23 410 Wiadomości w 5 777 wątkach, - wysłana przez 105 użytkowników - Najnowszy użytkownik: michal_sekula_

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - J.R.

Strony: 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43
541
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Dyskusje na temat schematów
« dnia: 25 Październik 2009, 21:21:27 21:21  »
W schematach Sana H100B poprawiono układ siedzeń. Wygląda to teraz tak:



i tak:



Pytanie za 100 punktów - jak naprawdę wyglądał układ siedzeń w Sanie H100B :?:

W warszawskim, jedynym odrestaurowanym pojeździe tego typu układ siedzeń jest inny. Powiedziałbym, że bardzo zbliżony do ogórka. Natomiast na 2 zachowanych fotografiach wnętrz sanów na pewno jest inny układ siedzeń. Ten który tutaj narysowałem jest wzorowany na tych zdjęciach. Problem polega na tym, że są to zdjęcia 2 egzemplarzy i pytanie czy były jakieś podserie tych autobusów i układy ulegały zmianie.

W każdym razie wychodzi na to że jest 20+2 (kierowca i konduktor) miejsca siedzące. Co by odpowiadało mniej więcej fabrycznemu 21 miejsc (kierowca nie był wliczony). Mimo wszystko jak ktoś wie coś na temat wnętrza, ma jeszcze jakieś zdjęcie to proszę o prezentacje.

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 8:16 pm ]
Wykończeniówka w podstronach MPK:

Mavag Tr5
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/mavag.php



Poprawka w Jelczach L100:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_l100.php
(inny tył i detale z przodu w #57)





Podziękowania dla zgłaszającego błąd  :D

Poprawka w Jelczach L090M:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_l090.php
Czyli wpisane kasacje #52 i #53 oraz informacje o losie #51.

Lecimy z PKSami:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/kom_pks.php tutaj podstrona na bieżąco aktualizowana a w szczegółach na razie jest tak:

San H100A:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/san_h100a.php





Przyczepa Jelcz P01:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/jelcz_p01.php


Jelcz L11 i L11/2:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/jelcz_l11.php









Ikarus Zemun IK160P:
http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_pks/ikarus_zemun_ik160.php




542
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 23 Październik 2009, 20:55:55 20:55  »
Nie wiem czy nie spełnia - poczekaj z zakupem aż ustalę producenta :)

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 7:14 pm ]


Tak wygląda #317 w tej chwili. Różnice w stosunku do wyglądu fabrycznego:
- układ okien
- układ listew
- skaj na siedzeniach
- poręcze na drzwiach
- brak napisów
- brak tabliczek
- wmontowane dodatkowe siedzenie w kabinie
- zderzak tylny

Oprócz tego do zrobienie:
- mały remont blacharski
- remont dachu
- klapy silnikowe wewnętrzne
- stopnie wejściowe
- lakierowanie

Przypuszczalnie coś jeszcze z elektryką będzie - jednak trzeba to potwierdziĆ po naładowaniu akumulatorów bo możliwe, że po prostu prądu brakło. W każdym razie wewnątrz z 10 lamp oświetlających wnętrze sprawne są tylko 3. Działania oświetlenia stopni wejściowych jak i podświetlenia filmów z numerami linii wogóle nie stwierdzono  :( Brakuje też tylnego bocznego kierunkowskazu, reszta świateł na szczęście działa.

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 7:43 pm ]
W piątek przewidziano po południu działania operacyjne.

W planie zdarcie reklamy do końca i malowanie odprysków by pierwsze śniegi nie zrobiły dużych szkód.

Jesli uda się to w kolejny weekend (6.11.2009 piątek po 16tej oraz 7.11.2009 sobota od rana) demontujemy całe wnętrze - poczynając od sufitu. Do remontu dachu trzeba go zdjąĆ. Pozatym od razu będzie widaĆ co z kratownicą. Sprawa zaczyna byĆ pilna bo dach pasuje skończyĆ w listopadzie.

543
Tabor GSMK / Remont #317 (zakończony)
« dnia: 23 Październik 2009, 20:10:20 20:10  »
Wczoraj Hannibal przeprowadził pierwszą częśĆ masakry reklamy na #317. Skutkiem czego było usunięcie znacznych ilości folii.

Wóz wyglądał tak:






Dziś ekipa GSMK w sile 3 człowieków kontynuowała pracę. Foty Hannibal chyba umieści :)

Ogólnie stwierdzono:
poszycie boczne jest w zasadzie w stanie idealnym od szyb w dół. Słupki międzyokienne niektóre wymagają poprawek. Okolica tylnej szyby wiadomo od dawna, że jest do roboty. Natomiast dopiero teraz zaczyna byĆ widaĆ co się dzieje na górze. A dzieje się nie najlepiej. Są pęknięcia w poszyciu dachu. Trzeba będzie wymieniĆ fragmenty jego poszycia.

Oprócz tego wcześniej w migu odkręciliśmy siedzenia. Tak więc są w stanie tylko lekko przytwierdzonym.

W sumie jak na 23letni wóz jest good. Ważne, że podłoga jest ok, że lakier trzyma się mocno i nie ma korozji na bokach. Pracy by wyglądał jak "funkiel nówka" będzie ale da się :)

544
Działania GSMK / Inne przydatne rzeczy związane z naszym taborem
« dnia: 19 Październik 2009, 21:08:53 21:08  »
INSTRUKCJE OBSŁUGI:

Autosan H9 (podtypy 03, 20, 21, -33, -35)

Jelcz PR110U

Jelcz M11

Star 28 (techniczna zgodnośĆ z Sanem H100)

Rama Star ? + MAN - substytut instrukcji Jelcza L090M (tak oryginalnie było!)

Zemun IK160

INNE:

Katalog części zamiennych Jelcz PR110U + PR110IL

MAPY:

Nowy Sącz rok 1938 (no komunikacji tutaj jeszcze w zasadzie nie było :P )

Nowy Sącz rok 1975

Nowy Sącz rok 1986

Nowy Sacz rok 1990
__________________________________________________________

To taka malutka biblioteczka jaką posiadamy.
Pozatym wiele niekasyfikowanych obecnie zbiorów związanych z komunikacją Miasta Nowego Sącza - kiedyś trzeba będzie to uporządkowaĆ.

545
Tabor GSMK / Jelcz L090M 'Kombajn' #51 MPK Nowy Sącz
« dnia: 9 Październik 2009, 21:09:45 21:09  »
8.10.2009r. - GSMK stało się właścicielem ostatniego sądeckiego kombajna czyli Jelcza L090M.

O modelu:

Produkcja Jelcza L090M rozpoczęła się w 1999 r. Autobus swoją stylistyką nawiązywał do produkowanego wcześniej międzymiastowego autokaru Jelcz T120. Do projektu wykorzystano podwodzie z samochodu ciężarowego Star 12.155, które zabudowano nadwoziem produkowanym w Jelczu ze stali (teoretycznie) nierdzewnej i tworzyw sztucznych. W 2004 r. rozpoczęto produkcję zmodernizowanego modelu na podwoziu MAN L70 stosowanym w samochodach Star 12.185 (nieco dłuższe niż poprzednie, stąd nieznaczne wydłużenie pojazdu). W tej wersji zastosowano również inny silnik. Autobusy te jednak były sprzedawane tylko jako pojazdy specjalne do przewozów szkolnych (tzw. gimbusy). We wszystkich egzemplarzach stosowano mechaniczną skrzynię biegów ZF.

Właśnie jako gimbus Jelcz L090M/S zdobył popularnośĆ. W okresie jego produkcji kształtowała się reforma systemu edukacji w Polsce, która obejmowała m.in. wprowadzenie bezpiecznych przewozów dla dzieci do szkół specjalnie przystosowanymi do tego celu autobusami. Reforma w tym zakresie powiodła się jedynie częściowo, stąd Jelcz dośĆ szybko stracił ten rynek zbytu dla swoich produktów.

Jelcz L090M trafił jednak także do kilku przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w średnich i mniejszych miastach (m.in. Bydgoszcz, Nowy Sącz, Opole, ¯agań, Łask) oraz w nielicznych egzemplarzach do przedsiębiorstw PKS, gdzie eksploatowany był na trasach krótkich przewozów lokalnych. W tym zastosowaniu wóz ten niestety zupełnie się nie sprawdził. Bardzo wysoka podłoga, wyjątkowo niski komfort podróżowania (duży hałas wewnątrz pojazdu spowodowany głośną pracą niestety dośĆ słabego silnika oraz kiepskie zawieszenie w postaci resorów z przodu), wąskie drzwi, przegrzewanie się hamulców, przeznaczenie znacznej części przestrzeni pasażerskiej na zdecydowanie zbyt dużą kabinę kierowcy czy też przede wszystkim niska trwałośĆ pojazdu wynikająca z zaprojektowania go pod kątem zaledwie kilku krótkich przejazdów dziennie do okolicznych szkół - wszystko to sprawiło, że nie udało się Jelczowi sprzedaĆ większych partii Jelczy L090M firmom wykonującym regularne przewozy.

Pojazd ten w żadnej opcji nie posiadał drzwi w przedniej części pojazdu. Jedynie od strony kierowcy znajdowały się ręcznie otwierane drzwi prowadzące do kabiny kierowcy. Dla pasażerów zaś przeznaczone były najczęściej dwie pary dwuskrzydłowych jednak dośĆ wąskich drzwi w środkowej (bliżej przodu) i tylnej części autobusu. Sporadycznie drzwi dwuskrzydłowe były zastępowane jednoskrzydłowymi. Wersja szkolna (L090M/S) wyposażona była tylko w jedno- lub dwuskrzydłowe drzwi środkowe. Autobus zabierał 60 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.

Ze względu na wspomnianą kiepską jakośĆ tego modelu, do służby w komunikacji miejskiej trafiło około 18 egzemplarzy Jelcza L090M. ChoĆ produkcja wersji miejskiej skończyła się już w 2000 r. decyzję o całkowitym zakończeniu produkcji modelu w wersji szkolnej podjeto dopiero w 2006 r.

W służbie Komunikacji Miejskiej Nowego Sącza

Do Nowego Sącza trafiły Jelcze L090M z pierwszego okresu produkcji. Wszystkie trzy, jakie zakupiono, przybyły do naszego miasta w 1999 r. Nadano im numery taborowe od #51 do #53. Wozy miały obsługiwaĆ linie o średnich potokach jednak ze względu na liczne wady kostrukcji ostatecznie obsługiwały linie szczytowe o małych potokach.
Autobusy #51 i #53 były identyczne. #52 posiadał kabinę kierowcy zamontowaną po skosie oraz pierwsze siedzenie pochodzące z gimbusa.

W roku 2009 zapadła niespodziewana decyzja o zakończeniu eksploatacji tych pojazdów i przeznaczeniu ich do kasacji. Inne przedsiębiorstwa w tym okresie też rozpoczęły lub nawet skończyły likwidację tych autobusów. Dziś nie więcej niż 8 wyprodukowanych autobusów L090M w wersji miejskiej pozostaje w służbie.

23.09.2009r. Jelcz L090M #52 jako ostatni z trójki tych autobusów obsługiwał po raz ostatni linię Komunikacji Miejskiej (nr. 10).

Dzięki przychylności władz MPK Nowy Sącz jeden z autobusów zamiast byĆ złomowany został zachowany jako pojazd zabytkowy - czynny eksponat, przykład tej dziwnej i unikalnej konstrukcji.



Jako zabytek

Odrestaurowanie pojazdu 2009/2010:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_l090m_51_remont.php



Ogólnie o autobusie:
http://www.gsmk.org.pl/podstrony/jelcz_l090m_51.php



Autobus został zarejestrowany jako zabytek 2.06.2010r. Otrzymał numer rejestracyjny KN 051.

546
Działania GSMK / Wizyta na złomie
« dnia: 7 Październik 2009, 19:49:08 19:49  »
Z Hannibalem zwizytowaliśmy skup złomu gdzie trafiły #52 i #53. Za 14zł nabyto:
2 wywietrzniki dachowe
1 uszczelkę do wywietrznika
4 zaślepki do wysięgników drzwi
1 obrysówkę przednią wraz z żarówką
3 światła odblaskowe
1 wypełnienie kierownicy
1 napis JELCZ L090M

Z racji problemów logistycznych jutro jakaś delegacja skoczy po osłony felg i chyba mamy wszystko co trzeba  :twisted:

547
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 5 Październik 2009, 16:00:45 16:00  »

548
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 3 Październik 2009, 20:15:39 20:15  »
Nio  8)

Kombajny godnie pożegnane.

#52 i #53 już są na złomowisku.
#51 tam się nie wybiera :) Zostaje z nami jako zabytek!

Dziękujemy dyrekcji MPK Nowy Sącz, w szczególności panu prezesowi Leopoldowi Cisoniowi i panu kierownikowi Adamowi Florkowi za uratowanie tej sporadycznie spotykanej konstrukcji. Szczegóły niedługo w odpowiednim dziale a teraz pozostało delektowaĆ się zdjęciami z imprezy.

GSMK dziękuje też uczestnikom za tak liczne przybycie :)

W skrócie o imprezie - niewiele brakowało a była by mała klapa - zdzieranie reklamy zamiast trwaĆ 2 dni skończyło się dziś przed samą imprezą. Jednak poradziliśmy sobie. Autobusik spisywał się w miarę OK - jak na kombajna przystało. Pogoda rano też postraszyła małym opadem deszczu, na szczęście jednak już na dworcu zaświeciło słoneczko. Trasa standartowo miała przebiĆ trasy poprzednich imprez - no i jakby nie patrzył tak się stało :)
Parę fotostopów ominęliśmy ale i tak szczękę ciężko pozbieraĆ po tym co jest obfotografowane. Cóż - śladami kombajnów, śladami miejskich linii, niekiedy zapomniane przystanki, zapomniane końcówki, zapomniane ulice. Słowem kombajnem byliśmy tam gdzie od 1999 roku się pojawiały, także jako TYMCZASOWE ZMIANY TRASY. Kto nie był niech żałuje.

Zdjęcia na naszej galerii: http://gsmk.org.pl/galeria/categories.php?cat_id=17

549
Tabor GSMK / Jelcz M11 'MIG' #317 WPK Nowy Sącz
« dnia: 28 Wrzesień 2009, 16:20:58 16:20  »
Na trasie ciągnął nieźle :) Pod górę szedł bardzo ładnie też a więc silnik dysponuje pełną mocą. Skrzynia biegów wymaga podreperowania - problemy z wstecznym oraz synchronizacją 3. Tyle jeśli o mechaniczną częśĆ chodzi.

A dla przypomnienia, że cudownie z tym wozem nie było zdjęcia z bojowej misji rozpoznawczej 28.11.2008r. Wóz stał na kanale bo coś było nie tak z silnikiem (chyba brał olej ale na 100% nie pamiętam).














550
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Komunikacja Uzdrowiskowa
« dnia: 23 Wrzesień 2009, 18:24:05 18:24  »
Dawniej było fajniej - pamiętam jak przez mgłę wozy Komunikacji Uzdrowiskowej stworzonej przez oddzielenie zajezdni WPK Nowy Sącz. Po Krynicy nigdy PRką nie jechałem. Do Krynicy jechałem i wracałem jeden raz linią A. Cóż - bezcenne  :D Mam nadzieję, że za parę lat zorganizujemy jeszcze jedną imprezę w tamtym kierunku i pojedziemy już zabytkowym Jelczem PR110 w biało-czerwonym malowaniu.
Nieco mimo wszystko dziwię się Krynicy, że nie zdecydowała się zorganizowaĆ bardziej profesjonalnie komunikacji - to miasto uzdrowiskowe a więc przyjeżdża dużo turystów. I dla nich lepiej jest gdy mogą poruszaĆ się na jednym bilecie.

551
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Komunikacja Uzdrowiskowa
« dnia: 23 Wrzesień 2009, 16:45:48 16:45  »
Jeśli nowa ustawa o transporcie drogowym wejdzie w życie w grudniu 2009r to się dużo zmieni - przewoźnik sam nie będzie organizatorem transportu a więc każdy będzie startował w przetargu a miasto (gmina) będzie ustalaĆ rozkład jazdy i rozprowadzaĆ bilety. Tak więc sytuacja powinna się stabilizowaĆ - tyle mówi teoria a jak to wyjdzie w praktyce to zobaczymy.

A tak z innej beczki - skąd wzięło się to, że są dwie linie oznaczone jako 3 :?: Trasa ich jest taka sama :?:

552
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 10 Wrzesień 2009, 19:05:55 19:05  »
Na imprezę jedziemy najprawdopodobniej jednak #52. Szczegóły jutro na bazie.

553
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 9 Wrzesień 2009, 20:43:37 20:43  »
Plakat masz - w zamian proszę o dobre wieści z Nowego Targu - i to pilnie  :evil:


554
Historia komunikacji w Nowym Sączu i regionie / Punkty sprzedaży biletów
« dnia: 9 Wrzesień 2009, 16:14:20 16:14  »
Od 21.09.2009r w Rynku punkt sprzedaży biletów miesiecznych zostaje przeniesiony z ulicy Piotra Skargi (informacja turystyczna) na Rynek 22 (w podwórzu - dawna księgarnia "Osolineum").
Ogólnie punkt będzie lepiej oznakowany niż do tej pory - będzie widoczny z Rynku.

To ogólnie tyle - natomiast wiadomośĆ inna, niewpływająca na sprzedaż biletów. Podobno nowowsądecki oddział "Ruch" (kioski) został zlikwidowany. Przejmuje to oddział tarnowski. To taka ciekawostka.

555
Imprezy / 'Ostatnie żniwa' - zamiast 'Nocy kombajna'
« dnia: 7 Wrzesień 2009, 18:46:30 18:46  »
"Nocy kombajna" nie będzie (może w przyszłości) ale w zamian szykujemy imprezę "Ostatnie żniwa".
Termin imprezy to 3.10.2009r. (sobota) (lub w ostateczności 10.10.2009r.).
Impreza po terenie miasta.
Godziny będą ustalane (około 6-7h max).
Wóz jak nazwa i temat wskazują to kombajn czyli Jelcz L090M: #51, #52 lub #53 (raczej te 2 ostatnie wchodzą w grę - zależy któremu najszybciej da sie usunąc reklamę - bo będzie to wóz bez reklamy).
Co więcej - jest to oficjalne pożegnanie kombajnów. Te trzy wozy przeznaczone zostały do kasacji.

Planujemy odwiedziĆ najciekawsze miejsca Nowego Sącza. Na pewno będzie przynajmniej jeden odcinek offroad.
Przewidujemy dotrzeĆ na najpiękniejsze miejscówki - pętla Zdrojowa (linia 31), pętla Kunów (linia 14), pętla Piątkowa Łęg (linia 27), pętla Piątkowa - Mystków Most (linia 25), pętla Jamnica (linie 26 i 35), pętla Mała Poręba (linia 3), pętla Łazy Biegonickie (linia 28 ). Pokonamy też malownicze odcinki i parę ulic które nie są używane przez autobusy MPK.

Szczegółowy plan imprezy wraz z rozkładem jazdy zostanie zaprezentowany w ciągu 2 tygodni. Planowany koszt od osoby to około 20-30zł (zależy od ilości chętnych).

[ Dodano: Pon Wrz 07, 2009 4:59 pm ]

Strony: 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43