23 425 Wiadomości w 5 790 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 43
391
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 31 Marzec 2011, 21:40:59 21:40  »
Dziś poległ ostatecznie przód naszego M11. Zakupy hurtowe w postaci blachy na dach i tył oraz słupki (te które trzeba wymieniĆ) zrobione. Złom wywieziony - fundusz remontowy zatem wzmocniony. Zdjęcia pojazdów w wyglądzie fabrycznym przygotowane.
W piątek wieczorem #317 ma mieĆ gotowy przód i tył oraz zaawansowane krawędzie dachu. Słowem będzie się działo :)

ps. cenne detale jak literki JELCZ i M11, przetłoczenie pod rejestrację itp są na miejscu bo blachy od razu będą miały wywiercone otwory montarzowe :)

Siły robocze zmobilizowane, w pełnej gotowości. Ogólnie nie jest dobrze - jutro i pojutrze szykuje się ostra jazda :D


No i dziś działo się - jest małe opóźnienie w planie ale przód jutro przybędzie. Dziś wygląda to tak:


392
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 22 Marzec 2011, 20:39:21 20:39  »
Cytat: "lukmek"
Panowie mam pytanie techniczne odnoście MIGa.
Czy mógłby mi ktoś podaĆ numer katalogowy/kod jaki nosi siłownik sprzęgła?
Czy ten: http://www.bazarek.pl/produkt/1872538/wysprzeglik-jelczautosan-ref-chs-28.html jest odpowiedni do tego wozu?


Numerów katalogowych nie mamy. Wg wiedzy posiadanej i po konsultacjach technicznych nie jest to częśĆ do M11. Biorąc pod uwagę, że Jelcz M11 to tak naprawdę Ikarus 260/280 w innej budzie to prędzej pasowałoby to: http://www.bazarek.pl/produkt/1431036/silownik-sprzegla-2378-ikarus-mom2378.html

393
Cytat: Burdzio
Na szczęście prawdziwe psiukacze jeszcze tu wrócą  :twisted:


No i psiukacze wróciły a konkretnie jedna sztuka :)
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to na koniec 2013 lub na początku 2014 roku sprawny pojazd będzie miał premierę po remoncie.



W sumie to drugi typ pojazdu jaki został przywrócony do Nowego Sącza - pierwszy to Jelcz M11.
Co do psiukacza jeszcze - większość pracowników MPK doskonale pamiętaja te autobusy, były chwalone za prostote konstrukcji i niezawodność. Zostały wyeliminowane przez "Berliety" które nowoczesną sylwetką zmieniały wizerunek komunikacji miejskiej. Co ciekawsze przez ten zabieg w 1986r. przez krótki okres czasu (parę miesięcy) Jelcze PR110 były jedynym typem autobusów w Nowym Sączu. Pod koniec roku dołączyły pierwsze Jelcze M11. Paradoksalnie raz jeszcze przez parę miesięcy w 1992 roku znowu Jelcze PR110 miały monopol - M11 przekazano do Nowego Targu a Scanie CN112 przybyły pod koniec wakacji 1992 roku. Chwilę potem do kompletu dołączyły dwa Jelcze 120M zwiastując na zawsze koniec monopolu PRek.

394
Tabor GSMK / 179
« dnia: 15 Marzec 2011, 18:16:53 18:16  »
Zdjęcia autobusu:



Jeszcze jedno zdjęcie z trasy:



I z bazy z wczoraj:



No normalnie można tak codziennie zdjęcia robiĆ :)

395
Tabor GSMK / 317
« dnia: 14 Marzec 2011, 18:28:58 18:28  »
Wreszcie na własnych kołach :)


396
Tabor GSMK / Autosan H9-35 'Psiukacz' #94 WPK Nowy Sącz
« dnia: 10 Marzec 2011, 18:52:49 18:52  »
10.03.2011 - GSMK stało się właścicielem Autosana H9-35 #179 ex MKS Krosno z III serii produkcyjnej.

O modelu:

Kiedy do produkcji wchodził SAN H-100, konstruktorzy z fabryki w Sanoku już pracowali nad jego następcą. Powstały prototypy autobusów Sanos A9 oraz Sanok 09, a następnie w 1969 r. pierwszy projekt Autosana. Dalsze prace zdecydowano się kontynuowaĆ właśnie pod tą ostatnią nazwą. Powstały zatem Autosany oznaczone symbolami H12, H11 i wreszcie H9, który w latach 1970-1973 wyprodukowano w czterech seriach protypowo-informacyjnych w wersjach międzymiastowej i turystycznej.
Pierwszy Autosan H9 w wersji miejskiej, oznaczony jako H9-33 zjechał z taśmy produkcyjnej w 1975 r. Równocześnie rozpoczęto produkcję modelu H9-35. Wersje te różniły się między sobą silnikiem - w pierwszej montowano silnik produkcji Stara S359, a w drugiej zaś produkowany przez andrychowską Andorię 6c107 (na licencji brytyjskiego Leylanda). W obu montowano identyczną 5-biegową manualną skrzynię biegów S5-45. Niestety znów nie udało się powróciĆ do samonośnej konstrukcji nadwozia. Autosan H9 zbudowany był na podłużnicowej ramie podwozia współpracującej z samonośnym nadwoziem. Wyposażono go w dwie pary dwuskrzydłowych drzwi w przedniej (przed przednią osią) i tylnej (za tylną osią) części pojazdu. Podobnie jak w ostatnich SAN-ach, na ścianie czołowej umieszczono ekspozytor tablicy kierunkowej. PojemnośĆ Autosana H9-35 nie była zbyt duża. Autobus mógł przewieźĆ 70 pasażerów, w tym 24 na miejscach siedzących. Dlatego też wozy te eksploatowano głównie w mniejszych miastach.
Główne założenia konstrukcyjne przez ponad dwadzieścia lat produkcji Autosana H9 praktycznie nie zmieniały się. Stąd już na początku lat 90. był to model przestarzały, wciąż jednak znajdujący odbiorców głównie z uwagi na przystępną cenę. Przedsiębiorstwa komunikacyjne, które od lat eksploatowały te pojazdy, były poza tym bardzo dobrze przygotowane do sprawnej ich obsługi. Autosan zresztą, podobnie jak Jelcz, próbował w 1999 r. podbiĆ rynek związany z planami zapewnienia dzieciom transportu do szkół zgodnie z założeniami ówczesnej reformy systemu edukacji. W ofercie firmy zatem pojawił się zbudowany na bazie Autosana H9-35 model Kleks dostosowany do wymogów stawianych przez potencjalnych odbiorców. Jak wiadomo pomysł ten udało się zrealizowaĆ jedynie w bardzo wąskim zakresie, dlatego też w 2000 r. zapadła decyzja o zakończeniu produkcji miejskiej Autosana H9-35. Dla uzupełnienia należy wspomnieĆ, że model H9-33 z nieco mocniejszym silnikiem wycofany z produkcji już w 1980 r. Łącznie powstało ok. 8,7 tys. egzemplarzy Autosana H9-33 i H9-35.
Po polskich drogach do dziś jeździ ok. 270 Autosanów H9-35, obsługujących komunikację miejską. Są one stopniowo wycofywane z eksploatacji i zastępowane nowymi autobusami innych producentów.
Autosany H9-35 były produkowane w 3 seriach produkcyjnych różniących je detalami. I seria powstawała w latach 1975-1977 i posiadała świetliki oraz drzwi kierowcy. II seria produkowana była w latach 1977-1978, posiadała świetliki ale sporo detali zostało przekonstruowanych. Seria III produkowana była od 1978 do końca produkcji w 2000r i posiadała już "klasyczny" wygląd. Ogólem powstało około 8700 sztuk tych autobusów.

W służbie Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza

W Nowym Sączu Autosany H9-35 pojawiły się tuż po rozpoczęciu produkcji seryjnej, a więc w 1975 r. Ostatni tego typu autobus przybył do naszego miasta w 1982 r. Łącznie pojawiło się tutaj około 30-40 Autosanów z serii H9-35. Numery taborowe były wspólne z oddziałami w Limanowej i Gorlicach. W komunikacji miejskiej Nowego Sącza na pewno służyły autobusy o numerach taborowych: #78, #88, #92, #93, #94, #104, #105, #118, #119, #120, #121, #138, #139, #140, #141, #143 i #158. Ostatnie sztuki wycofano z eksploatacji w 1986 r. W 1986r. jeden Autosan H9-35 #146 został przekazany z oddziału Gorlickiego do służby w Nowym Sączu jako Pogotowie Liniowe (złomowany w 1991r.).
Należy podkreśliĆ, że poza paroma wrakami z I i II serii produkcyjnej nie nadającymi się do odbudowy nie zachowano w całym kraju ani jednego egzemplarza tego autobusu z tych roczników. Ponieważ egzemplarze serii III wciąż są eksploatowane zapewne parę z nich docelowo zostanie zachowanych jako pojazdy zabytkowe przez inne stowarzyszenia.
Z tego powodu GSMK postanowiło na podstawie egzemplarza z serii III odtworzyĆ pojazd z serii II. Wiele detali zostało pozyskanych z wraków tych pojazdów: z H9-35 seria II z Sandomierza, H9-35 seria I z Rokitnicy koło Łasku, H9-03 z Holendrów koło Zduńskiej Woli).
Z racji braku zachowania jakiegokolwiek nowosądeckiego egzemplarza Autosana H9-35 GSMK podjęło próby sprowadzenia z innego miasta takiego pojazdu. Początkiem 2011r. udało się odkupiĆ z MKS Krosno egzemplarz z 1988r. jeżdżący tam z numerem taborowym #179. Pojazd zostanie wyremontowany i przejdzie przebudowę którą zaczniemy zaraz po zakończeniu remontu Jelcza M11 #317. Pojazd po remoncie otrzyma numer taborowy #94.

Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji dziękuje:
Krzyśkowi z Tarnobrzegu za pomoc w pozyskaniu części z kasowanego wraku H9-35 #38 (ex MKS Sandomierz, seria II),
Łukaszowi (nick PeKaeS) z Łodzi za pomoc i doprowadzenie do bezcennych wraków H9-35 #? (ex WPK Sieradz, seria I), H9-03 (właściciel prywatny),
Krzychowi z Piotrkowa Trybunalskiego za udział w akcji pozyskiwania detali,
MKS Krosno za sprzedaż Autosana H9-35 #179 który stanowi podstawę do odbudowy pojazdu serii II.


Oficjalna podstrona pojazdu: http://www.gsmk.org.pl/podstrony/autosan_h935_94.php

Docelowy wygląd pojazdu:

397
Tabor GSMK / Re: 317
« dnia: 5 Marzec 2011, 15:07:42 15:07  »
No to może kabrio :?: :P
Poległo skrajne poszycie dachu - reszta jest w stanie dobrym. Ogniska korozji są tylko koło wywietrzników, przy łączeniu z tyłem (tył i tak będzie wymieniany) oraz nad kierowcą - tutaj może się okazaĆ, że trzeba wymieniĆ kawałek poszycia. W zaskakująco dobrym stanie są profile konstrukcji - choĆ parę odcinków pewnie trzeba będzie wymieniĆ. W każdym razie jest to jedyne miejsce kratownicy które zaskoczyło nas pozytywnie.
Pozatym walka z elektryką i biteksowanie podwozia - ale to już prawie przy każdych pracach jest to nie focę tego.



W najbliższym tygodniu trzeba z kasowanego #350 wyciąĆ tył bo jest całkiem dobry i nada się do #317 :)

398
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / 6 AUTOSANÓW W NOWYM S¡CZU
« dnia: 5 Marzec 2011, 09:59:29 09:59  »
#201 mają z #55
#202 ma jeden z #358 i z #350
#203 mają z #354
#204 mają z #283
#205 mają z #348
#206 jeszcze nie ma stałej obsady

#354 wziął kierowca z #296 bo #296 przeznaczony do kasacji
#358 ma kierowca z #331 bo #331 jest odstawiony i oczekuje na kasację
#350 kasacja (auto jest już w trakcie kasacji)
#283 przeznaczony do kasacji ale jeszcze w ruchu (z racji awarii #112 i #57)
#348 tak jak #283

399
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / limanowa
« dnia: 2 Marzec 2011, 19:35:24 19:35  »
Ex WPK Nowy Sącz, ex MZK Limanowa:





[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 8:44 pm ]
Wóz ex MZK Limanowa - jedyny tamtejszy Jelcz M11:

400
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / 6 AUTOSANÓW W NOWYM S¡CZU
« dnia: 2 Marzec 2011, 18:32:11 18:32  »
Zdjęcia sprzed paru dni - zaraz po tym jak przyjechały (sory za jakośĆ).















Zaraz będą kolejne zdjęcia.

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 7:08 pm ]
No i po prezentacji.
#203 woził dziennikarzy a potem #206 wykonał jazdy próbne i "boĆki" zostały dopuszczone do eksploatacji na liniach 8 i 9. Jedyna linia na którą otrzymały zakaz wjazdu to 11. Powód jasny - przejazd kolejowy w Barcicach - na pusto przeszedł na minimetry a przy obciążeniu nie można ryzykowaĆ. A miały pojawiaĆ się tam w niedziele - cóż zostanie solbus.

Jutro #206 robi 13 a pozostałe "boĆki" na 100% będzie na 17, 31, 36. W piątek debiut na 9 :D W końcu na tej linii będzie coś innego niż H6 jechało planowo.

#331 i #350 zostały dziś odstawione. #296 jeździĆ będzie najdalej do poniedziałku. #354 trafia na bisówkę za #296 a #358 za #331.


401
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / 6 AUTOSANÓW W NOWYM S¡CZU
« dnia: 1 Marzec 2011, 15:50:41 15:50  »
Autobusy gotowe - wymyte i dopieszczone, załogi przydzielone tak więc jutro prezentacja.

W czwartek będą na takich liniach jak 13, 17, 28, 31 i 36 - nie pamiętam na czym ostatni. W piątek chyba się 44 któremuś trafi.

Ogólnie autka są fajnie oklejone - dużo detali się nabawiły :) Małe rzeczy a podrasowany wygląd :P

Tak jeszcze z 15 dużych by pasowało, wyciąĆ PRki i jest OK. Oby jakiś projekt był w przyszłym roku.

402
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / 6 AUTOSANÓW W NOWYM S¡CZU
« dnia: 28 Luty 2011, 20:32:30 20:32  »
Coś mowa była o 10:30 ale czy tak to nie wiem.

403
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / 6 AUTOSANÓW W NOWYM S¡CZU
« dnia: 28 Luty 2011, 20:25:43 20:25  »
Wszystkie autobusy zarejestrowane. Mają już naklejone numery taborowe, loga i wszystkie informacyjne naklejki. Także są już uzbrojone w kasowniki oraz kasy fiskalne.

W środę prezentacja na Rynku po czym #206 uda się na jazdy próbne po newralgicznych punktach sieci komunikacyjnej MPK Nowy Sącz.

404
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 26 Luty 2011, 20:11:02 20:11  »
Jak dotarła reszta to nie udało się wykadrowaĆ wszystkiego bo zajmują za dużo kanałów :P

405
Tabor GSMK / 317
« dnia: 26 Luty 2011, 16:59:01 16:59  »
Przód wyczyszczony i pomalowany. Głowne przewody elektryczne w peszlach znalazły się we właściwych miejcach.






Strony: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 43