Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Pokaż wątki - J.R.
91
« dnia: 14 Luty 2009, 18:57:19 18:57 »
A więc oficjalnie odpaliliśmy nareszcie pełny portal. Wystarczy wejśĆ na www.gsmk.org.pl i zobaczycie trochę nowości. Wiele podstron jest jeszcze w budowie ale równie wiele już działa. Trochę pracy zostało w to włożonej - teraz pozostaje rozwijaĆ to dalej. Na pewno najważniejszy krok to to: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/kom_miejska.phpTrochu tu jest. Również powoli szykuje się wersja PKS, także o przystankach i wspomnienia reklam. Trochę to potrwa - ale liczymy, że też podpowiecie coś, lub przygotujecie, dorobicie. Dyskusje o schematach prowadzimy w nowym specjalnym dziale. No i chyba tyle ps. dziękuje Hannibalowi (prace administratorskie) i Miśkowi (opisy taboru)
92
« dnia: 4 Styczeń 2009, 18:07:26 18:07 »
Jest to oficjalne forum Galicyjskiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji
Główna część forum nie jest dostępna dla osób niezalogowanych i nie będących członkami GSMK. Na forum dla userów przeznaczone są trzy grupy: przyjaciel GSMK - są to osoby nie będące członkami GSMK ale pomagały i pomagają stowarzyszeniu w różnych sprawach kandydat GSMK - jest to osoba kandydująca na członka GSMK GSMK - jest to osoba należąca do GSMK
93
« dnia: 31 Grudzień 2008, 19:17:14 19:17 »
94
« dnia: 27 Grudzień 2008, 15:05:31 15:05 »
Pora sprecyzowaĆ plany GSMK na rok 2009. To co chcemy dokonaĆ, to co chcemy osiągnąĆ, to co chcemy zorganizowaĆ. A więc po kolei: Imprezy komunikacyjne: Pasowałoby zorganizowaĆ dwie: - "kwadratem po trójkącie" (ma odbyĆ się 31 stycznia 2009) - druga nie do końca sprecyzowana (okolice czerwca lub września) Tabor:Odkupienie/przekazanie autobusów: - Jelcz M11 #317 - może PRka jeśli będą jakieś wycofywane - może Scania CR112 - może H9-35 W każdym razie pasowałoby rok 2009 zamknąĆ dwoma pojazdami (w tym minimum jednym sprawnym) Wraki:Potrzeba odnaleźĆ wraki naszych autobusów, również trzeba jakiś wrak zdobyĆ i rozpocząĆ jego odbudowę. Szukamy: Sanów, Jelczy ogórków - na inne cuda nie ma co liczyĆ ale... Promocja:Działamy coraz jawniej. Nowy Sącz musi znaĆ GSMK. Musimy zwiększyĆ liczebnośĆ, szukaĆ sponsorów, współpracowaĆ z innymi miastami. To chyba plan na 2009 rok. Ciężko będzie ale na razie i tak założenia na ten rok raczej się udało wykonaĆ. No może poza jakimkolwiek taborem - ale troszkę zweryfikowaliśmy dzięki temu poglądy. Coś prędzej czy później się trafi - zaczynamy ratowanie wozów od tych co znikają teraz z ulic naszych miast. Od czegoś trzeba zacząĆ Co jeszcze powinniśmy w 2009 roku zrobiĆ Wrzucajcie pomysły
95
« dnia: 27 Grudzień 2008, 14:51:00 14:51 »
Ponieważ powoli zbliża się koniec 2008 roku pora na komunikacyjne podsumowanie różnych wydarzeń: Wydarzenia związane z Nowym Sączem:na plus:- remont Alei Piłsudskiego oraz przebudowa części Węgierskiej - wymuszenie na busiarzach porządku na minus:- tragiczny stan głównych ulic - niezsynchronizowana sygnalizacja w ciągu ulicy Prażmowskiego - most na Dunajcu rozpada się - brak planów obwodnic, koncepcji uzupełniania sieci dróg - brak zatok dla autobusów - brak pasów do lewo i prawoskrętów na dużej ilości skrzyżowań - za dużo L-ek Wydarzenia związane z MPK:na plus:- nowy rozkład jazdy 3, nowa linia 6 - nowa szata graficzna biletów - zakup nowego pojazdu niskowejściowego Solbusa SN11M #66 - wyjście z NG Jelczy 120M #382, #386 i kipera - reklamy całopojazdowe - monitory reklamowe w autobusach - nowe wiaty na Alei Wolności i Węgierskiej na minus:- praktycznie koniec linii podmiejskich - wymuszona reorganizacja linii - kasacja #370 (choĆ w sumie to też pewien plus) - zniknęły autobusy bez reklam - coraz gorszy stan autobusów - kiepskie ceny biletów 24h - brak zachęt do korzystania z komunikacji miejskiej - wciąż słabe częstotliwości linii zwłaszcza w soboty i święta Wydarzenia związane z GSMK:na plus:- dzięki Miśkowi udało się wreszcie doprowadziĆ rejestrację do końca - odbyła się pierwsza komunikacyjna impreza - pozyskano świetlik z #370 który posłuży do odbudowy historycznej PRki - rozpoczęto starania o pierwszy autobus GSMK czyli Jelcza M11 #317 - oficjalnie współpracujemy z MPK na minus:- współpraca z miłośnikami komunikacji z innych miast Galicji nie wypaliła - Miasteczko Galicyjskie mimo najpierw dużej przychylności do linii historycznej w końcu olało sprawę - nie udało się odnaleźĆ wraku autobusu rokującego nadzieję na uratowanie To moje podsumowanie A jakie są Wasze opinie
96
« dnia: 22 Listopad 2008, 20:36:09 20:36 »
W 1986 roku WPK Nowy Sącz dostało kilka sztuk Jelczy M11. Było to 5 wozów. Autobusy te były eksploatowane w Nowym Sączu do około roku 1992 i posiadały numery taborowe: #317, #318, #319, #328 i #329. Wszystkie egzemplarze poza #319 zostały przekazane do MZK Nowy Targ natomiast #319 poszedł na Pogotowie Liniowe gdzie służył do 1997 roku poczym został złomowany. Tutaj przewija się wątek że #329 trafił do MZK Limanowa - na razie nie ustalono faktycznego losu pojazdu. W 1986 roku do WPK dotarła druga transza Jelczy M11. Zostały one przydzielone do oddziału Limanowskiego i Nowowtarckiego, numery taborowe zaczynały się na #4xx. W Nowym Targu w służbie pozostają jeszcze: #411, #415, #416, #417, #418, #421. Wóz #414 został złomowany w 2007 roku. Do Limanowej trafiły M11 z niższymi numerami - znany jest los tylko #408 która obecnie złuży gdzieś na Białorusi. Jelcze M11 były wymieszane z numeracją razem z Jelczami PR110 również w oddziałach. Z danych którymi dysponujemy na tą chwilę można przypuszczaĆ, że w WPK Nowy Sącz w sumie służyło około 15-20 Jelczy M11. #408 M11 w MZK Nowy Targ http://www.phototrans.eu/2415,1285,24.htmlNasza nowosądecka #317 oraz tu kolejne zdjecia: http://www.mkksp.info/22/mzknowytarg317.htmi najstarsze: A co do #317 to rozpoczęliśmy walkę o najstarszego sądeckiego Miga [ Dodano: Czw Lis 27, 2008 6:06 pm ]Typ: Jelcz M11 Klasa pojemności: MAXI IlośĆ drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 SzerokośĆ drzwi: 1220/1220/1220 mm WysokośĆ podłogi w drzwiach: 920/920/920 mm DługośĆ: 11000 mm SzerokośĆ: 2500 mm WysokośĆ: 3080 mm Rozstaw osi: 5400 mm Zwis przedni: 2480 mm Zwis tylni: 3120 mm PrędkośĆ maksymalna: 82 km/h Miejsca ogółem: 100 w tym siedzące: 30 w tym stojące: 70 Masa całkowita: 16000 kg Masa własna: 9200 kg Obciążenie osi przedniej: 6000 kg Obciążenie osi tylnej: 10000 kg Średnica zawracania: 21500 mm Zbiornik paliwa: 250 l. Silnik: RABA-MAN D2156HMU6 PojemnośĆ silnika: 10350 cm3 Moc silnika: 142 kw/193 KM Moment obrotowy: 696 Nm Usytuowanie silnika: pomiędzy osiami, leżący Skrzynia biegów: mechaniczna, 5-biegowa CSEPEL ASH75.2 Oś przednia: RABA Oś tylna: RABA 118,52 Hamulce: bębnowe/bębnowe
97
« dnia: 20 Listopad 2008, 20:45:40 20:45 »
Uwaga uwaga :!:
Ze względu na propozycję i uzgodnienia które padły w MPK impreza "Noc kombajna" zostaje zawieszona na czas nieokreślony.
W zamian za odroczenie imprezy w czasie na przełomie stycznia i lutego organizujemy dużo większą imprezę.
Kwadratem po trójkącie czyli 120tką po trasie Nowy Sącz, Krynica, Piwniczna, Nowy Sącz
Wstępny wariant trasy:
Nowy Sącz, Nawojowska, Bącza Kunina, Krynica, dawne linie krynickiego oddziału WPK Nowy Sącz, Muszyna, Piwniczna, Kosarzyska, Rytro, Przysietnica, Barcice (przerwa w karczmie wynajętej specjalnie na imprezę), Stary Sącz, Nowy Sącz, Nowy Sącz linie miejskie i może trasa 22 i jakaś inna - zaleznie od czasu.
Szczegółowe obliczenia i ustalenia trasy pierwszego wariantu oficjalnego w weekend. Wariant ostateczny zostanie dopracowany w grudniu po objechaniu całej trasy imprezy.
Przewidywany koszt imprezy od jednej osoby ze względu na dystans (szacowane 150 kilometrów) oraz ze względu na wliczenie w cenę imprezy gorącego posiłku wyniesie do 30zł. Szczegóły również po ustaleniach.
Uczestnicy z Nowego Sącza i najbliższej okolicy mogą odpracowaĆ koszt imprezy w inny sposób - szczegółów udzielam na PW.
98
« dnia: 30 Październik 2008, 21:33:16 21:33 »
No wiec takżeśmy z Hannibalem wczoraj kombinowali i wykombinowaliśmy imprezę.
Plan jest następujący:
- czekamy aż spadnie śnieg, bierzemy kombajnisko o numerze #51 lub #52 i jademy - zbiórka o gadzinie 21:30 a koniec około 0:30
Ściepa zależna od ilości uczestników - kombajn kosztuje 70zł/h czyli 210zł jest do podziału.
Wstępny plan imprezy:
1. wyjazd z bazy do Bączej Kuniny - foty z kombajnem na tle widocznego z góry jasnooświetlonego Nowego Sącza 2. Nawojowa - zamek 3. wizyta na Piłsudskiego - wiadukty i foty może zsynchronizowane z jakimś pociągiem 4. foty na Królowej Jadzi na tle Białego Klasztoru i zajazdu 5. foty na Królowej Jadzi na podjeździe i zjeździe pod Klasztorną 6. foty na moście 700-lecia 7. nawiedzenie Rynku w różnych ujęciach 8. odwiedzamy parking u "nie dla idiotów" 9. foty na moście heleńskim na tle zamku i Starego Miasta 10. jazda pod Europę i foty na parkingu 11. wizytacja dworca PKS 12. wizytacja dworca MPK 13. jak starczy czasu przejazd i foty na Dąbrówki 14. koniec imprezy na bazie
Czekamy na propozycje i listę chętnych :twisted:
99
« dnia: 26 Październik 2008, 21:31:39 21:31 »
Aby nie dołowaĆ się sytuacją u nas wystarczy pocieszyc się kilkoma zdjeciami. Polecam przeglądaĆ w kolejności by za bardzo się nie przeraziĆ Stopień I - trochę prymitywizmu ale nie jest źle... http://www.phototrans.eu/14,175288,0.html (boskie siedzenia) http://www.phototrans.eu/14,235391,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,66148,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,272241,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,126784,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,258718,0.html (jedna przednia szyba przyciemniana) http://www.phototrans.eu/14,198031,0.htmlStopień II - no ogólnie chłopaki się starali, a że ciut nie wyszło.. http://www.phototrans.eu/14,195471,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,153042,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,239700,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,55333,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,196892,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,218659,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,229853,0.htmlStopień III - cudem jeździmy... http://www.phototrans.eu/14,198949,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,215802,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,246060,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,246062,0.html (ale przejścia dla pieszych dobrze oznakowane) http://www.phototrans.eu/14,182308,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,178842,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,104819,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,95949,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,174176,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,203256,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,215810,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,196897,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,183348,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,197178,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,160643,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,161139,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,224321,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,97502,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,105067,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,94884,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,94885,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,94915,0.htmlStopień IV - to już jest koniec... http://www.phototrans.eu/14,67130,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,66129,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,274115,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,104820,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,159157,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,221794,0.htmlhttp://www.phototrans.eu/14,93313,0.htmlSłowem u nas jest całkiem dobrze.
100
« dnia: 22 Czerwiec 2008, 14:33:59 14:33 »
Hmmmm dokąd jezdzily kiedyś 45, 46 i 47 gdy zmieniono układ linii na okrężne to:
45 jeździło w soboty i w niedziele w relacji os.Gorzków - os.Hellena - trasa obecnej 41 - może ciut na gorzkowie inaczej 46 to obecna 40 47 dw.PKP - os.Hellena
wtedy 44 i 35 też były okrężne: 44 - os.Hellena, Paderewskiego, Barska, Lwowska, Prażmowskiego, Piłsudzkiego, 1 Brygady, Stramki, Wiśniowieckiego i.... kurcze chyba Królowej Jadzi, kolejowa, aleje, Rynek os.Hellena 35 - do Wiśniowieckiego odwrotnie niż 44 potem pętla przez Stramki, 1 Brygady, Piłsudzkiego, Lwowska, Rynek os.Hellena
44 - nie wszystkie autobusy miały filmy do tego numeru - częśĆ miała tylko do 37 i wtedy jeżdziły z tablicami z pilśni - potem przerabiano szybko boczne tablice by był sam numer bo dawniej był numer i trasa (tutaj znowu zejście z tematu - wyjątek stanowił bodajze 335 który nie miał z boku numeru a nazwę końcówki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) i z przodu przerabiano też tak by była widoczna jedna końcówka - z linii 35 i 44 własnie pochodzi często uzywany przez kierowców na 41 napis HELLENA-GORZKÓW - bo to było ułatwienie dla pasażerów bo 35 i 44 jechały przez Gorzkow a trasy tam nie kończyły
43, 42 i 41 zaczynały trase na Bulwarze Narwiku u jeździły za Chełmiec - nie pamiętam dokładnie gdzie - musiałbym sprawdziĆ 40 - Biegonice, Zieloną, alejami, Rynek, Tarnowską - pętla Zabełcze - na tyłach sklepu naprzeciw kościoła
dawno temu: 21 - z dw.PKP, Zieloną, przez Stary Sącz do Piwnicznej Kosarzysk 9 - dw.PKP, Zielona, przez Stary Sącz do Podegrodzia 10 - dw.PKP, Zygmuntowską przez Stary Sącz do Cyganowic 8 - dw.PKP, tutaj różnie bywało czy Zieloną czy Zygmuntowską przez Stary Sącz do Rytra Jantar 17 - dw.PKP - Wilczyska (wyjazd był zmnianiany często - pamiętam że był okres w którym wyjeżdżał z dworca, Kolejową, Sienkiewicza, Grodzką i w aleje Wolności skręcał) hmmm co jeszcze... a no A - dw.PKP, Kolejowa, Nawojowska, Nawojowa itd do Krynicy to coś pięknego było - raz miałem przyjemnośĆ podróżowaĆ tą linią jako małe dziecko - naprawdę niezapomniane przeżycie - a jaki ścisk był :mrgreen: 45 Wydaje mi się, że 45 jechało kawałeczek Krańcową, a następnie skręcało w Lwowska. Niestety nie znam dalszej trasy. H6 na tej linii jeździł. Ta linia długo nie najeździła, zdaje się, że szybko ją zlikwidowano.
8 - dw.PKP, tutaj różnie bywało czy Zieloną czy Zygmuntowską przez Stary Sącz do Rytra Jantar Właściwie to jaka była przyczyna jej likwidacji ? Teraz jeździ tam PKS i chyba na brak frekwencji nie narzeka.
ale to inna 45 była
to była taka linia co jeździła około 2 miesięcy - z Rynku czy z Konarskiego, Długosza, Nawojowską, królowej Jadzi, Kilińskiego, Krańcową, Lwowską do Nowochruślickiej - to była linia która uruchomiono tuż po przeniesieniu 7 i 23 z Kilinskiego na Nadbrzeżną by obsłużyc Kilińskiego - w takiej relacji nie miała racji bytu stąd szybko została zlikwidowana
a co do 8mki, co do wielu linii to ja nie komentuje tego bo szkoda słów Jeszcze wypadałoby wspomnieĆ o 45 jako fordzie tranzicie :mrgreen: który dowoził ludzi podczas zerwania kładki na Kamienicy Raz to nawet widzialem pasażera w 45! gdyby ta linia jechała z Dw.MPK może ktoś by tym jechał a tak to muchowóz!
A co do 17 do Wilczysk-to było całkiem niedawno-2 lata temu? Ile autobus tam jechał? I która to była strefa? to już całkiem blisko do Stróż!
Mi i tak najbardziej szkoda 19 i 37.... ehhhhhh dopiszę jeszcze 22 kierunek Trzetrzewina zawieszona bodajże w 2003r Jaka będzie następna linia do kasacji? Ja stawiam na 4 albo 21 i/lub 16. jeśli gmina Chelmiec nie przedłuży umowy to pierwszego września lecą: 5, 16, 21, 27, 29, 30, 32, 42 natomiast nieoficjalnie jakieś porozumienie jest i tak źle chyba nie będzie
no ale zobaczymy - zresztą wiele się obecnie dzieje i tak na dobrą sprawę widaĆ pewne światełko w tunelu że będzie lepiej A czy MPK bez dopłat niczego nie pociągnie? Autobusy są często pełne, jak to jest, że busiarzom opłaca sie przewiezc 20 ludzi po 2zł, a MPK nie opłaca sie przewiezc 40 pasażerów po 2,80?
A jakby było gdyby każda linia zarabiała na siebie... heh panie kolego to tak fajnie nie jest - zacznijmy od tego że jak wpada Inspekcja Transportu Drogowego to większośĆ buzów ma awarię i nie docierają na kursy dalej - rozkład jazdy też wpływa na napełnienia - jakby nie było kursow wieczornych które są niestety potrzebne to straty były by niższe no ale wtedy o 19tej w zasadzie autobusy do zajezdni i koniec dalej u prywatnych nie ma ulg - ktoś za dzieci jadące do szkoły, za babcie jadące za freeko zapłaciĆ musi - a busiarze biorą tylko pełnopłatnych klientów i w ten sposób obniżają rentownośĆ linii
zgodnie z prawem ekonomi w Polsce nie ma MPK które jest rentowne - jest to niemożliwe - musi byĆ pokrycie ulg i przejazdów bezpłatnych - owszem są firmy które radzą sobie nie najgorzej ale nowosądeckie mpk jest słabe pod tym względem - braki marketingu, szybkich zmian tras by lepiej je dostosowaĆ dają taki efekt - tabor jest zużyty, w nienajlepszej kondycji technicznej, załoga z racji niskich zarobków też nie jest zadowolona
cóż - zobaczymy ale prawda jest taka że gminy ościenne muszą dotowaĆ firmę - tak jest w krakowie i w innych miastach - u nas wujtowie tłumaczą że prywaciaż obsłuży - a jak było z 18tką do ¯eleźnikowej Wielkiej Stary Sącz odmówił, 18 zlikwidowano i poszła 28 do Biegonic Dom Kultury, wszedł prywaciaż, pojeździł tydzień, stwierdził że sie nie opłaca i Stary Sącz błagał o przywrócenie komunikacji - i teraz 28 do Zeleźnikowej dojeżdża
no ale tak to jest - szkoda tylko że 28 w soboty i niedziele to defakto 2 różne linie, że omija Broniewskiego i Sucharskiego bo Barską w zamian ponoĆ obsługuje - stoczyłem batalie o to by wróciły na tą trasę - przyznano mi 2 miesiące temu rację i na tym sie skończyło... a pozatym jest nowy układ linii przygotowany włącznie z rozkładem, nowe rozwiazania, lepsza obsługa Gorzkowa, Wólek, Sucharskiego stosunkowo niewielkim kosztem - no ale "nie da się"... a pozatym jest nowy układ linii przygotowany włącznie z rozkładem, nowe rozwiazania, lepsza obsługa Gorzkowa, Wólek, Sucharskiego stosunkowo niewielkim kosztem - no ale "nie da się"...
A czemuż,,nie da sie"
Do linii miejskich miasto dopłaca?
co do linii miejskich - tak - miasto dotuje - problem polega na tym że miasto wisi MPK za 5 lat rządów poprzedniego prezydenta no i pewnie mpk pieniażków nie zobaczy - dlatego zakupy taboru byly takie jak były
natomiast są postulaty by problem załatwiĆ inaczej - bilety ulgowe łatwo rozliczyĆ - tyle poszło tyle trzeba dopłaciĆ a co do darmowych zawsze jest dyskusja więc jest pomysł by były bilety zerowe - każdy pasażer by musiał mieĆ bilet - za te darmowe w całości dawało by miasto lub gminy oscienne - no ale na razie to pomysł tak jest na pksie - tam za bilety zerowe i ulgowe płaci wojewoda A czemuż,,nie da sie"
Niestety w pewnych kręgach ludzi (szczególnie związanych dziwnie właśnie z transportem) istnieje wygodna odpowiedź na żądanie/prośbę jakiegoś wysiłku, pracy, pomocy "niedasie" - poprostu nazwałbym to wygodnictwem, lenistwem, niechęcią do zmian tak głęboko zakorzenionym w naszej podświadomości a będącym jak myślę spadkiem po poprzedniej epoce.
Myślę że wystarczy tego oftopowania.
Słyszałem jeszcze o relacji Nowy Sącz - Piwniczna Zdrój ale wydaje mi się że mógłby to byĆ któryś ze skróconych kursów ósemki.
No i jeszcze dorzucę taką ciekawostkę, że PKP dawniej często korzystało z usług MPK w razie zamknięcia torowisk w rejonie Sącza. Sam pamiętam jak na wycieczkę z klasą w 2000 r. pojechaliśmy pociągiem do Krynicy i od Rytra do Piwnicznej wieźli nas Peerą (Było tyle ludu że peera musiała obracaĆ 4 razy) eh to były czasy
do Piwnicznej Zdrój to o ile to skrocone kursy 21 - 8 tylko do Rytra dojeżdżało
o ile się nie mylę byly też chwile linie B i C - B prawdopodobnie coś z Piwniczną czy nawet Muszyną miało wspólnego ale nie wiem nic więcej pojechaliśmy pociągiem do Krynicy i od Rytra do Piwnicznej wieźli nas Peerą (Było tyle ludu że peera musiała obracaĆ 4 razy)
Teraz to by wystarczył jeden Autosan H6 czy jak mu tam i po sprawie
Nie zapominajmy o linii 0 z Heleny do Lwowskiej-Tartak: Dunajcową, Legionów, Rynek, Kazimierza Wielkiego, Aleje Wolności, Rejtana, Husarską, Kilinskiego, Prażmowskiego i Lwowską. Linia ta kursuje w Świeto Zmarłych
No i pamiętajmy o 0 jako pierwszej lini KM w Sączu: Dworzec PKP - Aleje - Jagielońska - Rynek. Kiedyś linia 10 jeździła do Cyganowic, a linia 9 jeździła przez Stary Sącz, Gołkowice aż do Podegrodzia, linia 8 do Rytro Jantar, linia 21 albo 35 (nie pamiętam) chodziła chyba do Piwnicznej, 22 do Trzetrzewiny, linia 33 aż do Łukowicy, a 34 przez Podegrodzie do Stronia, 39 do Pogwizdowa koło Korzennej(wczesnię linia 17Bis). Linia 5 chodziła do Grodka. Linia 42 do Brzezna Strzyganiec przez Gaj Chełmiec (wcześniej linia 19Bis). Była tez linia 45 która łączyła oś. Helena chyba Rynek i Gorzków (nie jestem pewien ale kursowała tylko w sobotę i niedziele). W tym roku zlikwidowano jeszcze linie: 8 15 18 19 26 37 38 43. e do Grodka chyba 5 nie dojeżdżała - nie kojarzę by tam kursowały miejskie autobusy
ZESTAWIENIE TRAS HISTORYCZNYCH I AKTUALNYCH
LEGENDA: Linia okrężna (kursuje tylko w jedną stronę) :idea: Linia szczytowa * co do Rynku i okolicy nie chce mi się wszystkich ulic wymieniaĆ - wiadomo jak się tam dojeżdża * zestawione są trasy od jakiejś połowy lat 80tych - wcześniejszych nie pamiętam - jak ktoś zna proszę podawaĆ
1 ¯eleźnikowa Wielka - Nawojowa - Nawojowska - Rejtana - Hustarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku ¯eleźnikowa Wielka - Nawojowa - Nawojowska - Długosza - Kościuszki - Lwowska (powrót: Jagiellońska) - Rynek
2 Bącza Kunina - Nawojowa - Nawojowska - Kolejowa - al.Batorego - Grodzka - Rejtana - Hustarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku Bącza Kunina - Nawojowa - Nawojowska - Kolejowa - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Kościuszki - Lwowska (powrót: Jagiellońska) - Rynek
3 Poręba - Nawojowska - Kolejowa - al.Batorego - Grodzka - Rejtana - Hustarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku Poręba - Nawojowska - Kolejowa - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Kościuszki - Lwowska (powrót: Jagiellońska) - Rynek
4 dw.PKP - al.Batorego - Grodzka - Rejtana - Husarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku - Tarnowska - Zabełcze - Wielopole - Wielogłowy - Ubiad dw.PKP - al.Batorego - Grodzka - Nawojowska - Królowej Jadwigi - Klasztorna - Husarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku - Tarnowska - Zabełcze - Wielopole - Wielogłowy - Ubiad dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi (powrót: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Jagiellońska) - Tarnowska - Zabełcze - Wielopole - Wielogłowy - Ubiad
5 Biegonice - Węgierska - Piramowicza - Zielona - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - Grodzka - Rejtana - Husarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku - Tarnowska - Zabełcze - Wielopole - Wielogłowy - Dąbrowa szpital Biegonice - Węgierska - Piramowicza - Zielona - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - Grodzka - Nawojowska - Królowej Jadwigi - Klasztorna - Husarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku - Tarnowska - Zabełcze - Wielopole - Wielogłowy - Dąbrowa szpital //należy dodaĆ też 2 lub 3 kursy które przez około miesiąc były wykonywane przez ulice: Paderewskiego - Broniewskiego - Batalionów Chłopskich - al.Sucharskiego - Hallera - Zdrojowa - Witosa
5 BIS :idea: Biegonice - Węgierska - Piramowicza - Zielona - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - Grodzka - Rejtana - Husarska - Kilińskiego - Bulwar Narwiku - Tarnowska - Zabełcze sklep //możliwe, że trasa była jednak przez Rynek jak 40tki ale nie wiem - nie mogę znaleźĆ nic na ten temat
6 :idea: dw.PKP - Kolejowa - Nawojowska - Królowej Jadwigi - Kilińskiego - Krańcowa - Barska - Broniewskiego - os.Westerplatte //pętla os.Westerplatte zlokalizowana była na początku ulicy Batalionów Chłopskich - jak jest obecnie kiosk ruchu znajduje się pozostałośĆ wjazdu na parking i petle :idea: Zajezdnia MPK - Wyspiańskiego - Kolejowa - dw.PKP - Kolejowa - Nawojowska - Królowej Jadwigi - Kilińskiego - Krańcowa - Barska - al.Sucharskiego - os.Sucharskiego
7 dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi (powrót: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Jagiellońska) - Paderewskiego - Broniewskiego - os.Westerplatte dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi (powrót: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Jagiellońska) - Paderewskiego - Broniewskiego - Batalionów Chłopskich - al.Sucharskiego - os.Sucharskiego Nowochruślicka - Lwowska - Krańcowa - Kilińskiego - Królowej Jadwigi - Nawojowska - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi - Paderewskiego - Broniewskiego - Batalionów Chłopskich - al.Sucharskiego - os.Sucharskiego Nowochruślicka - Lwowska - Krańcowa - Nadbrzeżna - Most 700-lecia - Królowej Jadwigi - Nawojowska - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi - Paderewskiego - Broniewskiego - Batalionów Chłopskich - al.Sucharskiego - os.Sucharskiego
7N dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi (powrót: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Jagiellońska) - Paderewskiego - Broniewskiego - Batalionów Chłopskich - al.Sucharskiego - os.Sucharskiego //linia nocna
8 dw.PKP - Kolejowa - Zielona - Piramowicza - Węgierska - Stary Sącz - Cyganowice - Barcice - Rytro - Rytro Jantar dw.PKP - Kolejowa - Zielona - Piramowicza - Węgierska - Stary Sącz - Cyganowice - Barcice - Rytro //po powstaniu PKSowskich linii P i R linię skrócono do Rytra Konarskiego - Jagiellońska (powrót:Długosza) - al.Wolności - al.Batorego - dw.PKP - Kolejowa - Sienkiewicza (powrót:Waryńskiego) - Zygmuntowska - Węgierska - Stary Sącz - Cyganowice osiedle - Cyganowice - Barcice //zmiana trasy przez ulice Zygmuntowską po likwidacji pierwotnej trasy linii numer 10
9 dw.PKP - Kolejowa - Zielona - Piramowicza - Węgierska - Stary Sącz -
10
11
12
13
14
15
16
17
17 BIS
18
19
19 BIS
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40 :idea: Biegonice - Węgierska - Piramowicza - Zielona - Kolejowa - dw.PKP - al.Batorego - al.Wolności - Długosza - Lwowska - Rynek - ks.Piotra Skargi (powrót: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Jagiellońska) - Tarnowska - Zabełcze sklep
41
42
43
44
45
46
47
A
B
C
w opracowaniu wnoszę postulat że spiszemy wszystkie linie po kolei i ich różne relacje dobry pomysł Potem się to wszystko ładnie uporządkuje i przeniesie do nowego tematu
26[/size]
Bulwar Narwiku - Kilińskiego - Husarska - Rejtana - Nawojowska - Piłsudzkiego - Kamienna - Jamnica - Kamionka
Rynek - Kazimierza Wielkiego - Kościuszki - Jagiellońska - Długosza - Nawojowska - Piłsudzkiego - Kamienna - Jamnica - Kamionka
więc jest pomysł by były bilety zerowe - każdy pasażer by musiał mieĆ bilet -
A za jego brak mandat dla staruszki czy inwalidy, który o takim przepisie nie słyszał? Pomysł ma ręce i nogi ale co zrobiĆ z takimi przypadkami.
A za jego brak mandat dla staruszki czy inwalidy, który o takim przepisie nie słyszał? Pomysł ma ręce i nogi ale co zrobiĆ z takimi przypadkami. no wyjścia nie ma - jest regulamin - teoretycznie przed skorzystaniem z komunikacji każdy pasażer powinien sie z przepisami zapoznaĆ - na PKSie to normalne to dlaczego by nie było normalne w komunikacji miejskiej da się ogłoszenia w urzędach, na pocztach, ulotki listonoszom - wszystko jest do zrobienia - a wtedy wychodzi czarno na białym jakie są rzeczywiste potoki - gdyby to przeszło, gdyby pokryto do ceny normalnego biletu to ta cena nie wynosiła by 1,80 ale 1,20 - lub coś koło tego - tak wygląda to w rzeczywistości - Kraków np dotuje bilety miesięczne - by zmniejszyĆ ruch mieszkańców samochodami do centrum - są różne polityki miast - polecam literaturę fachową - była taka dobra książka politechniki Gdańskiej czy Gdyńskiej - nie pamiętam tytułu - dobrze opisane systemy finansowań komunikacji i różne modele tego - z roku 1992 chyba - mam ją gdzieś na stanie - tam jest dużo rozwiązań opisanych co dopiero zaczynają wchodziĆ w życie w różnych miastach natomiast tak bliżej i lepiej dostępne są zeszyty krakowskiego oddziału SITK - w krakowie w ich siedzibie można nabyĆ - dużo różnych ciekawych rzeczy odnośnie transportu - to są pisane opracowania przez profesorów Politechniki Krakowskiej - odnosnie Sącza też były artykuły - chyba w tym roku jeden był nawet - nie pamietam - nie mam z tego roku żadnego ich zeszytu - tam są ciekawe kwestie opisane, nowinki komunikacyjne rózne - natomiast jest jeszcze taka stara książka z chyba 1964 "Komunikacja miejska" i tam są też współczynniki rentowności i różne ciekawostki - cześĆ wiadomo niezbyt aktualna ale dosĆ ta książka miała nawet odnośniki do gospodarki rynkowej - jak pisałem prace mgr to z niej też korzystałem - dośĆ nawet często pojawia się na allegro - teraz patrzyłem i nie ma ale np 2 zeszyty SITK były - nie wiem co w nich - nie sprawdzałem A co linią P-3 odjazd z Sucharskiego coś przed 4 (3:55?) i jedzie do Wyspianskiego przez Prażmowskiego, Krol. Jadwigi, Nawojowską, Dw. MPK. Ona ma za zadanie dowozic pracowikow MPK jak mniemam. Nie myle sie? jest P-1, P-3 a P-2 chyba zawieszono - trasy są bardzo długie - gdzieś miałem je - muszę pogrzebaĆ kiedyś P-2??? Ciekawe! A od czego wogole jest to ,,P"? Od ,,praca"? Pracowniczy? tak - to są pracownicze - nie wiem czy jeżdżą codziennie czy jak sie tam umowią - nie wiem - natomiast rozklady są tylko w niektorych miejscach - nie na każdym przystanku
jak wygląda oznaczenie, co obsługuje - nie wiem - prawdopodobnie H6 .. a pozatym jest nowy układ linii przygotowany włącznie z rozkładem, nowe rozwiazania, lepsza obsługa Gorzkowa, Wólek, Sucharskiego stosunkowo niewielkim kosztem - no ale "nie da się"...
Hm, w takim razie po co owy układ powstał, czeka na lepsze czasy ?
Jeśli chodzi o ta lepszą obsługę Sucharskiego, Gorzkowa to czy w grę wchodzą nowe linie, czy też zwiększenie częstotliwości obecnych, ew tras przejazdu ?
muszę pogrzebaĆ kiedyś Jakbyś znalazł to będę wdzięczny za zamieszczenie tutaj O P-1 w ogóle nie słyszałem.
Mi sie wydaje że chodzi o lepsze czasy odjazdów autobusów, np. 25 czy 36 z Wólek. Tylko co należałoby zmieniĆ? Czasem tak jest że autobus dojeżdża np. pod szkołe 5 minut po dzwonku na lekcje, może o to chodzi młodzież szkolna szansą dla MPK!
A z Sucharskiego 7 dodatkowo powinna jechaĆ o 7:25 bo w tych kursach przed 8 jest straszny tłok :? wiadomo młodzież na 8 do szkoły.
Tak na marginesie dodam że w wakacje trzeba było ograniczyĆ kursy 7- tak koło 18, 19 frekwencja jest marna, a 7 kursuje co 10 minut... Ale cóż. e do Grodka chyba 5 nie dojeżdżała - nie kojarzę by tam kursowały miejskie autobusy
Ja tez "5" Dabrowa Szpital czy cos, "6" dawniej jezdzila do Niskowej...
W nawiazaniu do tras historycznych (stan na 1975 r.) :
Linia nr 4:
Dworzec PKP - Kolejowa - Nawojowska - Dlugosza - Kopernika - Matejki - (z powrotem: Kosciuszki - Dlugosza) - Lwowska - Piatkowa - Mystkow - Paszyn - Mszalnica
Linia nr 5:
Wyspianskiego (Nowa Kolonia) - Kolejowa - Dworzec PKP - al. Batorego - al. Wolnosci - Mickiewicza - Dlugosza - Sobieskiego - Lwowska - Rynek - P. Skargi - Tarnowska (z powrotem: Kazimierza Wilekiego - Rynek - Dunajewskiego - Szwedzka - Wasowiczow - Kosciuszki - Jagiellonska - Mickiewicza) - Zabelcze - Wielopole - Wieloglowy - Dabrowa (Szpital)
Linia nr 6:
Wyspianskiego (Nowa Kolonia) - Kolejowa - Dworzec PKP - al. Batorego - al. Wolnosci - Mickiewicza - Dlugosza - Sobieskiego - Lwowska - Rynek - P. Skargi - (z powrotem: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Dunajewskiego - Szwedzka - Wasowiczow - Kosciuszki - Jagiellonska - Mickiewicza) - Wodna - Krakowska - Chelmiec - Biczyce - Niskowa
Linia nr 7:
Broniewskiego (Barskie) - Paderewskiego - Tarnowska - Kazimierza Wielkiego - Rynek - Dunajewskiego - Szwedzka - Wasowiczow - Kosciuszki - Jagiellonska - Mickiewicza - (z powrotem: Mickiewicza - Dlugosza - Sobieskiego - Lwowska - Rynek - P. Skargi) - al. Wolnosci - al. Batorego (Dworzec PKP)
I kultowa linia "22" do Trzetrzewiny :mrgreen:
Linia nr 22:
Wegierska (Biegonice) - Piramowicza - Zielona - Kolejowa - Dworzec PKP - al. Batorego - al. Wolnosci - Mickiewicza - Dlugosza - Sobieskiego - Lwowska - Rynek - P. Skargi (z powrotem: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Dunajewskiego - Szwedzka - Wasowiczow - Kosciuszki - Jagiellonska - Mickiewicza) - Wodna - Krakowska - Chelmiec - Gaj - Biczyce - Trzetrzewina
Trasa linii "23" na Barskie :mrgreen:
Linia nr 23:
Rynek - Lwowska - Sobieskiego - Dlugosza - Mickiewicza - (z powrotem: Kazimierza Wielkiego - Rynek - Dunajewskiego - Szwedzka - Wasowiczow - Kosciuszki - Jagiellonska - Mickiewicza) - al. Wolnosci - al. Batorego - Limanowskiego - Krolowej Jadwigi - Klasztorna - Husarska - Kilinskiego - Krancowa - Barska - Broniewskiego (Barskie)
Pozdro!
No i pamiętajmy o 0 jako pierwszej lini KM w Sączu: Dworzec PKP - Aleje - Jagielońska - Rynek.
Z tego co pamiętam to linia "0" na przełomie lat 60/70 jeździła aż do skrzyżowania ul. Barskiej i Paderewskiego. Z tym, że w owym czasie Barska nie biegła w tym miejscu co obecnie, tylko była to bita droga biegnąca przy stojacych obecnie starych domach po lewej stronie patrząc od ul. Lwowskiej ku Łubince. Autobus tam nawracał. Potem wybudowano osiedle Barskie i pętlę przeniesiono na to skrzyżowanie za Szkoła "18-tką". Ale już teraz nie pamiętam, czy nie była to linia "7" już, bo nie pamiętam, kiedy to zmieniono.
dopiszę jeszcze 22 kierunek Trzetrzewina zawieszona bodajże w 2003r
Z tego co wiem, to powodem zawieszenia kursowania tego autobusu było zdewastowanie pojazdu i pobicie kierowcy przez kilku mieszkańców Trzetrzewiny. Do zdarzenia doszło na ostatnim przystanku u zbiegu drogi krajowej Nowy Sacz - Limanowa z drogą gminną ku mijscowości Krasne Potockie, bo do tego miejsca dojeżdżał autobus.
z drogą gminną ku mijscowości Krasne Potockie, bo do tego miejsca dojeżdżał autobus.
Dobrze pamiętam tą pętle - zaraz koło ruchliwej drogi, o ile dobrze pamiętam nie było tam wiaty i na autobus czasami trzeba było czekaĆ w deszczu - to byly czasy
|