaĆ. W miarę możliwości postaram się przetrzepaĆ archiwa MPK ale raczej ze zdjęciami jest bardzo ale to bardzo ciężko.

86
Działania GSMK / Szukamy wszystkiego związanego z sądeckimi autobusami
« dnia: 6 Marzec 2009, 17:55:05 17:55  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji poszukuje:

- wraków autobusów
- zdjęĆ sądeckich autobusów
- wszystkich pamiątek związanych z komunikacją i historią komunikacji

Prosimy o kontakt:

mail: zarzad@gsmk.org.pl
list: 33-310 Nowy Sącz ul.Wyspiańskiego 22

Z góry dziękujemy za wszystkie informacje.



87
Administracja / Jesteśmy stowarzyszeniem !!!!! :)
« dnia: 26 Luty 2009, 16:19:09 16:19  »
Dnia 24.02.2009 Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji uzyskało wpis do KRS

Tak więc GSMK jest 100% stowarzyszeniem!
Teraz zostaje wszczęta procedura nadania NIPu i REGONu.

Pragnę z tego miejsca podziękowaĆ wszystkim osobom które okazały nam pomoc w rejestracji stowarzyszenia.
Osobne podziękowania dla Miśka - obecnie prezesa GSMK za załatwienie wszelkich procedur.

A więc działamy  :mrgreen:

88
Komunikacja w Polsce / Znowu takie tam czyli przeglądając TWB
« dnia: 23 Luty 2009, 21:49:06 21:49  »
http://www.phototrans.eu/14,304036,0.html

No nie powiem ale metro da się wcisnąĆ wszędzie  :D

89
Komunikacja w Polsce / Takie tam tramwajowe...
« dnia: 21 Luty 2009, 12:51:15 12:51  »
http://www.phototrans.eu/14,303707,0.html

Ciekawy system zasilania. Czytałem o tym parę lat temu gdy mieli to dopiero budowaĆ. Jak widaĆ zadziałało. Fajne i estetyczne rozwiązanie. W centrum trzecia szyna a poza gdzie prędkośĆ może byĆ większa zasilanie z klasycznego pantografu. Tylko desing pudła wagonu jest nietenteges...

90
Ten temat służy by dyskutowaĆ i rozwijaĆ schematy na naszym portalu. A więc odmienne malowania pojazdów, reklamy itp. Także historyczne dyskusje.

Więc zapraszam do wymiany zdań :P

Strony: 1 2 3 4 5 [6] 7