Skip to main content

MAN NL283F

Historia modelu i dane techniczne:

MAN A21 (NL 223/263/283/313) to trzecia generacja autobusów niskopodłogowych, która trafiła do produkcji w 1998r. W niektórych opcjach posiadają 100% niskiej podłogi – także w drzwiach tylnych. Autobus pod względem parametrów jest bardzo zbliżony do poprzednika. Poprawiono największe niedociągnięcia. MAN A21 posiada znacznie nowocześniejszą linię nadwozia. Standardowo produkowane są pojazdy o długości 12 metrów, jednak zdarzają się wyjątki, jak np. ten typ, gdzie autobus ma 10,5 metra.
Najstarsze egzemplarze są wycofywane na zachodzie Europy i sprzedawane do przedsiębiorstw komunikacyjnych w innych krajach, także w Polsce.

Dane techniczne:

Silnik

MAN D0826 | MAN D2866

Pojemność

6 870 ccm

Moc silnika
105 KM
Ilość miejsc

95 (w tym 27 +1 siedzących)

Układ drzwi

2-2-1

Długość

10500 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

2880 mm

Wysokość podłogi

340 / 340 / 588 mm

W komunikacji miejskiej Nowego Sącza:

Do Nowego Sącza w 2014r. sprowadzono 1 egzemplarz tego unikatowego autobusu. Przydzielony numer taborowy to #301. Na początku 2015r. dołączył do niego autobus z nr VIN o jeden niższym, a więc po roku rozłąki znowu spotkały się razem u nowego właściciela.

Nr tab. Marka i typ Data produkcji Rok zakupu Rok kasacji Barwy fabryczne Poprzedni właściciel
#301 MAN NL283F 2002 2014 2021 Autobus ex RBS Bern #16
#302 MAN NL283F 2002 2015 2021 Autobus ex RBS Bern #15

Początkowe malowania pojazdów:

schematy odpowiadają latom dostaw

Numery taborowe:

#301

Numery taborowe:

#302