Jelcz L090 #51 - Remont
|
|
|
|
Relacja z remontu pojazdu:
2.10.2009r. Usunięto z pojazdu całopojazdową reklamę. Tak więc oprócz powierzchni bocznych i tylnej blachy trzeba było wyczyścić wszystkie szyby. Ponieważ nasz pojazd 3.10.2009r. brał udział w imprezie "Ostatnie żniwa sądeckich kombajnów" nie udało się usunąć kleju pozostałego po folii. |
4.12.2009r. Prace ruszają pełną parą. Pojazd został całkowicie oczyszczony z kleju, wymyto nieużywane od lat schowki, określono szczegółowo rzeczy które jeszcze trzeba zrobić. Czas nieco zweryfikował pierwotne założenia - podczas remontu wyszło jeszcze kilka kolejnych rzeczy do poprawki. |
12.12.2009r. Trwa ustalanie które elementy poszycie trzeba wymienić bądź naprawić. Również szykujemy wszystkie detale jakie #51 utracił przez 10 lat swojej służby - części te zostały odkupione na złomie z #52 i #53. |
25.01.2010r. Rozpoczął się remont kapitalny. Na początek nadkola następnie schowek. |

29.01.2010r. Dalsze postępy (schody, schowek itp). |
6.02.2010r. Gotowy na lakierowanie. |
12.02.2010r. Lakiernia i pierwsza warstwa podkładu. |
1.03.2010r. Ukończone drzwi i lakier na dachu oraz górnej części autobusu. |
5.03.2010r. Rozpoczynamy sprzątanie i montaż pierwszych elementów. Wóz wygląda tak jak w 1999r. |

12.03.2010r. Montaż trwa, a wóz się już prezentuje. |
9.04.2010r. Pompa paliwowa naprawiona, instalacja elektryczna spięta, nadkola zamontowane, listwy od drzwi kierowcy przynitowane, hamulce sprawne - zostało już tak niewiele. |
6.05.2010r. Wszelkie informacje o naprawionym układzie paliwowym są przedwczesne - dopiero dziś udaje się ostatecznie sforsować wszelkie trudności i uznać wóz sprawnym. |
15.05.2010r. Czyszczenie za ostatnim rzędem siedzeń, wymiana porysowanych tyłów oraz nowy pokrowiec fotela kierowcy. |
21.05.2010r. Operacja połysk (i jelczańskie napisy, i biały pasek, i nowa stojanka). |

28.05.2010r. Zakończył się trudny przegląd autobusu jako zabytku. |
2.06.2010r. Otrzymaliśmy upragnione tablice pojazdu zabytkowego. |
Remont uznaje się za zakończony. |
|
|