23 410 Wiadomości w 5 777 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 43
121
Hydepark / Odp: ze słownika miłośnika
« dnia: 14 Lipiec 2013, 14:13:10 14:13  »
Rowzinięcie powyższego stosowane zamiennie: "I jak zawsze nasuwa się teraz pytanie czy to uda się jeszcze poskładać?"

122
Hydepark / Odp: ze słownika miłośnika
« dnia: 12 Lipiec 2013, 12:13:35 12:13  »
"Jakby go tu cyknąć" - podczas misji MMDF, gdy obiekt do focenia zbliża się a fociści mają problem ze zlokalizowaniem dobrego miejsca do wykonania foty.

123
Tabor GSMK / Odp: Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 11 Lipiec 2013, 20:45:26 20:45  »
Wyjęto, obfocono.




124
Tabor GSMK / Odp: Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 10 Lipiec 2013, 18:57:19 18:57  »
No i jest źle - tyle, że tym razem nasza cierpliwość skończyła się. Silnik znowu odmówił wspólpracy, problem jednak jest dużo poważniejszy niż myśleliśmy i naprawa staje się niemożliwa. W tej chwili silnik wraz ze skrzynią biegów jest przygotowany do wyjęcia. Jutro zostanie przeprowadzona próba rwania silnika. Trwają uzgodnienia i próby pozyskania innego silnika - do tego czasu #317 jest uziemiony.

Wniosek taki - co można było zrobić w tamtym roku zrobiono ale niestety to było za mało dla tego silnika. Blok silnika powiedział, że ma już dość pracy no więc opcji nie ma. Może udałoby się wydłużyć agonię i przejechać jeszcze z 1000km ale to już była kwestia czasu. Puki służą ostatnie M11 czy Ikarusy 260/280 jest nadzieja na zdobycie silnika, za 2-3 lata może to być już nie możliwe więc z tego względu podjęliśmy drastyczne decyzje.

125
Tabor GSMK / Odp: Remont #94 (w trakcie)
« dnia: 6 Lipiec 2013, 22:10:45 22:10  »
Znowu zastój w fotorelacji. To może jaki jest stan obecny:

- blachy na stopnie przygotowane
- wstępnie pomalowany dach
- okienka się dopasowywują
- blachy przodu przygotowane do zamontowania
- klapy tylne w trakcie szykowania
- pomalowane zostały sanki koła zapasowego (zdobycz z Gorlic)
- trwa regeneracja różnych podzespołów

Ogólnie prace mało efektowne i powolne.

Dokumentacja zdjęciowa Sezamixa:




126
U nas w kraju co tu dużo mówić raczej inżynierowie nie rozwinęli się z dziwnymi pomysłami. Co innego było w ZSRR gdzie eksploatowano dużo sieci trolejbusowych. O ile w innych krajach bloku wschodniego zwiększenie pojemności taboru rozwiązywano poprzez stosowanie przyczep autobusowych doczepianych do autobusów i trolejbusów a potem poprzez eksploatowanie taboru przegubowego to chyba najdziwniejszym rozwiązaniem które wdrożono było połączenie 2 trolejbusów.

W ten sposób powstawały tzw. "scepki" czyli zestawy składające się z 2 jednakowych trolejbusów minimalnie zmodyfikowanych:
- wóz prowadzący miał dodatkowe okablowanie gdyż pantograf nie był w nim używany oraz kable do sterowania drugim pojazdem (i w sumie tyle)
- wóz prowadzony miał zabudowany mechanizm zbliżony do znanego z przyczep autobusowych czyli odpowiedni zaczep w którym skierowanie dyszla w którąś stronę powodowało skręt kół na osi przedniej i ruch kierownicy, przeróbka instalacji elektrycznej umożliwiała zasilanie pierwszego pojazdu i sterowanie silnikami oraz hamulcami z wozu prowadzącego

Taki zestaw miał dość sporą długość i wielką pojemność. Do kierowania takim zestawem wymagane było wielkie doświadczenie kierowcy - nie dość, że operuje 12m pojazdem to prowadzi także 12m przyczepę. Wypuszczenie pojazdu do skrętu na skrzyżowaniu było naprawdę bardzo duże. Jedyne ułatwienie to takie, że w tamtej epoce kierowca autobusu był skazany na manualną skrzynię biegów a w trolejbusie był tylko gaz i hamulec.

Jeśli pomysł w przypadku małego ruchu samochodowego sprawdzał się to gorzej sytuacja zaczęła wyglądać po 1989r. Mimo wszystko takie zestawy przetrwały dużo dłużej. Poniżej znajduje się link do zestawów składających się ze Skód 12Tr (Skód 9Tr) ale występowały także inne typy tak adaptowanych trolejbusów (np. ЗиУ czyli tzw. ZIUtki).

http://riga.mashke.org/Riga-Troll/Skoda-12Tr/Skoda-12Tr_eng.htm

U nas w Polsce chyba takie rozwiązanie byłoby niemożliwe ze względu na ówczesne przepisy (długość zestawu). Obecnie jest niemożliwe jeszcze ze względu na zakaz przewozu pasażerów w przyczepie. Choć czy naprawdę drugi trolejbus w tym przypadku to jeszcze przyczepa? W każdym razie takie potoki pasażerskie na pewno obecnie już nie istnieją.























http://transit.parovoz.com/muralista/pg_view.php?ID=12402&LNG=EN
http://transphoto.ru/photo/79012/
http://transphoto.ru/photo/64241/

Nie powiem ale chętnie bym się powoził takim zestawem :P Ale jeszcze brakuje mi D+E (może bedzie jeszcze w tym roku). No i chyba już takie zestawy już nie są nigdzie eksploatowane...

I coś więcej: http://dydzej.webpark.cz/scepky.htm

127
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Odp: Historią dla nas to jest...
« dnia: 15 Czerwiec 2013, 13:47:17 13:47  »

Cytuj
Nowy Sacz, Poland, May 21, 1976

http://www.polishsite.us/index.php/gallery/22/detail/421-photo56s.html?tmpl=component

San H100B na przystanku Rynek Jubiler a w tle Jelcz MEX 272 na przystanku Piotra Skargi. Gdzieś do połowy lat 80tych była taka właśnie sytuacja jak po drugiej stronie Rynku (Rynek Merino oraz Kazimierza Wielkiego). Tutaj z tego co pamiętam autobusy skręcające na most Heleński stawały na Piotra Skargi a jadące na osiedle Barskie w Rynku.

Jak dla mnie największa ciekawostka to data - 1976r. Zawsze myślałem, że przystanki na północnej pierzei zlikwidowano gdzieś na przełomie roku 79/80 a z tego jasno wynika, że stało się to wcześniej.

128
Imprezy / Odp: [15/16.06.2013] MIGocka - po Krakowie od zmierzchu do świtu.
« dnia: 3 Czerwiec 2013, 16:49:50 16:49  »
Ja tylko dodam od siebie, że z Sącza można jechać od razu - wyjazd koło 18-19tej.
Na powrót nie liczcie bo #317 zostaje w Krakowie na parę dni.

129
Tabor GSMK / Odp: Jelcz L090M 'Kombajn' #51 MPK Nowy Sącz
« dnia: 30 Maj 2013, 10:39:45 10:39  »
Wczoraj wóz został wyszorowany w środku i stoczono zaciętą walkę z uciekającym powietrzem. Jest lepiej ale nadal ucieka powietrze przy sprężarce. Trzeba będzie jeszcze powalczyć.

Z innych ciekawostek - działa podświetlenie kabiny. Awaria którą bezskutecznie usiłowaliśmy usunąć od samego przejęcia wozu została naprawiona przypadkiem. Powodem jest nieco namieszana instalacja elektryczna z różnymi przeróbkami więc nie jest łatwo dojść co i jak obecnie jest podpięte.

No i jeszcze jedna informacja - od jakiegoś miesiąca mamy sprawne zewnętrzne klapkowe tablice kierunkowe i wewnętrzną diodową. Do doprowadzenia wozu do kompletności brakuje szyby w kabinie odgradzającej pasażerów od kierowcy. Kiedyś takowa przybędzie :)

130
Działania GSMK / Odp: Kilka pytań odnośnie działań GSMK
« dnia: 29 Maj 2013, 23:14:11 23:14  »
Po pierwsze #278 będzie biało-czerwony a czy #357 trafi wogóle do GSMK to nie wiem - nie przerabiamy tego co mamy obecnie i nie wiem czy będziemy w stanie podjąć wyzwanie.

Po drugie - tak jak w powyższym - nie ma funduszy i czasu na poszukiwanie Scanii.

Po trzecie MPK Kraków nie ocali ale ocalą krakowscy miłośnicy i nie ma sensu wchodzić im w paradę. My koncentrujemy się na tym co było w Sączu. Teoretycznie gdyby był sponsor musiałby też znaleźć się sponsor na remont tego wozu. Nam remont jednego autobusu zajmuje 2 lata a pożytku z krakowskiej scanii nie widzę tak więc i sensu ładowania w to naszej kasy.

131
Tabor GSMK / Odp: Remont #94 (w trakcie)
« dnia: 29 Maj 2013, 23:09:19 23:09  »
Remont kratownicy zakończył się tak więc wreszcie udało się przejść do prac nad poszyciem pojazdu. Na dzień dobry dach i najważniejszy element tego psiukacza - szybki dachowe. Jeszcze nie jest gotowe ich mocowanie ale ogólnie pasują.




132
Tabor GSMK / Odp: Remont #94 (w trakcie)
« dnia: 25 Maj 2013, 11:22:25 11:22  »
Ponieważ nastąpiły poślizgi w fotograficznej relacji oto prezentacja stanu obecnego.

Kratownica skończona. Na dachu wyrysowane okienka - będą teraz wycinane. Następnie robimy nadkola i wymieniamy instalacje wodne i powietrzne. No i po tym lecimy z podłogą i poszyciem. W każdym razie najbrudniejszy etap za nami. Po zamontowaniu nadkoli i instalacji jeszcze będzie konserwacja no ale cała kratownica jest już pokryta dwoma warstwami neokoru więc źle nie jest.














133
Komunikacja w Polsce / Amerykańce
« dnia: 23 Maj 2013, 18:58:20 18:58  »
Szukałem zupełnie czegoś innego no i patrze a tu fajny amerykański autobus. No i jak wlazłem na stronkę to z 20 minut z głowy:
http://www.flickr.com/groups/1670170@N24/pool/

Kurde mieli fajne wozidła :) Polecam jak ktoś ma za dużo czasu :P

134
Działania GSMK / Odp: Noc muzeów - Warszawa 2013
« dnia: 21 Maj 2013, 17:16:18 17:16  »
A to jest powrotny z Wawy? Ja chyba powożę a z tyłu słychać, że dżampreza.

135
Działania GSMK / Odp: Noc muzeów - Warszawa 2013
« dnia: 20 Maj 2013, 17:30:16 17:30  »
No i oto jesteśmy po 2 warszawskiej nocy muzeów. #317 spisał się świetnie.

Cóż więcej pisać - trasa dużo krótsza niż w tamtym roku, osobiście szkoda, że nie było Krakowskiego Przedmieścia no ale w zamian był Plac Defilad (pod Pałacem Kultury i Nauki).

To trochę zdjęć znalezionych na internecie:

http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayimage.php?pid=6427


http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayimage.php?pid=6376


http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayimage.php?pid=6390


http://www.autobusownia.net.pl/details.php?image_id=17994


http://www.autobusownia.net.pl/details.php?image_id=18019&mode=search


http://www.autobusownia.net.pl/details.php?image_id=18018&mode=search


http://www.stadobaranow.pl/?page_id=34315
to foto szczególnie mi się podoba:


Jeszcze dodatkowo fota z łódzkiej galerii - widoczna po zalogowaniu więc bezpośredni link do zdjęcia i opis:
Cytuj
Na paradę wyruszyły 4 wozy typu jelcz PR110M #4617 zwrot z Krakowa, M11 #317 z Nowego Sącza M11#2641 z Bydgoszczy oraz Berliet PR100MI #3873. Dwa z nich od razu wylądowały na kanale (2641+4617). 4617 po długich bojach wyjechał na obsługę linii muzealnej A. Podczas tej służby psuł się jeszcze kilkakrotnie. PR100 mimo bycia kandydatem numer jeden do zgonu dojeździł bez większych problemów do końca. Najlepszym jelczem zlotu okazał się #317 z Nowego Sącza. Prezentował on perfekcyjny poziom odtworzenia wnętrza i stanął na wysokości zadania podczas parady jak i służby liniowej.


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 ... 43