Model SN 11M to pierwsza własna konstrukcja firmy Solbus. Powstała ona w momencie kiedy zapadała decyzja o wypowiedzeniu licencji przez czeską firmę SOR, która pozwoliła na produkcję w Solcu Kujawskim modelu B 9,5. W efekcie w 2005r. z taśmy montażowej zjechał pierwszy egzemplarz Solbusa SN 11M.
Autobus ten to model niskopodłogowy, który może zabrać 92 pasażerów (w tym 27 osób na miejscach siedzących). Niewątpliwą zaletą modelu jest wykonanie nadwozia ze stali nierdzewnej. Poza tym odbiorcom zaoferowano dwie opcje w zakresie układu drzwi: 1-2-1 lub 1-2-0, a także w zakresie skrzyni biegów - automatycznej lub manualnej. Konsekwentnie Solbus zastosował w nowym produkcie silnik Iveco.
Obok wersji miejskiej (Solcity) w ofercie firmy pojawiła się wersja podmiejska oznaczona symbolem SN 11L.
Model ten wydaje się być zaprojektowany i wykonany znacznie lepiej niż Solbus B 9,5, aczkolwiek nadal produkty tej firmy odznaczają się dość wysokim stopniem awaryjności. Zaletami Solbusa SN 11M niewątpliwie są: niska podłoga, dość duża dynamika jak na autobus miejski i wyraźnie widoczne wyświetlacze diodowe.
Dane techniczne:
Silnik
Iveco F4AE0682
Pojemność silnika
5 880 ccm
Moc silnika
264 KM
Ilość miejsc
92 (w tym 27 siedzących)
Układ drzwi
1-2-1
Długość
10930 mm
Szerokość
2520 mm
Wysokość
3000 mm
Wysokość podłogi
340 / 340 / 820 mm
W komunikacji miejskiej Nowego Sącza
Do Nowego Sącza Solbus SN 11M trafił w kwietniu 2008r. Jak na razie po naszym mieście jeździ tylko jeden egzemplarz (numer taborowy #66) mimo, że wcześniej planowano zakup trzech tego typu autobusów.