W 2000 roku firma Autosan zaprezentowała prototyp niskowejściowego autobusu miejskiego Autosan A613MN Mini, zbudowanego w oparciu o podwozie Csepel 613.04. Wyprodukowano 4 prototypy.
Podczas Wystawy Komunikacji Miejskiej w Łodzi w 2002 r. zaprezentowano zmodernizowany prototyp na podwoziu Autosana oznaczony jako A0808MN Koliber. Od poprzedniego modelu różnił się on innym wyglądem ściany przedniej oraz zwiększoną długością. I tym razem nie udało się wdrożyć modelu do produkcji
W 2002 roku utworzono firmę Polskie Autobusy a wśród znaczących skutków była decyzja o specjalizacji w produkcji. Produkcję autobusów miejskich przeniesiono do firmy Jelcz. Ze względu na kłopoty finansowe firmy Jelcz prototyp autobusu Jelcz M083C Libero powstał dopiero w 2006 roku. W 2008 roku rozpoczęto jego produkcję.
Pod koniec 2008 roku wraz z ogłoszeniem upadłości zakładów Jelcz produkcję tego modelu przejął Autosan. Autobus zyskał nazwę Autosan A0808MN Sancity i został zaprezentowany na kieleckich targach Transexpo 2008.
Końcem 2010 roku zmieniono oznaczenie modelu na Autosan Sancity 9LE oraz przeprowadzono modernizację, polegającą na zastosowaniu nowego wzoru ściany czołowej oraz tylnej.
Dane techniczne:
Silnik
Cummins ISB4.5e5 185B
Pojemność silnika
4 500 ccm
Moc silnika
185 KM
Ilość miejsc
60 (w tym 16 siedzące)
Układ drzwi
1-2-0
Długość
8550 mm
Szerokość
2420 mm
Wysokość
2630 mm
Wysokość podłogi
340 cm
W komunikacji miejskiej Nowego Sącza
W Nowym Sączu Autosany M09LE pojawiły się w lutym 2011 r. Wcześniej model ten był testowany na ulicach miasta. Zakup pojazdów był dofinansowany z funduszy UE. Pojazdy posiadają automatyczną skrzynię biegów i klimatyzacje kabiny kierowcy.