23 410 Wiadomości w 5 777 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43
571
Jak w temacie - posłuży do sporządzenia szablonów na "filmy" do historycznych wozów. Sporządzono na podstawie spisu linii by Misiek :) .
Oczywiście chodzi o "filmy" nie obecnie stosowane ale takie jak były dawniej - z obiema końcówkami jak na tym zdjęciu: http://gsmk.org.pl/galeria/details.php?image_id=117

1
Bulwary Obrońców Narviku
¯eleźnikowa Mała

2
Bulwary Obrońców Narviku
Bącza Kunina

3
Bulwary Obrońców Narviku
Poręba

4
Dworzec PKP
Ubiad

5
Dworzec PKP
Dąbrowa

6
Biegonice SZEW
Wielogłowy

7
Dworzec PKP
Westerplatte

8
Dworzec PKP
Rytro Jantar

9
Dworzec PKP
Podegrodzie

10
Dworzec PKP
Cyganowice

11
Dworzec PKP
Przysietnica

12
Konarskiego
Grunwaldzka

13
Bulwary Obrońców Narviku
Brzezna Litacz

14
Magazynowa
Kunów

15
Dworzec PKP
Mszalnica Góry

16
Wyspiańskiego WPK
Klęczany

17
Dworzec PKP
Wilczyska

18
Librantowa Szkoła
¯eleźnikowa Wielka

19
Bulwary Obrońców Narviku
Brzezna Litacz

20
Wyspiańskiego WPK
Niskowa

21
Dworzec PKP
Kosarzyska

22
Biegonice SZEW
Trzetrzewina

23
Gołąbkowice
Krakowska Helena

24
Konarskiego
Stary Sącz Os. Słoneczne

25
Piątkowa Tartak
Ogrodowa

26
Bulwary Obrońców Narviku
Kamionka Górna

27
Piątkowa Tartak
Biegonice SZEW

28
Nowobielowicka
Zdrojowa Berlinga

29
Dworzec PKP
Mszalnica

30
Dworzec PKP
Mogilno

31
Dworzec PKP
Piątkowa Łęg

32
Dworzec PKP
Paszyn Potoki

33
Bulwary Obrońców Narviku
Podegrodzie

34
Bulwary Obrońców Narviku
Mokra Wieś

35
Bulwary Obrońców Narviku
Rogi

36
Gorzków
Ogrodowa

37
Bulwary Obrońców Narviku
Bogusza

dorobione potem bez numeru w kółeczku

38
Dworzec PKP
Koniuszowa

39
Dworzec PKP
Krużlowa

lista pytań:
- Bulwary Obrońców Narviku - jak na filmie to było i czy przez "v" czy przez "w" :?:
- Biegonice Zakłady Elektrowęglowe było samo Biegonice :?:
- Klęczany Dom Kultury było samo Klęczany :?:
- jak były skracane dłuższe nazwy :?: pamięta ktoś :?:
- jakie były dodatkowe teksty na filmach (na pewno BIS) - jakie inne :?:

W czerwcu rozpoczynamy operację naniesienia końcówek na czyste "filmy". Komplet do PR110 to 2 filmy z samymi cyframi, 2 z cyframi i końcówkami oraz 1 z samymi końcówkami. Do M11 idzie jeden film mniej - nie ma wewnętrznego z cyframi i końcówką.

ps. Linie A i B nie były naniesione na filmy - autobusy jeździły z tablicami ale nie wiem czy nie miały końcówek i linii z Krynicy. Proszę o odpowiedź i ewentualną listę końcówek.

572
Administracja / Spotkania
« dnia: 23 Marzec 2009, 21:05:24 21:05  »
GSMK jest stowarzyszeniem entuzjastów komunikacji działającym na terenie Nowego Sącza i okolic.

Zapraszamy wszystkich na nasze forum i na nasze spotkania. Nie trzeba byĆ członkiem - jeśli się przekonasz to wtedy dołączysz do nas.


Informacje na temat spotkań GSMK:

Spotkania odbywają się w zajezdni MPK Nowy Sącz przy ulicy Wyspiańskiego 22.
Miejsce spotkań (sala, plac czy hala) jest podawane przed każdym z nich.
Termin spotkań podawany jest w tym temacie (mniej więcej raz, dwa razy do roku).


Ponadto odbywają się prace remontowe naszych pojazdów, można także wtedy się z nami spotkaĆ (praktycznie co tydzień). Kiedy - najlepiej zapytaĆ kogoś z zielonym nickiem na PW.


Aby dołączyĆ do GSMK należy wypełniĆ deklarację członkowską i dostarczyĆ ją na nasze spotkanie.
Pobierz deklarację

573
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Historią dla nas to jest...
« dnia: 9 Marzec 2009, 18:01:53 18:01  »
Partia zdjeĆ historycznych autobusów z Nowego Sącza i okolic. Kilka zdjeĆ jest wrzuconych ponownie bo ten dział jest całkowicie jawny. Zdjecia pochodzą z pocztówek, archiwum MPK oraz niektórych miłośników.



Jedna z głównych pętli - pod dworcem PKP. Na pierwszym planie stoi Star 52, na drugim stoją dwa Sany H01. Ten czerwony to na pewno MPK, też żółty myślę, że poprostu tak wyszedł na focie ale to raczej wóz MPK także. Zdjęcie jest podwójne - na czarno-białym jest dużo lepsza ostrośĆ dlatego jest dodane.


Rynek, pętla autobusowa na południowej pierzei a więc pierwsze lata funkcjonowania komunikacji miejskiej w Sączu. Star 52 albo oczekuje na pasażerów albo opuszcza Rynek.


Ulica Jagiellońska - obecny deptak. Lata 60te może 70te bo ulica jest już jednokierunkowa. Star 52 komunikacji miejskiej jedzie z Rynku.


Rynek - pierzeja północna. Lata 70te. Tam przeniesiona była pętla MPK. Pomiędzy drzewami widaĆ Sany - ten gorzej widoczny to prawdopodobnie H100B a ten bliżej to San H27B.


Dworzec PKP a przed nim stoją widoczny w całości San H27B i widoczny w kawałku prawdopodobnie San H100B.


Rynek - San H100B podjeżdża na częśĆ przystanku dla wysiadających.


Rynek. Lata 70te. San H100B stoi nieco dziwnie bo na środkowym pasie pierzei południowej Rynku. Inny San H100B jedzie wschodnią pierzeją. Co ciekawe zwraca uwagę bardzo nietypowa organizacja ruchu na Rynku. Pierzeje wschodnia i zachodnia mają ruch dwukierunkowy natomiast północna i południowa jeden kierunek - tak jak obecnie. Pozatym na płycie Rynku przed obecnym Empikiem stoi Jelcz 043. Zapewne jakiś przewóz turystów.


San H100B #72 pokazuje swój zad jadąc Aleją Batorego na Helenę na sławnej linii 0. W sumie to niewiele się tu zmieniło :)


Rynek - San H100B jedzie pierzeją wschodnią. Nie ma już przystanku końcowego pod obecnym Empikiem. Jest to schyłek Sanów w Sączu.


Aleja Wolności - San H100B #83 lekko sfatygowany paroma latami eksploatacji zmierza wprost do zatoki przystankowej. W oddali inna H100tka skręca w Mickiewicza jadąc do Rynku lub na dawną pętlę przy Długosza.


Autosan H9-35 #93 z drugiej serii produkcyjniej opuszcza sądecki Rynek. Pojazd nosi ślady intensywnej eksploatacji o czym świadczy siedzący nisko zad. WidaĆ do niedawna używany przystanek Rynek Merino.


Zajezdnia MPK - Jelcze PR110 stoją na placu - trwa strajk. #366 zmienił się nie do poznania, #326 dawno już nie ma na stanie MPK.


Dworzec MPK przy ulicy Kolejowej. Jelcz PR110 #278 wygrzewa się w promieniach zachodzącego słońca. Też trudno dziś rozpoznaĆ ten wóz. Ale służy on nadal :)


Scania CR112 #101 oczekuje na swój planowy odjazd do Cyganowic na linii 10.


WPK Nowy Sącz oddział Gorlice. San H100B na uliczce prowadzącej od Rynku.


Królowej Jadwigi - Zajazd. Taki ładny podświetlany słupek. Tyle ich było a nie ma już żadnego. A wiata - ma tylko pomalowane na brązowo nogi. I zieleniny przybyło :)


Na 50lecie szykowano zdjecia z okolic Nowego Sącza. Pojechano w tym celu dwoma wozami - Jelcz 120M #379 i Autosan H6 #24 nad Jezioro Rożnowskie.


#379 i #24 prezentują się na płycie Rynku.


Tematy PKSowskie:


Stary Sącz - Rynek. Dwa Sanosy stoją na parkingu. Swoją drogą to były ciekawe autobusy. Podróż z Krakowa do Sącza to tylko dla wytrwałych.


Nowy Sącz - Rynek. W głębi stacja paliw wprost na rynku, a z boku stoją autobusy PKS na pierwszym dworcu :) Na pierwszym planie wóz niezidentyfikowany, na drugim planie San H01A a z tyłu prawdopodobnie stoi Star 52.


To samo miejsce, inne ujęcie. Stoi Star 52. Na 90% to PKS - lokalizacja i brak okrągłej tarczy z numerem linii (skan skądś ściągnięty - nie mam oryginału).

ps. Ze znanych mi widokówek Nowego Sącza autobusy są jeszcze na 7 z nich. Jedną wiem kto ma - załatwi się :) Dwie kolejne będę miał na dniach. Pozostałe 4 są bardzo trudne do zdobycia (na jednej Nysa, na drugiej niezidentyfikowane autobusy MPK, na trzeciej San H100A PKSu a na czwartej San H01B oddziału Gorlickiego). Na razie tyle udało się wygrzebaĆ. W miarę możliwości postaram się przetrzepaĆ archiwa MPK ale raczej ze zdjęciami jest bardzo ale to bardzo ciężko.

574
Działania GSMK / Szukamy wszystkiego związanego z sądeckimi autobusami
« dnia: 6 Marzec 2009, 17:55:05 17:55  »
Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji poszukuje:

- wraków autobusów
- zdjęĆ sądeckich autobusów
- wszystkich pamiątek związanych z komunikacją i historią komunikacji

Prosimy o kontakt:

mail: zarzad@gsmk.org.pl
list: 33-310 Nowy Sącz ul.Wyspiańskiego 22

Z góry dziękujemy za wszystkie informacje.



575
Komunikacja w Polsce / Re: Takie tam tramwajowe...
« dnia: 2 Marzec 2009, 18:15:39 18:15  »
Cytat: "spex"
A czy ostatnio byłeś się przejechaĆ w uruchomionym KST? Bo to prawda iż dawniej KST był szybko bo miał szybki. Ale teraz się dużo zmieniło, nawet wprowadzili korektę przelotów dzięki obszarowemu sterowaniu ruchem i tramwaj jedzie o te 4 m szybciej.


Byłem - różnicy nie widzę. Polecam PSTkę - właśnie chodzi o sam sposób rozwiązania skrzyżowań i torowisk bo KST jest KST tylko z nazwy - jak przytka choĆby na skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich to przefrunąĆ nie przefrunie. Pozatym Poznań nie kieruje tylu linii w danym kierunku dlatego trasy mają przepustowośĆ z zapasem. Tego w Krakowie nie ma - jak wlecze się przed skunksem inny tramwaj to nie wyprzedzi go po drucie. Brakuje tutaj przemyślenia do końca. Tak samo błędem wg mnie jest połączenie odcinka Downa-Kurdwanów do Wielickiej - można było tak jak we wcześniejszym projekcie pociągnąĆ tory do Borku Fałęckiego. Owszem potrzebny byłby wiadukt nad/pod torami i potem nad/pod Zakopianką ale torowisko z Borku Fałęckiego idzie w ulicy dopiero w centrum a tak jest cały czas wydzielone.

Cytat: "spex"
A co tramwaju 2systemowego, chodzi ci o coś na wzór Karlsruhe?
http://infotram.pl/text.php?from=search&id=9951
http://infotram.pl/text.php?id=10061&from=tag


Dokładnie chociaż mam nadzieję, że technika i desing posunęły się ciut na przód :)

576
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Dyskusje na temat schematów
« dnia: 1 Marzec 2009, 20:50:59 20:50  »
Dobra - trzeba zabraĆ się za schematy PKSów.

Burdzio co na froncie słychaĆ :?: Co masz gotowe :?: Albo tu umieśĆ albo na maila prześlij.

Jutro o ile dotrze już pismo oficjalne będę załatwiał numery taborowe wozów i daty przyjścia i kasacji.

Jak dobrze pójdzie częśĆ odnośnie taboru MPK chciałbym zamknąĆ do końca marca. Mam nadzieję, że również do tego czasu uda się napisaĆ historię komunikacji miejskiej w Nowym Sączu i przygotowaĆ parę schematów sieci z niektórych lat.

Kto pisze historię komunikacji? Chociaż ogólnie - ja potem mogę to przeredagowywaĆ ale tu trzeba osobę która siedzi w trasach.

Również pytanko czy coś w sprawie danych z PKSu wiadomo, lub kiedy tak w przybliżeniu będzie coś wiadomo :?: Oraz kto pisze historię PKSu na Sądeczczyźnie :?:

577
Komunikacja w Polsce / English Russia
« dnia: 28 Luty 2009, 11:23:00 11:23  »
No pociąg wymiata :D ciekawe jak to na zakrętach się spisywało skoro ciąg z silników był skierowany prosto - czy nie wynosiło go z torów :P

Ale jeszcze tu ciekawostka - tramwaj na zamarzniętej rzece - to tylko u ruskich mogli wymyśliĆ:
http://englishrussia.com/?p=1698

Tu to fajny bajer - tzw. prametro czyli tramwaj w tunelu: http://englishrussia.com/?p=1636

578
Administracja / Jesteśmy stowarzyszeniem !!!!! :)
« dnia: 26 Luty 2009, 16:19:09 16:19  »
Dnia 24.02.2009 Galicyjskie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji uzyskało wpis do KRS

Tak więc GSMK jest 100% stowarzyszeniem!
Teraz zostaje wszczęta procedura nadania NIPu i REGONu.

Pragnę z tego miejsca podziękowaĆ wszystkim osobom które okazały nam pomoc w rejestracji stowarzyszenia.
Osobne podziękowania dla Miśka - obecnie prezesa GSMK za załatwienie wszelkich procedur.

A więc działamy  :mrgreen:

579
Komunikacja w Polsce / Znowu takie tam czyli przeglądając TWB
« dnia: 23 Luty 2009, 21:49:06 21:49  »
http://www.phototrans.eu/14,304036,0.html

No nie powiem ale metro da się wcisnąĆ wszędzie  :D

580
Komunikacja w Polsce / Takie tam tramwajowe...
« dnia: 22 Luty 2009, 11:30:10 11:30  »
Cytat: "misiek_1984"
Niewatpliwie, czego przykladem Nowy Sacz i sytuacja, gdzie mozna by bylo np. uruchomic transport tramwajem szynowym do Cehlmca, gdzie korki na moscie helenskim sa niemilosierne. Pociag sie pojawil, ale tylko do stacji NS-Miasto, przez co nic nie pomaga a tylko utrudnia ruch na Zielonej i Kolejowej. Ale jednak moim zdaniem warto przekonywac ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej zamiast samochodow.


Nie warto - jeździł nie tak dawno szynobus do Chabówki i co? Jeździli pasażerowie? To nie na tym polega. Fajnie się mówi uruchomiĆ pociąg do Chełmca czy do Marcinkowic ALE i tu powstają problemy - przejazd w Chełmcu, przejazd na Zielonej/Kolejowej. Czyli system transportowy wpływający na blokowanie innego systemu transportowego. W Chełmcu utkną 8, 41, 42 i 44 bo przy zamkniętym przejeździe będzie stawał cały most Heleńkski, a o Zielonej/Kolejowej już wiemy. Dalej - wspólny bilet by był potrzebny bo nikt nie skorzysta ot tak - nie mogąc się przesiadaĆ. Oraz kolejna rzecz - rozkład jazdy. Na tym odcinku do Marcinkowic nie ma mijanki. Teraz też kursują pociagi ze stacji Nowy Sącz do stacji Nowy Sącz Miasto oraz sporadycznie pociągi towarowe. Jak to się ma mijaĆ? Aby ten szynobus miał sens musi kursowaĆ w cyklu około 20 minutowym a w tej chwili pokonanie odcinka Nowy Sącz - Marcinkowice tyle zajmie w jedną stronę. Dodając czynności związane ze zmianą kierunku jazdy i zakładajac, że nie przepuści się żadnego innego pociągu to może uda się utrzymaĆ cykl raz na godzinę. No i co? Nikt z tego nie skorzysta.

Komunikacja miejska z definicji musi mieĆ dobry czas przejazdu i dobrą dostępnośĆ (czyli przystanki i rozkład jazdy).
To o czym mówisz - czyli uruchomienie właśnie pociągu w relacji Nowy Sącz - Marcinkowice to jeszcze gorsza opcja niż krakowski szybki tramwaj. KorzyśĆ żadna, rozłożenie reszty transportu miejskiego w postaci autobusów za to pewne. I tu jest problem. Może i pociągiem dowieziesz ludzi na Chełmiec ale autobus który rozwiózł by ich w pobliże domów (ul Marcinkowicka, Dunajcowa) utknie właśnie przez ten pociąg.

Jestem zwolennikiem tworzenia w przyszłości transportu szynowego w Sączu ale musi byĆ to coś na zasadzie łączenie SKM z tramwajem. Wykorzystanie torowiska od Nowy Sącz główny do Marcinkowic ma racje tylko wtedy gdy bedzie drugi tor (wyjątkiem może byĆ most) oraz gdy kluczowe skrzyżowania przebuduje się na bezkolicyjne. Tak samo można wykorzystaĆ torowisko do Starego Sącza i do Jaminicy ale też muszą byĆ do tego odpowiednio przygotowane. Na pewno musi byĆ więcej przystanków oraz musi byĆ tabor bardziej tramwajowy (dobre przyspieszenie, niska podłoga) by wykorzystaĆ go na dobudowanych torach w centrum miasta - choĆby wzdłuż osiedla Millenium przez Gołąbkowice do Sucharskiego. Taki system i zmiana komunikacji autobusowej z głównej roli na rolę dowozowę spełni swoje zadanie i da pewien zapas na przyszłośc. Ale inne próby nie przyniosa nic dobrego. Wprost zniechęcą jeszcze bardziej do korzystania z komunikacji publiczej.

581
Komunikacja w Polsce / Takie tam tramwajowe...
« dnia: 21 Luty 2009, 20:31:24 20:31  »
Cytat: "misiek_1984"
Przede wszystkim musi sie zmienic swiadomosc w kwestii korzystania z komunikacji miejskiej. Ludzie powinni zastanowic sie czy jest sens jechac pojedynczo w samochodach i korkowac miasto, tracic czas, czy moze jednak lepiej zostawic auto w garazu i pojechac do pracy autobusem razem z innymi uzytkownikami samochodow, zyskujac czas i zmniejszajac zatloczenie ulic. Wiadomo, ze do tego potrzeba sprawnej i szybkiej komunikacji, ktora nie zawiedzie, niemniej jednak jesli ludzie nadal beda sie upierac przy samochodach, twierdzac ze komunikacja miejska jest dla ubogich to niestety nawet najlepszy system nie pomoze. To wszystko musi isc w parze. Ale mam nadzieje, ze to sie zmieni i goraco takie podejscie popieram. Byc moze kryzys przyczyni sie do tego, ze ludzie zastanowia sie czy uzytkowanie samochodu w ten sposob jest ekonomiczne i czy jednak nie lepiej korzystac z komunikacji miejskiej, ktora oferuje rozne bilety - np. dobowe czy okresowe, ktore pozwalaja na naprawde niedrogie poruszanie sie po miescie.


Nie do końca się z tym zgodzę - świadomośĆ to jedno ale najpierw musi byĆ odpowiedny wydajny system.
To raczej działa inaczej niż mówisz. Najpierw pojawia się nowa trasa (nowe rozwiązanie) oferująca oszczędonośĆ czasu i wygodę podróżowania. Reszta zaczyna działaĆ sama - prosty przykład:
Poznań zdecydował się na budowę szybkiego tramwaju w czasach gdy twierdzono, że tramwaj to przeżytek. Do dziś poznański szybki tramwaj nie doczekał się odpowiednika w Polsce. Ale czas przejazdu jest imponujący. Cała linia NIE MA ANI JEDNEGO skrzyżowania z ulicą czy nawet chodnikiem. Idzie na i pod wiaduktami. Ludzi nie trzeba było przekonywaĆ. Wystarczyło stworzyĆ dobry i przemyślany system. Tam nie ma nad czym sie zastanawiaĆ. Zamiast jechaĆ autem, szukaĆ parkingów wsiadasz wygodnie w tramwaj kursujący bardzo często i wiesz, że on nie stanie gdzieś, nie utknie w korku.
A że nie wystarczy zmieniaĆ świadomośĆ:
Kraków chciał udowodniĆ, że może mieĆ szybki tramwaj tanim kosztem. No i różnicy nie ma, a potoki mniejsze niż przewidywali. W czasie studiów mieszkałem na Kurdwanowie czyli tam gdzie teoretycznie szybki tramwaj dojeżdża. Gdy tramwaj ruszył Kraków miał zlikwidowaĆ linie autobusowe które do tej pory obsługiwały to osiedle czyli 164, 179, 184. Udało się tylko rozrzedziĆ ich częstotliwośĆ (z 10 do 15 minut). Potoki są nadal olbrzymie. Dlaczego nie wyszło? A no bo co chwila sygnalizacje i skrzyżowania, trasa jest okrężna. Wystarczy powiedzieĆ, że wieczór gdy jest mniejszy ruch na drodze szybciej jedzie się autobusem. A pozatym nadal tramwaj w centrum jedzie po ulicy i utyka w korkach.

I tu właśnie pies jest pogrzebany. ¯adna edukacje, żaden marketing, żadne wymuszone działania nie pomogą i nie zmienią nic dopuki system transportowy nie będzie wydajny i sprawny.
Tak obiektywnie to trzeba zacząĆ od zmiany świadomości władz miasta - co tanie to drogie. To poważny problem. Niestety ale trzeba władowaĆ często olbrzymie fundusze, wykonaĆ rzeczy które nie są prowizorkami, wykonaĆ więcej niż jest to konieczne by pominąĆ marginesy błędu i ewentualne wąskie gardła w przyszłości. Dobry system musi uwzględniaĆ możliwośĆ rozbudowy i musi daĆ przynajmniej jedną wyraźną oszczędnośĆ - czasu, pieniędzy, problemów z parkowaniem czy jakąś inną.
Dopiero potem może byĆ uświadamianie społeczeństwa. Wtedy gdy można zyskaĆ. Ale to nie są trudne rzeczy. To już rozchodzi się nawet drogą pantoflową.
Właśnie tego ludzie nie rozumieją. System spełnia swe działania niestety wtedy gdy zrobi się go w pełni bezkolizyjnego z systemem dróg. A to wymaga nakładów. I nie pomoże tu system sterowania świateł, zielona fala i inne cuda.
A tej świadomości wśród władz miast w Polsce niestety brakuje.
Pozatym chyba brakuje też innej rzeczy - brakuje realnych wyliczeń co można zyskaĆ na nowym systemie, jak wpływa to na ruch samochodów. Nie można tego wyliczyĆ bo poza Poznaniem nie ma w żadnym innym mieście możliwości weryfikacji danych, a PSTka powstała dawno - gdy ruch dopiero zaczynał lawinowo wzrastaĆ.
Słowem problem uczelni i braku danych, problem władz miasta i problem braku ludzi którzy zaproponują odważne rozwiązanie. Bo wbrew pozorom pieniądze w tych przypadkach nie są takim problemem bo UE daje na takie incjatywy bardzo dużą kasę.

582
Komunikacja w Polsce / Takie tam tramwajowe...
« dnia: 21 Luty 2009, 17:03:47 17:03  »
Cytat: "Burdzio"
W Płocku chcą podobno takiego dwusystema budowaĆ :)

Ale na chcieniu się zapewne skończy.


W Płocku chcą nie takiego dwusystema. W Płocku chcą budowaĆ sieĆ trolejbusową w postaci trolejbusu z szyną prowadzącą. To rozwiązanie umożliwia użytkowanie bardzo długich pojazdów a jest tańsze od budowy torowiska tramwajowego. Pytanie tylko takie czy będą w stanie utrzymywaĆ ulice w należytym stanie technicznym a więc bez dziur a w zimie dobrze odśnierzone. W to wątpię.

Mimo wszystko nadal uważam, że tramwaj nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Właśnie systemy z trzecią szyną, prowadzenie tramwaju w wydzielonym torowisku, w wykopie czy na nasypie, w tunelu czy na estakadzie to przyszłośĆ transportu. Łączenie SKM z tramwajem też ma olbrzymie możliwości. Takie dobrze przygotowane i wykonane systemy, z prawidłową ich obsługą będą się pojawiaĆ coraz częściej. Na razie Polska jest raczej 100 lat za murzynami ale w ciagu paru lat zarządzanie transportem zmieni się. Odejdzie stara kadra, pojawią się specjaliści dobrze przygotowani do unowocześniania transportu. Rewolucja musi się staĆ - to tylko kwestia czasu. No może też świadomości społecznej - ale mimo wszystko za 20 lat w Polsce transport też będzie zupełnie inny w sensie podejścia do obsługi miast. Czyli stanie się to co dzieje się na zachodzie.

583
Komunikacja w Polsce / Takie tam tramwajowe...
« dnia: 21 Luty 2009, 12:51:15 12:51  »
http://www.phototrans.eu/14,303707,0.html

Ciekawy system zasilania. Czytałem o tym parę lat temu gdy mieli to dopiero budowaĆ. Jak widaĆ zadziałało. Fajne i estetyczne rozwiązanie. W centrum trzecia szyna a poza gdzie prędkośĆ może byĆ większa zasilanie z klasycznego pantografu. Tylko desing pudła wagonu jest nietenteges...

584
Administracja / Galicyjski Portal Komunikacyjny
« dnia: 17 Luty 2009, 17:00:39 17:00  »
No zobaczymy jak to będzie - z relacji na razie wygląda to obiecująco. GośĆ chyba jest konkretny i zna się na rzecz. Może uda się współpracę jakąś nawiązaĆ.

585
Administracja / Galicyjski Portal Komunikacyjny
« dnia: 16 Luty 2009, 18:18:13 18:18  »
Cytat: "Burdzio"
to co jest w dziale tabor nie wystarczy?

Jeśli znasz datę przyjęcia każdego wozu i rok kasacji to wystarczy ale zakładam, że nie wiesz ile było Jelczy 043 czy Sanów - a to nam jest przydatne.

Cytat: "Burdzio"
Było w książce 50 lecie PKSu, ale gdzieś zgubiłem :/

Tyle, że pasi mieĆ prawo do publikacji zdjęcia. I tutaj też trzeba rozmawiaĆ z PKSem.

Jesli można coś zasugerowaĆ może Kazik jeśli nadal tam prowadzi wywiady z prezesami coś tam kiedyś zagadał :?:

Strony: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43