23 410 Wiadomości w 5 777 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 43
166
Administracja / Re: GSMK - plany na 2012
« dnia: 26 Grudzień 2012, 19:11:06 19:11  »
Podsumowanie roku 2012 w GSMK:

Cytat: "J.R."
Imprezy - plany z 2011 nie uległy zmianie, może 2012 będzie łaskawszy

- "Latem po latach" (miała byĆ w 2010) - okolice maja - Jelcz M11 #317 po najdalszych trasach WPK Nowy Sącz
- "MIGiem po halach" - okolice września - także Jelcz M11 #317 ale po Nowym Targu
- "Pożegnanie Jelczy M11 w Nowym Targu" - termin zależny od kasacji
- wyjazd na "Noc muzeów" Jelczem M11 #317


Wyszło jak wyszło - "Latem po latach" odbyło się, wyjazd na "Noc muzeów" także :) Doszedł nowy program w postaci krótkich wewnętrznych imprez - to napewno takie urozmaicenie dośĆ ciekawe i miłe. Niestety z przyczyn braku zainteresowania nie odbyły się obie planowane imprezy po Nowym Targu. Szkoda.

Cytat: "J.R."
Z taborem w GSMK jest dobrze i raczej ilościowo nie trzeba na razie nic więcej bo jeśli chodzi o remonty to jest przy czym robiĆ.

Tabor

- Zakończenie remontu Jelcza M11 #317
- Rozpoczęcie remontu Autosana H9-35 #94
- Zbieranie części do Sana H100B #70


Tutaj plan zrealizowano - #317 śmiga w najlepsze, #94 w stanie rozkładu powoli zbiera się do kupy, do #70 pare drobiazgów przybyło.

No i kolekcja poszerzyła się nieco - czyli mamy ostatnią H6 w postaci #27.

Cytat: "J.R."
Inne poważne operacje w tym:

Operacje i działania

- Operacje fotograficzne z cyklu "Mało mówiĆ, dużo fociĆ".
- Operacje pozyskiwania części.
- Zezłomowanie ostatnich liniowych "Migów" w Małopolsce.


No z tym MMDF nieco gorzej choĆ na Słowacji trochę poszaleliśmy. Pozyskiwanie części idzie dobrze, Migi także zezłomowane.


Podsumowując ogólnie rok 2012 bardzo udany dla GSMK. Udało się zrealizowaĆ plan. Podziękowania dla wszystkich dzięki którym to się udało :)

167
Hydepark / Humor
« dnia: 23 Grudzień 2012, 12:05:14 12:05  »

168
Tabor GSMK / 94
« dnia: 22 Grudzień 2012, 19:08:46 19:08  »
Bierząco postępy w #94. Jak to zwykło się mówiĆ w GSMK nie było dobrze. Zapadła krytyczna decyzja o wymianie 2 krótszych podłużnic. Trzeba było to zrobiĆ bo stare były w stanie krytycznym. Dłuższe wewnętrzne nie są najgorsze choĆ do nówek im troche brakuje ale wytrzymają, te już jednak kończyły swój żywot. Jak widaĆ wymagało to rozbebeszenia połowy wozu. Stan zdemontowanych podłużnic na zdjęciach, nowe mają dotrzeĆ po świętach.






169
Działania GSMK / Porady remontowe
« dnia: 22 Grudzień 2012, 19:01:36 19:01  »
Cytat: "ddzkm"
Znaczy się na takie, których nie da się oczyściĆ? Zawsze myślałem, że przy gruntowej odbudowie oczyszcza się 100% rdzy, ew. wymienia uszkodzone fragmenty?


Tak ale masz częśĆ elementów które są z grubej blachy a mają wżery. To wystarczy przejechaĆ to szczotką i zabezpieczyĆ - szlifując na połysk fizycznie zmniejszasz grubośĆ blachy a więc osłabiasz ją. Jeśli wżery są duże to się frament wymienia, jeśli nie to wystarczy tak zrobiĆ.

Cytat: "ddzkm"
Dlatego właśnie myślałem, żeby podwozie mojej przyczepy daĆ do profesjonalnego piaskowania, jeśli wszystko przygotuje się do niego wcześniej to cena wcale nie jest taka powalająca.


No dla nas cena była zaporowa.

Cytat: "ddzkm"
Na całe podwozie czy tylko w okolicach nadkoli?


A odkąd to się konserwuje tylko nadkola? To czarne po bokach i od spodu profili to właśnie bitex - od góry nie ma by dało się chodziĆ po kratownicy:





Zrobił się offtopic - wydzielam.

170
Działania GSMK / Porady remontowe
« dnia: 22 Grudzień 2012, 11:31:00 11:31  »
Cytat: "ddzkm"
Mam pytanie - możecie zdradziĆ czym zabezpieczacie antykorozyjnie kratownice w pojazdach?


Najpierw oczyszczenie mechaniczne czyli w naszym przypadku szlifierka kątowa i tarcza do czyszczenia, czasem druciana choĆ obecnie już powoli przymierzamy się do testów piaskowania. Drugi etap to na pordzewiałe elementy idzie Cortain. Trzeci etap to neokor w kolorze czerwonym, czwarty to neokor w kolorze srebrnym (taka kolejnośĆ kolorów gdyż ułatwia wykrycie niedomalowanych fragmentów). No i piąty etap to substancja biteksopodobna.

171
Komunikacja w Polsce / MZK Nowy Targ
« dnia: 8 Grudzień 2012, 19:56:44 19:56  »
MZK Nowy Targ wycofało z eksploatacji ostatniego liniowego MIGa w Małopolsce czyli wóz ex WPK Nowy Sącz #416. Oznacza to kres Jelczy M11 w naszym województwie.

W tej chwili w małopolsce pozostają dwa Jelcze M11:
- #12191 (rocznik 1987) z Krakowa (własnośĆ Muzeum Inżynierii Miejskiej) - oczekuje na remont
- #317 (rocznik 1986) z Nowego Sącza (własnośĆ GSMK) - śmiga w najlepsze ;)

Muszę w poniedziałek rozeznaĆ sprawę czy wrak #416 znajduje się jeszcze na zajezdni - może udałoby się wydrzeĆ parę części na zapas. No chyba, że zamierzają z niego zrobiĆ zabytek.

Ponadto MZK Nowy Targ wycofało ostatniego Autosana H6. Także ten model w wersji miejskiej odchodzi już ze służby.

172
Tabor GSMK / Re: 94
« dnia: 1 Grudzień 2012, 16:21:24 16:21  »
Schodów z tyłu brak za to kratownica w sporej części wyczyszczona i pomalowana.










173
Tabor GSMK / Autosan H6-20 'Melon' #27 MPK Nowy Sącz
« dnia: 28 Listopad 2012, 19:55:36 19:55  »
Zdjęcia wnętrza naszej H6:


Zdjęte obudowy napędów drzwi bo trwa walka z elektryką, jak widać zamontowana już z przodu tablica klapkowa a z boku jeszcze brak małej tablicy (leży na siedzeniu) bo trwa przeróbka wysięgników. Autko troszkę dojechane, kable na desce powyciągane, trwa usprawnianie wozu ale pojazd porusza się o własnych siłach :)

174
Tabor GSMK / 94
« dnia: 25 Listopad 2012, 15:12:52 15:12  »
Walka powoli przenosi się do tyłu pojazdu. W tej chwili środkowa częśĆ jest w dużej części już gotowa. Brakuje spodnich profili które trzeba wspawaĆ na podnośniku.




175
Tabor GSMK / Autosan H6-20 'Melon' #27 MPK Nowy Sącz
« dnia: 21 Listopad 2012, 18:24:02 18:24  »
Na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia przemiany gospodarcze i w konsekwencji większa dostępnośĆ prywatnych samochodów oraz upadek wielkich kombinatów przemysłowych sprawiły, że przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej musiały zmierzyĆ się z problemem zmniejszającej się systematycznie ilości pasażerów korzystających z przewozów zbiorowych. Rozwiązaniem bliskim optymalnemu wydawała się byĆ produkcja i włączenie do taboru mniejszych autobusów o niższych kosztach eksploatacji.
Zaprojektowania tego typu pojazdu podjął się Autosan. Długo jednak prace kończyły się na prototypach (naprawdę rozpoczęły się już pod koniec lat 80.). Dopiero w 1994 r. udało się wprowadziĆ na rynek model oznaczony symbolem H6-20. Wcześniejsze prototypowe wersje także oznaczano symbolem H6, z tym, że kolejne cyfry oznaczały kolejne wersje prototypu. I tak testom poddawano kolejno modele H6-01 (wersja miejska), H6-02 (wersja międzymiastowa) itd. W międzyczasie (1993 r.) na ulice Torunia wyjechały dwa Autosany H6-06, jednak do seryjnej produkcji wszedł dopiero wspomniany wcześniej H6-20.
Autobus ten jest autobusem wysokopodłogowym klasy mini. Zabiera 32 pasażerów, w tym 18 na miejscach siedzących. Seryjnie montowano w nim umieszczony z przodu silnik Perkins Phaser, choĆ wcześniej eksperymentowano z zastosowaniem w prototypach silników innych prodcuentów takich jak andrychowska Andoria, Star, TAM czy Iveco. Początkowo autobus wyposażony był w jedne dwuskrzydłowe drzwi umieszczone w środkowej części pojazdu, później zaś (od 1996 r.) dodano jednoskrzydłowe drzwi montowane w tylnej części autobusu (opcjonalnie można było wybraĆ też wersję z jednoskrzydłowymi drzwiami środkowymi). Modyfikacja ta podyktowana została wymaganiami postawionymi przez MPK Kraków, które złożyło duże zamówienie na dostawę Autosanów H6-20. Obok tego w obu wersjach kierowca wchodził do kabiny przez osobne drzwi otwierane ręcznie znajdujące się z lewej strony wozu. Kabina nie była całkowicie zabudowana, a od przestrzeni pasażerskiej oddzielała ją jedynie poręcz i niezbyt wysoka płyta pilśniowa (jedynie bezpośrednio za fotelem kierowcy montowano ścianę obejmującą cały obszar od podłogi do podsufitki.
Autosan H6-20 okazał się byĆ dośĆ ekonomicznym pojazdem, aczkolwiek komfort podróżowania nim daleki jest od ideału. Duży hałas spowodowany głośną pracą silnika, zawieszenie czułe na wszelkie nierówności jakich pełno na naszych drogach czy też trudności z przewożeniem większych bagaży stanowią spore mankamenty tej konstrukcji. TrwałośĆ tego modelu również pozostawiała wiele do życzenia. Przez wiele lat jednak brak alternatywy na rynku (przede wszystkim pod względem kosztów zakupu) sprawił, że przedsiębiorstwa kupowały właśnie Autosana H6-20. Ostatecznie tabor komunikacji miejskiej zasiliło ponad 200 tego typu autobusów.
Autosan H6-20 produkowany był seryjnie przez nieco ponad 5 lat. Ostatnie autobusy wyprodukowano w 1999 r., zaś sprzedano rok później. W międzyczasie bowiem w Sanoku powstał projekt Autosana H7-20, który stał się następcą popularnego Melona czy też Chrząszcza jak nieco mniej oficjalnie nazywano modele serii H6.

Do Nowego Sącza pierwszy Autosan H6 (jeszcze w wersji jednodrzwiowej) dotarł początkiem 1996 r. Obsługiwał wieczorne kursy linii 5 i a rano stworzoną dla niego linię A (kilkukrotnie wydłużaną, obecnie 42). Jego liniowa służba nie trwała jednak długo bowiem już w 1997 r. został przeniesiony do obsługi pogotowia technicznego (liniowego). Rolę tą pełnił do 2011r., zachowując przez cały czas numer taborowy #10.
Kiedy wóz ten przechodził do służby w pogotowiu technicznym, w Nowym Sączu pojawiły się kolejne Autosany H6-20 tym razem już dwudrzwiowe. Nadano im chronologicznie numery taborowe #11 i #12, które jednak później zmieniono na odpowiednio #21 i #22. W tym samym roku MPK Nowy Sącz otrzymało jeszcze trzy takie autobusy oznaczone numerami taborowymi #23-#25. Zestaw Melonów w naszym mieście uzupełniły wozy o numerach taborowych #26 i #27, które przybyły w 1997 r. Łącznie więc w MPK Nowy Sącz służyło 8 Autosanów H6-20, z których jeden (#23) został w 2007 r. skasowany. Pozostałe zaś sukcesywnie przechodziły remonty kapitalne.
Autobusy te początkowo obsługiwały nowe i mniej popularne wówczas linie takie jak 35 czy 44. Pojawiały się również na ulicach wieczorami oraz na kursach nocnych innych linii, gdzie frekwencja pasażerów była niższa. Przez lata były niezastąpione na nowych trasach linii 8 i 9, które biegły bardzo wąskimi i krętymi uliczkami, gdzie przejazd większego autobusu był niemożliwy. Trzy pojazdy ze względu na znaczne wyeksploatowanie zostały kasowane w IV kwartale 2011r. Pozostałe trzy wozy wozy zostały wycofane po wakacjach 2012r. Ostatni kurs odbył #27 na linii 8 4.09.2012r. i dzięki przychylności MPK autobus ten został zachowany.
Jednak potrzeba jeszcze raz wezwała wóz #21 do służby - w dniach 17.09.2012-24.10.2012r. autobus obsługiwał specjalną objazdową linię 103. 24.10.2012r. o 15tej autobus zjechał po raz ostatni do zajezdni kończąc tym samym historię Autosanów H6 w Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza.

Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji dziękuje prezesowi MPK Nowy Sącz za sprzedaż autobusu Autosan H6-20.02 #27 do kolekcji stowarzyszenia.

Oficjalna podstrona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/autosan_h6_27.php

Docelowy wygląd pojazdu:


176
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Ogórki
« dnia: 21 Listopad 2012, 17:36:05 17:36  »
Nie tak było.

Ogólnie w Nowym Sączu były zarówno oryginalne ©kody jak i Jelcze 272 MEX.


Oto oryginalna ©koda 706 RTO o numerze #33. Zdjęcie pochodzi z lat 70tych właśnie. Czyli stacjonowały także w zajezdni Naściszowska. Liczba ogórków ulegała zmianie - w momencie przeprowadzki z zajezdni Naściszowska na zajezdnię Wyspiańskiego ta liczba wynosiła około 30 sztuk. Do tego było parę ogórków w oddziałach Gorlice i przynajmniej jeden w Limanowej.

Do tego było dziesięĆ przyczep Jelcz P01 o numerach od #1 do #10. Co ciekawe numery taborowe Jelczy 272 MEX także zaczynały się od #1 do około #40.

No i parę zdjęĆ ogórków które już pewnie znacie:






I dalej w tle:


I zdjęcia Pana Turżańskiego:






Zdjęcia przyczep:

177
Tabor GSMK / Remont #94 (w trakcie)
« dnia: 10 Listopad 2012, 21:47:29 21:47  »
Wczoraj i dziś nastąpił znaczny postęp. Przybyły profile pod przednie schody oraz sporo nośnych elementów.






178
Tabor GSMK / Jelcz L090M 'Kombajn' #51 MPK Nowy Sącz
« dnia: 6 Listopad 2012, 19:50:13 19:50  »
Taki jak był w oryginale - Pixelem nic innego nie zasteruje.

[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 6:30 pm ]
Tablice zamontowane ale z nieznanych powodów na razie nie działają. Walka trwa.

179
Działania GSMK / Ciekawostki i prezentacje naszych autobusów
« dnia: 6 Listopad 2012, 19:31:30 19:31  »
Pojazdy GSMK zmieniły swoje stojanki. Wszystkie autobusy (dziś już stoją #70, #278 i #51, jutro przejedzie #317) stoją w drugim końcu zajezdni - tam gdzie na samym początku stały nasze autobusy.

180
Tabor GSMK / 51
« dnia: 6 Listopad 2012, 19:29:18 19:29  »
No i jest dobrze - mam komplecik tablic klapkowych Pixela do naszego wozu :) W sobotę jeśli będą prace to montujemy je  :twisted:

Strony: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 43