23 410 Wiadomości w 5 777 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 43
196
Imprezy / MIGiem po Halach, pożegnanie Jelczy M11 w Nowym Targu 29.09
« dnia: 2 Wrzesień 2012, 20:20:19 20:20  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji w Nowym Sączu pragnie zaprosiĆ na kolejną imprezę Migiem po halach czyli Jelczem M11 #317 w delegacji po oddziale Nowy Targ. Będzie to także pożegnanie Jelczy M11 w Nowym Targu.



Co i jak:
Termin - 29.09.2012r. (sobota)

Rozpoczęcie imprezy:

Nowy Sącz
start o 7:40, przewidywany koniec 20:00
miejsce startu - Dworzec MPK stanowisko 4 (przy dworcu PKP)

Nowy Targ
start o 9:30, przewidywany koniec 18:00
miejsce startu skrzyżowanie Kilińskiego i Al. Tysiąclecia (przy dworcu PKS).

Czekamy:
Nowy Sącz: pociąg z Tarnowa z 5:36 -> 7:35
Nowy Targ: Szwagropol 7:40 -> 9:22 (z Katowic UNI BUS 6:10 -> 7:25 przesiadka na Szwagropol)

Obowiązuje datek wpłacany na imprezie na rzecz GSMK:
50zł (może mniej - zależy od ogólnej liczby uczestników) dla osób zaczynających w Nowym Sączu
30zł dla osób zaczynających w Nowym Targu

IlośĆ miejsc ograniczona (tylko do ilości miejsc siedzących czyli 30).

Zapisy: pr110m@onet.eu do 24.09.2012r. (obowiązkowo proszę podaĆ gdzie się wsiada, nie zaszkodzi podaĆ numeru telefonu)

Obowiązuje regulamin imprez GSMK.



Trasa to ogólnie najpiękniejsze trasy MZK Nowy Targ (na dowód):
























197
Tabor GSMK / Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 28 Sierpień 2012, 21:31:28 21:31  »
#317 niesprawny do odwołania.

Silnik zakończył swój żywot i nadaje się już tylko do wywiezienia na złom.

Rozpoczynamy akcję znalezienia i pozyskania silnika do naszego Jelcza M11. Sytuacja ogólnie jest zła.

Co pragnę zaznaczyĆ - nie my dorżnęliśmy silnik - uszkodzenia są poważne - pęknięcia głowicy, wytłuczone i wypalone cylindry. Wszystkie ślady nie są nowe. To, że silnik miał "przykręcone" paliwo było celowym działaniem przedłużającym agonię - mniej grzał się. Po dostarczeniu prawidłowej dawki paliwa temperatura wzrosła co doprowadza do gotowania się wody w układzie chłodzenia. Dodatkowo z 12 zaworów poprawnie działają tylko 2, także 2 z 12 popychaczy są powyginane. Liczne wycieki na głowicy silnika także są efektem wżerów - uszczelka nie mogła zapewniĆ szczelności skoro powierzchnia nie była równa. Poprostu - silnik musiał dojeździĆ ile się dało i paśĆ :(




198
Działania GSMK / Kierunek Nowy Targ
« dnia: 26 Sierpień 2012, 20:29:51 20:29  »

199
Działania GSMK / KKA czyli na paradę do skansenu w Chabówce
« dnia: 25 Sierpień 2012, 21:53:09 21:53  »
No sztywny hol nic by nie dał - i tak silnik musi pracowaĆ by działały hamulce, wspomaganie kierownicy itd. Holowanie na tej trasie na sztywnym to duże wyzwanie i dla holownika i dla wozu - dużo zakrętów, zjazdów i podjazdów. Nie bardzo były opcje - co miało się staĆ i tak się stało.

Trzeba myśleĆ optymistycznie, że to "ikarus" i tam nie da się zajechaĆ wozu. Fakt faktem, że berliet nie przetrzymałby tego na 100%. Będziemy działaĆ w poniedziałek - wycieków z silnika nie ma, nie zmieniło się dymienie, nie zmienił się dźwięk podczas pracy, nie spadła moc no to raczej znaczy, że nie rozpieprzyło go do końca.

200
Działania GSMK / KKA czyli na paradę do skansenu w Chabówce
« dnia: 25 Sierpień 2012, 21:20:21 21:20  »
Tak - wiatrak pracował, żaluzja była otwarta (też na żaluzji jedna rzecz nie jest założona jak trzeba) no i dodatkowo chodziły nagrzewnice by wytracaĆ ciepło. Na podjazdach wodę gotowało - już w Trzetrzewinie - czyli ile tam z Sącza jazdy a autko tyle co nabiło powietrze i pojechało. Skoro w wodzie jest olej a olej w silniku jest rzadki to oznacza tylko jedno - albo uszczelka pod głowicą albo głowica. Dodatkowo ciśnienie oleju spadło.

201
Działania GSMK / KKA czyli na paradę do skansenu w Chabówce
« dnia: 25 Sierpień 2012, 20:56:14 20:56  »
Dziś #317 był użyczony do obsługi Kolejowej Komunikacji Autobusowej w relacji Nowy Sącz skansen kolejowy w Chabówce dla Miłośników Kolei. Samej imprezy opisywaĆ nie będę bo to nie moja działka ale niestety jak zawsze #317 musi wyciąĆ jakiś numer. Autobus udowadnia, że jeśli istnieje jeszcze jakiś element który nie jest wymieniony na nowy to musi się on zepsuĆ. Na szczęście lista nie wymienionych części w zasadzie kończy się.

Już w środę w czasie jazdy do Nowego Targu instalacja chłodząca wykazywała cały czas zbyt wysoką temperaturę. Obyło się wtedy bez większych komplikacji no ale za to dziś...

No więc po kolei - już przy wyjeździe pod Trzetrzewinę temperatura przekroczyła dopuszczalny poziom no ale, że był zjazd z góry szybko silnik uległ schłodzeniu. Natomiast poczas wyjazdu pod Wysokie wywaliło wodę z instalacji chłodniczej. Udało się zjechaĆ niżej i uzupełniĆ nieco instalację (weszło około 25l wody), w Rabce Zdrój znowu wywaliło wodę no ale dociągneliśmy te 2km do Chabówki. Tutaj rozegrała się batalia by umożliwiĆ jazdę autobusu - Jupiter961 i ja przepatrzyliśmy całą instalację wodną, odpowietrzyliśmy wszystkie miejsca i zalaliśmy całośĆ około 40-50l wody. Walka trwała dobre 2h. Potym pojazd został uznany za sprawny i pojechaliśmy sobie do Nowego Targu. Do miasta było ok, powrót już nie - temperatura znowu przekroczyła dopuszczalną wartośĆ. Po długich konsultacjach telefonicznych z kolegą z Jaworzna stwierdzono 3 przypuszczalne usterki (żadna nie do usunięcia na drodze) - zacięty termostat (trzyma wodę tylko na małym obiegu), uszkodzona sprężarka (chłodzona jest cieczą i jest nieszczelna więc zapowietrza układ i przez to przegrzewa się), uszkodzona głowica lub uszczelka głowicy silnika. Jeszcze niby brana była pod uwagę wersja zamulenia instalacji ale szybko została obalona. Zjazd do Chabówki w zasadzie potwierdził najgorszą wersję - uszkodzenie głowicy - woda miesza się z olejem silnika, olej miesza się z wodą. Wyrzucana z instalacji woda jest tłusta i brudna - to ślady oleju a skolei na miarce olej jest bardzo rozrzedzony czyli zawiera wodę. No cóż - nie można było nic zrobiĆ, podjęto decyzję, że musimy dojechaĆ. Wybraliśmy dłuższą trasę przez Zabrzeż i Łącko ale mającą tylko jeden podjazd - trasa przez Wysokie i Limanową miała marne szanse powodzenia gdyż temepratura na podjazdach gwałtownie szła w górę. Oczywiście na nim znowu zaczęło wyrzucaĆ wodę ale potem zjazd z góry pomógł schłodziĆ na tyle silnik, że udało się dotrzeĆ do Nowego Sącza. Należy zaznaczyĆ, że na pojeździe cały czas chodziły nagrzewnice - po to by maksymalnie wytracaĆ temperaturę. I kolejna rzecz - aby silnik chłodził się jak na najniższych obrotach no to rekord zjazdu z wzniesienia na luzie bez wrzucania biegu wyniósł około 15km (od wzniesienia w Lubomierzu do minięcia wsi Kamienica).

W poniedziałek trzeba zatem rozbieraĆ silnik...

202
Działania GSMK / Kierunek Nowy Targ
« dnia: 22 Sierpień 2012, 22:20:18 22:20  »
Dziś #317 był na prezentacji w Nowym Targu. Autobus obiecaliśmy pokazaĆ po remoncie tak więc dotarliśmy :)

Kurs powrotny był natomiast ze sporym ładunkiem części zamiennych wyciągniętych między innymi ze skasowanej nowotarckiej #418. Ogromne podziękowania za wszystko dla całego MZK Nowy Targ. Dziękujemy!

Mała relacja tym razem nie od nas:
http://www.foto.podhale.pl/index_news.php?galeria=512
:D

Oczywiście w obu kierunkach coś tam focono i parę zdjęĆ tutaj się pojawi.




203
Imprezy / Śladami linii 19
« dnia: 19 Sierpień 2012, 20:02:17 20:02  »
Ano i pojechali :)

Najpierw sklepostop pod CH Europa II a następnie kierunek Brzezna. Po drodze pojechaliśmy dawną trasą linii 42 na Gaj a następnie już na trasę linii 19. Najpierw wykonaliśmy wjazd kieszeniowy na Chochorowice, potem pojechaliśmy na pętle Brzezna Litacz. Potem trzeba było sprawdziĆ czy jak PKS jeździ H9-21 szkolnymi kursami trzy przystanki dalej to czy #317 przejedzie. Sprawdzili, sfocili :)
Wróciliśmy na pętlę Brzezna Litacz i miał tu byĆ grill no ale, że wywołaliśmy spore zainteresowanie to nastąpiła ewakuacja drogą którą pokonywał Autosan H6 PKSu na pętlę w Strzygańcu. Tutaj także z racji okupowania pętli przez lokalne społeczności postanowiliśmy jechaĆ na ulicę Jagodową w Nowym Sączu. Tam na wale przeciwpowodziowym urządziliśmy w końcu grill.

No i następnie już tylko zjazd do zajezdni.

Zdjęcia poniżej - ogólnie plan dobry i trzeba takie imprezy robiĆ częściej.

A jeszcze najważniejsze - z podziękowaniami dla kierowcy :)




204
Działania GSMK / Nasze autobusy w obsłudze wesel
« dnia: 18 Sierpień 2012, 19:58:57 19:58  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji w Nowym Sączu nie prowadzi działalności gospodarczej, więc nie wynajmujemy autobusów. Możemy autobusy jedynie użyczyĆ.

Dziś nasz Jelcz M11 #317 obsługiwał właśnie gości weselnych. Pojazd został należycie przygotowany i przyozdobiony.

Zdjęcia za chwilkę wrzuci Hannibal.

205
Imprezy / Śladami linii 19
« dnia: 18 Sierpień 2012, 19:44:45 19:44  »
No więc godzina sie nieco zmieniła - start będzie dopiero 13:30 na Dworcu - koło 3-4h z grilem to około 17:30 koniec.

Proszę sobie prowiant wziąśĆ.

206
Imprezy / Śladami linii 19
« dnia: 17 Sierpień 2012, 20:55:29 20:55  »
Uwaga!

W tą niedzielę (19.08.2012r.) będzie mini impreza - śladami linii 19 czyli trasa do Brzeznej Litacz przez Chełmiec. Start o 12:00 na dworcu MPK, koniec jakieś 3-4h później. Zainteresowani mogą sobie wziąśĆ jedzenie na grila (zrobimy go chyba na pętli w Brzeznej).

W roli głównej Jelcz M11 #317.

Składka na paliwo zależna od tego ile km zrobimy i ile osób będzie. Wyjdzie gdzieś około 10-15zł.

Zgłoszenia na gg do Hannibala i do mnie.

:)

207
Tabor GSMK / 70
« dnia: 15 Sierpień 2012, 19:58:08 19:58  »
Dziś miała miejsce operacja "Tomb Raider" czyli oczyszczenie miejsc spoczynku Sanów H100 na terenie woj. łódzkiego. No i jest źle albo nawet i tragicznie:

http://phototrans.pl/15,279315,2274.html

http://phototrans.pl/15,20583,1051.html

Jeszcze 3 tygodnie temu istniały. Dziś ich już nie było.

Trzeci wrak (nieznany światu) istnieje ale posiada bardzo mało detali. Na wiosnę 2013 właściciel ma go kasowaĆ ale zaklepany jest kontakt i wtedy powinno udaĆ się wyjąĆ co tylko ten wrak ma.

Nadal brakuje:
- poręczy
- uchwytów poręczy
- stelarzy siedzeń
- deski kierowcy
- fotela kierowcy
- znaczków ozdobnych
- uchwytów klap
- klapy tylnej
- lepszych drzwi
Parę rzeczy ten wrak ma ale za mało by starczyło.

208
Tabor GSMK / 317
« dnia: 13 Sierpień 2012, 17:33:19 17:33  »
Jak wiadomo nasz M11 w sobotę i niedzielę nie obsługiwał linii 0 do Miasteczka Galicyjskiego gdyż uszkodzeniu uległa sprężarka. Dziś została rozebrana od a do z i choĆ usterka nie wyglądała na poważną taką niestety się okazała. Uszkodzony jest cały korbowód. Biorąc pod uwagę nie najlepszy stan pozostałych elementów to cała sprężarka nadaje się tylko i wyłącznie na złom. Trwa akcja pozyskania oryginalnej ikarusowskiej sprężarki a to zadanie łatwe nie jest - jest ona nietypowa z 2 powodów - pierwszy to dwa cylindry a nie jeden, drugi to napęd nie z rozrządu a paskiem klinowym.

209
Tabor GSMK / 94
« dnia: 4 Sierpień 2012, 13:13:55 13:13  »


Przybywa dachu - na początek poszycie zostało przyspawane na środku, niedługo będzie wygięte na całości a potem zostaną wycięte otwory na szybki.

[ Dodano: Sob Sie 18, 2012 12:03 pm ]
Dach ma nowe poszycie ale jeszcze nie ma ani otworów ani konstrukcji do mocowania szybek dachowych, odtwarzane są ranty szyby przedniej. Zdjęcia się kiedyś zrobi :)

210
W sumie to tematu nie było więc pora nadrobiĆ.

http://www.psmf.strefa.pl/mpk.html - taki ciekawy link i 4 zdjęcia PRek ex WPK Nowy Sącz właśnie z Gorlic - rok 1996 :)

Strony: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 ... 43